در نگاه اول به کرایسلر 300S مدل 2018، متوجه تغییر خاصی در ظاهر آن نمی شویم. البته تحولات جزئی در طراحی این خودرو صورت گرفته اما چندان چشمگیر نیست.
از سال 2018، شرکت سازنده این خودرو را به صفحه سرعت سنج دیجیتال جدید، پارهای از تجهیزات ایمنی پیشرفتهتر، سیستم اطلاعات سرگرمی به روز رسانی شده و از همه مهمتر، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تجهیز نمود.
گیربکس پنج سرعته مورد استفاده در مدل 2012 در تعویض دندهها نسبتا آهسته عمل مینمود و جایگزین کردن آن با نمونه ۸ سرعته کار بسیار پسندیدهای است.
کرایسلر 300s مدل 2018 نسبت به قبل سریعتر شده است. مدت زمان لازم برای دستیابی به سرعت 96 کیلومتربرساعت از حالت سکون برای این خودرو مساوی با 5.3 ثانیه است. همچنین نتیجه آزمون یک چهارم مایل نیز برابر 13.8 ثانیه است که هر دو زمان مذکور معادل ۰.۳ ثانیه کاهش نشان میدهند. همچنین سرعت ثبت شده برای کرایسلر 300s در تست یک چهارم مایل برابر 163 کیلومتربرساعت است.
قدرت پیشرانه بسیار مناسب بوده و شتاب خودرو هم قابل تحسین است .هماهنگی میان گیربکس و پیشرانه نیز در حد بسیار مطلوب ارزیابی شده و تعویض دندهها با سرعت و دقت بالا انجام می شود.
ترمزها نیز ارتقا یافته و مسافت مورد نیاز برای توقف کرایسلر 300 از سرعت 96 کیلومتربرساعت معادله 33.2 متر بوده که در حدود 2.1 متر از مسافت ترمز مدل 2012 کمتر است.
مواردی نظیر حس خوب ترمز، مسافت توقف اندک و کنترل بدنه مطلوب را بایستی جزو نقاط قوت این خودرو محسوب نمود. با آزمایش 300s در پیست مخصوص تست هندلینگT به این نتیجه رسیدیم که توانایی کرایسلر 300 در عبور از پیچها، ترمزگیری و دور زدن بسیار استادانه به نظر میرسد و درکل هندلینگ بسیار مطلوبی را از خود به نمایش میگذارد. همچنین، منش شتابگیری آن بسیار قدرتمند و درخور یک خودروی خوب دیفرانسیل عقب است.
رکورد به ثبت رسیده برای 300s در پیست 8شکل مساوی 27 ثانیه در 0.65 جی بود که متاسفانه در حدود 0.1 ثانیه بیشتر از زمان کرایسلر 300اس مدل 2012 است. البته رانندگی با این خودرو همچنان دارای فاکتورهای سرگرمکننده فراوانی بوده و از دست دادن یک دهم ثانیه نمیتواند تاثیر چندان بر این مقوله بگذارد. حتی اگر گیربکس جدید نتواند آن جور که باید و شاید بر روی مشخصههای هندلینگ این خودرو تاثیر بگذارد اما قطعاً لذت بیشتری را از رانندگی با این خودرو برای شما به همراه خواهد داشت.
تنها جایی که این خودرو از کموکاستی رنج میبرد ،کابین آن است. اگرچه صندلیها راحت بوده و با چرم مناسب روکش شدهاند اما سایر ادوات کابین از مواد ارزان قیمت و نسبتا بیدوام ساخته شدهاند. در واقع کابین حس کهنگی و از مد افتادگی را به سرنشینان خودرو منتقل مینماید. البته اگر مدل لوکستر 300c را به جای نسخه اسپرتتر 300s برگزینید، مشکلات مربوط به کابین از طریق پکیج تزییناتی چرمی که ویژه مدل 300c عرضه شده، کاملا برطرف خواهد شد. درضمن بهای کرایسلر 300c اندکی بیش از قیمت 48,760 دلاری نسخه 300S است.
با یک چنین قیمتی شما میتوانید دوج چارجر R/T Scat را تهیه نمایید که البته از کیفیت کابین یکسان با 300s برخوردار است اما پیشرانه V-8 آن با توان خروجی 485 اسب بخار، هیجان بیشتری را در رانندگی نصیب شما خواهد نمود.
با بهای نزدیک به 50 هزار دلار شما می توانید خودروهای بسیاری را صاحب شوید که از کابین با کیفیتتر و مصرف سوخت کمتر برخوردار هستند. البته امیدواریم در یافتن یک خودروی سدان V-8 بزرگ دیفرانسیل عقب، به خوبیِ کرایسلر 300اس کاملا موفق باشید.
میشود گفت خودروهای شبیه به کرایسلر ۳۰۰اس کمتر ساخته میشوند. شانسی که برای خریداران 300S وجود دارد این است که در آینده وقتی این خودرو مورد بازطراحی قرار بگیرد، میتوانند مطمئن باشند که شرکت سازنده دیگر نمونهای مشابه آن را نخواهد ساخت و همین امر میتواند موجب ارزشمندتر شدن این خودرو شود.
منبع: motortrend