فحشا و فساد با ورودی های چند میلیونی!


فحشا و فساد با ورودی های چند میلیونی!

سیل همگانی شدن استفاده از رایانه و تب استفاده از شبکه های اجتماعی سرعت برگزاری پارتی های مختلط را به گونه ای افزایش داده که حتی شاهد پخش این مهمانی ها به صورت زنده در شبکه های اجتماعی نیز هستیم.

قانون- سیل همگانی شدن استفاده از رایانه و تب استفاده از شبکه های اجتماعی سرعت برگزاری پارتی های مختلط را به گونه ای افزایش داده که حتی شاهد پخش این مهمانی ها به صورت زنده در شبکه های اجتماعی نیز هستیم.

به گزارش قانون به نقل از خانه ملت، روزی نیست که با انتشار خبری در رسانه ها مبنی بر برگزاری پارتی مختلط و دستگیری عده ای جوان در این مهمانی ها که زمینه ساز انحرافات بسیار و ارتکاب جرائم مختلف است مواجه نشویم.

دی ماه سال گذشته در شب یلدا در پایتخت شاهد برگزاری دو پارتی مختلط در لواسان و فرمانیه بودیم که نفرات حاضر در این پارتی ها با به اشتراک گذاشتن تصاویر خود به صورت زنده در اینستاگرام دیگران را به شرکت در این مهمانی ها دعوت می کردند.

متاسفانه سیل همگانی شدن استفاده از رایانه و تب استفاده از شبکه های اجتماعی به میزانی در جامعه بالا رفته که زنان و دخترانی که در گذشته ای نه چندان دور حساسیت زیادی نسبت به انتشار عکس های بی حجاب خود در فضای مجازی داشتند، امروزه به شیوه ای جدید و از طریق اینستاگرام و یا شبکه های اجتماعی دیگر زنده به پارتی های مختلط دعوت شده و فیلم و تصاویر آن مهمانی را منتشر می کنند، البته اغلب این مهمانی ها ورودی های چند میلیونی دارد و جوانان عملا برای شرکت در این مهمانی ها باید هزینه هنگفتی را پرداخت کنند.

پارتی های مختلط ایرانی که مدل کپی شده مهمانی های غربی است از اواسط دهه هفتاد شمسی در ایران آغاز شد اغلب این پارتی ها در باغ های حاشیه شهرها برگزار می شود زیرا حاشیه امنیت بیشتری داشته و افراد به راحتی و بدون استرس می توانند به انواع معضلات و آسیب های اجتماعی دامن بزنند.

در این مهمانی ها و پارتی ها انواع مشروبات الکی و مواد مخدر سر می شود و بعید است در چنین تفریحات غیراخلاقی فردی اقدام به خوردن نوشیدنی های الکی و استعمال دخانیات و مواد مخدر آن هم از نوع صنعتی نکند.

کاظمی: عوارض منفی فضای مجازی یکی از مصادیق آسیب های اجتماعی است

محمد کاظمی در رابطه با شیوع پدیده مهمانی های مختلط با بیان اینکه عوارض منفی فضای مجازی یکی از مصادیق آسیب های اجتماعی است، می گوید: جوانان به خوبی توانایی و درک تشخیص خوب و بد را دارند و نباید با دعوت از جانب سایت های ناشناس در مهمانی هایی که هیچ اطلاعی از وضعیت آن ندارند حضور پیدا کنند.

آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی خانواده ها را تهدید می کند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی خانواده ها را تهدید می کند، می افزاید: به شدت از ناحیه فضای مجازی داریم آسیب می بینیم زیرا در رابطه با نحوه صحیح از آن به شدت ضعف داریم.

کاظمی بر این باور است که برخی جوانان نسبت به استفاده از فضای مجازی تجربه کافی ندارند و ممکن است هر دعوتی را لبیک بگویند و در مهمانی های مختلط حضور یابند.

اجرای مراسم رنگ پارتی در پایتخت

امروزه علاوه بر پارتی های مختلف شاهد بروز و ظهور اماکن مفسده برانگیز دیگری مانند سالن های ماساژ، آرایشگاه ها و استخرهای مختلط هستیم و افرادی به این اماکن رفت و آمد می کنند که رگه های فرهنگی ومذهبی آنها رنگ باخته و از هیچ اعمال منافی عفتی باکی ندارند البته مراسم رنگ پارتی که امروز دهان به دهان بین برخی بچه پولدارها در پایتخت و برخی شهرهای بزرگ می‌چرخد نیز در نقاط مختلف تهران اجرا می‌شود اما پاتوق اصلی آنها معمولاً در حاشیه شهر است در این مراسم غیر متعارف که دختران و پسران جوان با ظاهری نامناسب و لباس‌هایی یک رنگ در آن حاضر می‌شوند و پس از جشن رنگ، به گفته خودشان تبدیل به زامبی‌هایی می‌شوند که در سطح شهر جولان می‌دهند.

برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس نبود برنامه های تفریحی مناسب را علت افزایش برگزاری پارتی های غیراخلاقی و خارج از عرف می دانند و برخی دیگر گسترش فضای مجازی را البته برخی جوانان به دلیل چشم و هم چشمی و برای اینکه از دوستان خود عقب نمانند و میران خوشگذرانی خود را به رخ دوستان خود بکشند در پی عدم نظارت مناسب خانواده و با پنهان کاری در چنین مراسماتی شرکت می کنند هر چند برخی دیگر نیز با آگاهی کامل خانواده ها در این برنامه ها حضور می یابند.

ساعی: شبکه های اجتماعی نقش چندانی در برگزاری مهمانی های مختلط ندارد

زهرا ساعی با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نقش چندانی در برگزاری مهمانی های مختلط ندارد می گوید: مهمانی های مختلط نزدیک به دو دهه است در کشور به ویژه کلان شهرها برگزار می شود و افراد از طریق پیام، تماس و فضای مجازی به این مهمانی ها دعوت می شوند بنابراین نمی توان افزایش این مهمانی ها را به فضای مجازی ربط داد زیرا اگر تلگرام و اینستاگرام هم نباشد مانند گذشته از طرق دیگر به این مهمانی ها دعوت می شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فضای مجازی حضور جوانان در مهمانی ها و پارتی های مختلط را آسان کرده است، می افزاید: متاسفانه در سال های اخیر برگزاری این مهمانی ها افزایش یافته و با تغییر سبک زندگی نسل چهارم و پنجم شاهد نفوذ ماهواره و زندگی و نگاه غربی به زندگی باعث روی آوردن جوانان به پارتی های مختلط شده است.

قشر مرفه کشور بیشتر به سمت مهمانی های مختلط روی می آورند

وی بر این باور است که قشر مرفه کشور بیشتر به سمت پارتی های مختلط روی می آورند بنابراین نمی توان گفت فضای مجازی علت افزایش پارتی های مختلط است بلکه فضای مجازی در اطلاع رسانی بهتر و سریع تر می تواند موثر باشد و اگر تلگرام و اینستاگرام هم نباشد به طور قطع مانند شیوه های سابق افراد از برگزاری این مهمانی ها مطلع و در آنها شرکت می کنند.

هاشمی: گسترش مهمانی های مختلط تهدیدی جدی برای جوانان

همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گسترش مهمانی های مختلط را تهدیدی جدی برای جوانان دانسته و می گوید: خرده فرهنگ هایی به لحاظ مذهبی و ملی و مباحث اجتماعی در کشور وجود دارد و نباید ساختارها شکسته شود و این خرده فرهنگ ها اعتبار خود را از دست دهد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، می افزاید: در کشوری اسلامی زندگی می کنیم و معیشت و زندگی به صورت حرفه ای با مفهوم دین آغشته است و اگر افراد به صورت فردی و جمعی آداب و سنن کشور را زیر سوال ببرد امری پسندیده نیست.

بخش زیادی از آسیب های اجتماعی از مهمانی های مختلط نشات می گیرد

وی با بیان اینکه بخش زیادی از آسیب های اجتماعی از پارتی ها و مهمانی های مختلط نشات می گیرد، تصریح می کند: در این مهمانی ها ارزش ها زیر پاگذاشته می شود و ساختار شکنی ها از بین می رود اینکه افراد بدون شناخت از وضعیت و نحوه برگزاری مهمانی ها در آنها شرکت کنند به نوعی آسیب زا است.

هاشمی بر این باور است که فضای مجازی خوبی ها و بدی های دارد و نمی توان به صورت کلی آن را آسیب زا دانست و نمونه این آسیب ها را می توان دعوت به مهمانی های مختلط دانست البته در تمامی کشورهای آمریکایی و اروپایی دسترسی به اینترنت نظام گسیخته که موجب بروز آسیب های اجتماعی شود مورد نکوهش است و کاملا آزادانه نیست.

والدین باید نظارت مناسبی را بر رفتار فرزندان در فضای مجازی داشته باشند

محمد کاظمی با بیان اینکه والدین باید نظارت مناسبی را بر رفتار فرزندان در فضای مجازی داشته باشند، تصریح می کند: فضای مجازی ممکن است آسیب هایی به مراتب بدتر از مهمانی های مختلط را برای جوانان به همراه داشته باشد؛ نسل جوان ما نیاز به آموزش، هدایت و رهبری دارد تا دچار این مسائل و آسیب ها و مشکلات نشود.

