می‌خواهید بیشتر زنده بمانید؟ همین یک کار ساده را انجام دهید!


می‌خواهید بیشتر زنده بمانید؟ همین یک کار ساده را انجام دهید!

محققان با استفاده از شتاب­ سنج برای اندازه­ گیری دقیق فعالیت بدنی، متوجه شدند که حتی ورزش بسیار سبک، بسیار پایین­ تر از سطح توصیه شده، مرگ و میر را در زنان مسن کاهش می­‌دهد. نتیجه این تحقیق را در نت‌نوشت بخوانید. نوشته می‌خواهید بیشتر زنده بمانید؟ همین یک کار ساده را انجام دهید! اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

2+

محققان با استفاده از شتاب­ سنج برای اندازه­ گیری دقیق فعالیت بدنی، متوجه شدند که حتی ورزش بسیار سبک، بسیار پایین­ تر از سطح توصیه شده، سبب کاهش مرگ و میر در زنان مسن می‌شود.

می‌خواهید بیشتر زنده بمانید؟ همین یک کار ساده را انجام دهید!

دانشمندان ۶۳۸۲ زن در سن ۶۳ تا ۹۹ سالگی را مورد آزمایش قرار دادند.آن­ها برای هفت روز متوالی، از زمان بیدار شدن تا خوابیدن، به جز در هنگام حمام کردن یا شنا کردن، یک شتاب­ سنج پوشیده بودند. با استفاده از این داده­‌ها، آن­ها قادر به اندازه­ گیری دقیق فعالیت­ها بدون نیاز به تکیه بر گزارش خود آن­ها، که می­ توانست غیر قابل اعتماد باشد، بودند.

این مطالعه در مجله انجمن جراحی آمریکا، سلامت زنان را به طور متوسط ۱/۳سال دنبال کرد، که آمار مرگ ­و میر در آن زمان ۴۵۰ مرگ بود. آن­ها دریافتند که برای هر یک روز ۳۰ دقیقه افزایش فعالیت بدنی شدید، میزان مرگ و میر در همه موارد ۳۹ درصد کاهش یافته ­است. آن­ها هم­چنین دریافتند که حتی فعالیت بسیار سبک ۳۰ دقیقه­ ای (انجام کارهای سبک خانه، آرام راه­ رفتن در فاصله­ های کوتاه) با کاهش مرگ و میر ۱۲ درصدی همراه بوده­ است.

می‌خواهید بیشتر زنده بمانید؟ همین یک کار ساده را انجام دهید!

نویسنده ارشد، Andrea Z. LaCroix، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا می­گوید: «این نتایج برای همه زنان، همه نژاد­ها، بدون در نظر گرفتن وزن و حتی برای زنان بالای ۸۰ سال، قابل بررسی است. یازی نیست که شما دونده دوی ماراتن باشید تا از مزایای فعالیت جسمانی بهره ببرید. ما امیدواریم که در دستورالعمل­ های انجام فعالیت جسمانی، فعالیت سبک را به عنوان یک روش که مبتنی بر شواهد برای کاهش خطر مرگ و میر مناسب است، به رسمیت بشناسند.»

می‌خواهید بیشتر زنده بمانید؟ همین یک کار ساده را انجام دهید!می‌خواهید بیشتر زنده بمانید؟ همین یک کار ساده را انجام دهید! می‌خواهید بیشتر زنده بمانید؟ همین یک کار ساده را انجام دهید!می‌خواهید بیشتر زنده بمانید؟ همین یک کار ساده را انجام دهید!
می‌خواهید بیشتر زنده بمانید؟ همین یک کار ساده را انجام دهید!
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات رایزنی‌های 4 گزینه ریاست مجلس دوازدهم با منتخبین