نشست مقامات امنیتی آمریکا، عربستان و امارات درباره ایران


نشست مقامات امنیتی آمریکا، عربستان و امارات درباره ایران

طبق اعلام کاخ سفید مشاوران امنیت ملی آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در نشستی درباره نقش و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه گفت‌وگو کرده‌اند. این نشست به موازات سفر ولیعهد سعودی به آمریکا انجام گرفته است.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که نشست مشاوران امینت ملی آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی صورت گرفته است.

به گفته‌ی او در این نشست موضوعاتی راهبری مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت، از جمله "تلاش مشترک برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه".

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که در این نشست مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، وزارت خزانه‌داری و جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز حضور داشته‌اند.

بنابر اعلام کاخ سفید مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در نشست ویژه مشاوران آمریکا، عربستان و امارات حضور داشت.

جزئیاتی بیشتر در مورد تصمیم‌ها یا پیشنهادهای نشست سه‌جانبه درباره ایران و نشست چهارجانبه درباره افغانستان از سوی کاخ سفید منتشر نشده است.

کاخ سفید در حالی از برگزاری نشست مقام‌های امنیت ملی آمریکا، عربستان و امارات خبر می‌دهد که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در سفری دوهفته‌ای در آمریکا به سر می‌برد.

او هفته‌ی گذشته با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرده و درباره گسترش روابط تجاری و نظامی و همچنین نقش ایران در منطقه گفت‌وگو کرده بود.

106

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس