رژیم جالب 21 روزه سوپ قلم برای لاغری و سم زدایی بدن


رژیم جالب 21 روزه سوپ قلم برای لاغری و سم زدایی بدن

سوپ قلم در فرهنگ غذایی ملل مختلف جایگاه دیرینه ای دارد که در ایران بجز بعضی ازمناطق تقریبا فراموش شده است. ولی با این رژیم دو روزه علاوه بر سلامت عمومی بدن، کاهش وزن و پوست خوش آب و رنگی را تجربه کنید. نوشته رژیم جالب 21 روزه سوپ قلم برای لاغری و سم زدایی بدن اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

0

سوپ قلم تاریخچه دیرینه ای در سراسر دنیا دارد. این غذا که خیلی ها آن را جالب و خوشمزه نمی دانند رژیمی فوق العاده است که علاوه بر کاهش وزن، باعث تقویت استخوان ها و یک پوست سالم و درخشان و شفاف و البته سم زدایی بدن می شود. در بسیاری از نواحی ایران انواع حلیم و آبگوشت را با قلم یا استخوان گاو، گوسفند و گوساله تهیه می کنند که بسیار هم مقوی است. ولی در این مقاله منظور فقط تهیه سوپ قلم رژیمی است که حاوی استخوان و آب و کمی ادویه و در نهایت کمی سبزی است. امروز در نت نوشت با این رژیم جالب آشنا می شوید.

رژیم جالب 21 روزه سوپ قلم برای لاغری و سم زدایی بدن

سوپ قلم چیست؟

این رژیم را باید ۲۱ روز اجرا کنید تا استخوان های تان قوی شود، پوست سالم داشته و شاهد کاهش وزن تان باشید. فقط کافی است طی سه تا چهار هفته فقط ۲ روز در هفته سوپ قلم میل کنید. درست کردن این سوپ وقت زیادی نمی گیرد. انرژی زیادی دارد و سندروم متابولیک را که عامل چاقی است درمان می کند. سوپ قلم با استخوان مرغ، گوساله، گاو و گوسفند می تواند تهیه شود. این نوع غذا قدیم الایام رواج زیادی بین ملل مختلف داشت. غذایی ساده و بدون زحمت ولی سرشار از کلسیم، پتاسیم، منیزیم، کلاژن، ژلاتین و اسید هیالورونیک hyaluronic acid یا همان مایع مفصلی که همه سلامت استخوان ها و پوست را به دنبال دارد.

برنامه رژیم با سوپ قلم

اگر برنامه استاندارد این رژیم را که محققان تغذیه توصیه می کنند می خواهید دنبال کنید بهتر است طی ۲۱ فقط دو روز در هفته این نوع سوپ را میل کنید که شامل مراحل زیر است:

رژیم جالب 21 روزه سوپ قلم برای لاغری و سم زدایی بدن

مرحله اول

روزهایی را انتخاب کنید که ترجیحا در خانه هستید. مثل پنج شنبه یا جمعه یا ایام تعطیل تا اگر بدن تان با این رژیم غذایی آشنایی ندارد، بتوانید بدن تان را به آن عادت دهید. چون درست ماننده روزه گرفتن است.

مرحله دوم

سوپی را که با استخوان های گوساله، گاو، گوسفند، مرغ یا حتی ماهی و اردک می توانید تهیه کنید بهتر است ۶ لیوان باشد که برای یک روز کافی است. به هیچ وجه از میگو یا عصاره های آبگوشت استفاده نکنید.

مرحله سوم

در روزهایی که آبگوشت یا سوپ قلم میل می کنید از هیچ غذای دیگری استفاده نکنید. به همین دلیل بهتر است این رژیم را وقتی بگیرید که حتما خانه باشید. تا هر چه قدر دوست دارید آب بنوشید.

مرحله چهارم

اگر از روش دو روزه طی هفته استفاده می کنید، پنج روز دیگر را می توانید سه وعده غذای کامل به همراه انواع سبزی و میوه ها استفاده کنید. برای این پنج روز می توانید از رژیم پالئو، رژیم کتونیک یا رژیم مدیترانه ای یا رژیم هایی استفاده کنید که حاوی چربی های مفید و پروتئین است. ولی بهتر است تا می توانید استفاده از کربوهیدرات را به حداقل برسانید.

مرحله پنجم

توصیه ما به شما رعایت رژیم ۲ روز سوپ قلم در هفته همراه با رژیم پرپروتئین پالئو برای ۵ روز دیگر هفته به مدت سه هفته است تا تاثیرات آن را در بدن و پوستتان کاملا مشاهده کنید. پیشنهاد رژیم پالئو به همراه رژیم سوپ قلم به دلیل داشتن پروتئین کمک به چربی سوزی و کاهش وزن، سلامت بیشتر بدن و ماهیچه سازی بدن تان است.

فواید شگفت انگیز سوپ قلم

رژیم دو روزه سوپ قلم در هفته فواید زیر را دارد:

افزایش کلسترول خوب سلامت قلب و عروق کاهش وزن سریع سم زدایی سلامت مفاصل متعادل شدن سطح قندخون کاهش خطر ابتلا به دیابت کاهش اشتها سلامت پوست کلاژن سازی تقویت عملکردهای شناختی مغز کاهش روند پیری کاهش التهابات و بیماری های ناشی از آن بهتر شدن حالات روحی خواب بهتر و عمیق تر

بعضی از متخصصان تغذیه حتی ادعا می کنند با این رژیم در مدت سه هفته حدود ۵ کیلو می توانید وزن کمک کنید. کلاژن سازی پوست که در نتیجه استفاده سوپ قلم در بدن رخ می دهد یک پوست خوشرنگ، کم چین و چروک تر و البته جوان تر را به شما هدیه می دهد.

سلامت مفاصل و ساخت غضروف ها. پیشگیری از سرطان، سلامت بهتر کبد و دستگاه گوارش به دلیل سم زدایی از دیگر فواید این رژیم است.

عوارض جانبی

در صورتی که تحت درمان با داروی خاصی هستید به موارد زیر توجه کنید:

کاهش سریع وزن: از آن جا که رژیم سوپ قلم باعث کاهش سریع وزن می شود در صورتی که خیلی اضافه وزن ندارید ممکن است کاهش ناگهانی وزن بر روی کل بدن تان تاثیر نامطلوبی بگذارد. تداخل دارویی: اگر تحت درمان با داروی خاصی هستید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا تداخل دارویی بوجود نیاید. به احتمال زیاد پزشک ضمن تایید استفاده از این رژیم ساعات مصرف داروهایتان را ممکن است تغییر دهد. کاهش قند خون: این رژیم برای بیماران دیابتی مناسب است ولی به دلیل کاهش شدید قندخون بهتر است در صورتی که مبتلا به دیابت هستید یا به طور کلی همیشه افت قند خون دارید با متخصص تغذیه یا پزشک خود مشورت کنید. زنان در دوران شیردهی و بارداری از این رژیم استفاده نکنند.

از آن جا که منظور از سوپ قلم در این مقاله فقط استفاده از آب، و استخوان قلم حیواناتی مثل گاو، گوساله، مرغ، اردک و ماهی است که در نهایت با چند برگ سبزی و کمی ادویه مثل زردچوبه و مقدار بسیار کمی نمک تهیه می شود به همین دلیل توصیه می شود تنها دو روز در هفته این رژیم گرفته شود. بدیهی است انواع آبگوشت ایرانی به دلیل داشتن سبزی، حبوبات و گوشت یک غذای سالم و کامل بوده و از این قاعده مستثنی است و می تواند در یکی از ۵ روزی که غذایتان می تواند حاوی پروتئین باشد از آن استفاده کنید.

برای درست کردن سوپ قلم بهتر است قلم را از وسط شکسته و به همراه کمی نمک و زردچوبه به همراه آب فراوان از شب به اصطلاح بار بگذارید تا صبح آماده باشد. تقریبا باید شش لیوان سوپ قلم داشته باشید که با نگهداری در یخچال می توانید طی روز هر چند ساعت یک بار یکی از لیوان سوپ را در طول روز مصرف کنید.

منبع:

organicfacts.net

رژیم جالب 21 روزه سوپ قلم برای لاغری و سم زدایی بدنرژیم جالب 21 روزه سوپ قلم برای لاغری و سم زدایی بدن رژیم جالب 21 روزه سوپ قلم برای لاغری و سم زدایی بدنرژیم جالب 21 روزه سوپ قلم برای لاغری و سم زدایی بدن
رژیم جالب 21 روزه سوپ قلم برای لاغری و سم زدایی بدن
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!