سخنگوی فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی و عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی می تواند با برخی از سایت هایی که مسائل منافی عفت و خلاف اخلاق را ترویج می دهند برخورد کند، می افزاید: در حال حاضر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که در دادستانی کل تشکیل می شود و من نیز عضو آن می باشم بررسی این مسائل را در دستور کار قرار دارد و بررسی می کند.

پیشگیری از مهمانی های مختلط لازمه تربیت درست فرزندان در خانواده و محیط های آموزشی و تربیتی

وی پیشگیری از مهمانی های مختلط را لازمه تربیت درست فرزندان در خانواده و محیط های آموزشی و تربیتی دانسته و می گوید: پیش از اینکه نوجوانان و جوانان درگیر آسیب های ناشی از فضای مجازی و به تبع آن مهمانی و پارتی های مختلف شوند نیاز است آموزش های لازم به آنها ارائه شود تا از این آسیب خود به خود دور شوند.

همچنین همایون هاشمی عمده مشکل در برگزاری مهمانی های مختلط را عدم فرهنگ سازی مناسب و آگاهی مناسب جوانان و نبود تفریحات سالم می داند و بر این باور است که باید تفریحات سالم جایگزین تفریحات ناسالم شود؛ جوان به دنبال سرگرمی و پرشدن اوقات فراغت است و باید به گونه ای وقتش پر شود.

وی می افزاید: برنامه های جایگزین باید تدوین شده و توسعه ورزش، فضاهای سرگرمی باید در دستور کار قرار گیرد البته آموزش عوارض ناشی از فضای مجازی باید به مردم ارائه شود و اثرات و آسیب های ناشی از این باید در دستور کار قرار گیرد شورای عالی فضای مجازی و دستگاه های مسئول نیز باید فرهنگ سازی و بسترسازی مناسب برای نحوه استفاده درست از فضای مجازی را آموزش دهند .

مهار فضای مجازی با رفتارهای سلبی و انتظامی تحقق نمی یابد
کنترل مهمانی های مختلط نیاز به فرهنگ سازی و افزایش آگاهی جوانان دارد و باید برنامه های کنترل شده باشد و حد و مرزی در کشور برای آن تعریف شود.

هاشمی معتقد است مهار فضای مجازی با رفتارهای سلبی و انتظامی تحقق نمی یابد البته در حال حاضر دسترسی ها به اینترنت و فضای مجازی زیاد شده و باید همزمان با گسترش این فضاها آموزش ها به مردم در دستور کار قرار گیرد؛ کنترل مهمانی های مختلط نیاز به فرهنگ سازی و افزایش آگاهی جوانان دارد و باید برنامه های کنترل شده باشد و حد و مرزی در کشور برای آن تعریف شود.

زهرا ساعی بر این باور است بی بندوباری هایی در قشری وجود دارد که به سمت برخی بداخلاقی ها گرایش پیدا می کنند و باید آسیب شناسی شود که چرا معضلاتی مانند برگزاری مهمانی های مختلط افزایش یافته و گرایش جوانان به حضور و شرکت در این مهمانی ها افزایش یافته است.

ساعی می افزاید: چندین سال است مقام معظم رهبری در مورد تهاجم های فرهنگی هشدار می دهد، در سبک زندگی اسلامی حرمت ها و حریم ها باید رعایت شود اما در سبک زندگی غربی حریم ها کمرنگ و نازک و شیشه ای است.

برخوردهای سلبی و پلیسی راهکار کاهش مهمانی های مختلط نیست

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، بر این باور است که برخوردهای سلبی و پلیسی راهکار کاهش پارتی های مختلط نیست زیرا جوانان هوشمند هستند و باید به گونه ای در مسیر فضای مجازی گام برداشت که بتوان بحران های فضای مجازی را در زمان مناسب و به موقع مدیریت کرد در این رابطه جلساتی را با شورای عالی فضای مجازی داشتیم و آنها نیز دغدغه های زیادی نسبت به این موضوع دارند که با اشراف کامل به موضوعات بتوانند در مقاطع بحرانی مدیریت های مناسبی را داشته باشند.

برگزاری پدیده های نوظهوری مانند استخر پارتی یا مهمانی های مختلط همزمان با گسترش شبکه های اجتماعی به سرعت نور در حال افزایش است و این گونه مراسمات به دلیل همخوانی با تمایلات غریزی جوانان به محملی برای تباه کردن روح و روان جوانان تبدیل شده اند بنابراین تا دیر نشده دستگاه های فرهنگی به ویژه رسانه ها باید خطرات ناشی از این آسیب را اطلاع رسانی کرده و دولت نیز با گسترش مراکز تفریحی و تفریحات سالم پدیده های نوظهور غربی را کنترل و مدیریت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس