ماکرون قصد دارد به «منبج» نیرو اعزام کند


ماکرون قصد دارد به «منبج» نیرو اعزام کند

یک نشریه فرانسوی با اشاره به دیدار روز پنج‌شنبه رئیس‌جمهور این کشور و سران کردهای سوریه، مدعی شد که پاریس قصد دارد به «منبج» نیرو اعزام کند.

ماکرون قصد دارد به «منبج» نیرو اعزام کندبه گزارش فانوس، یک نشریه فرانسوی روز پنج‌شنبه مدعی شد دولت این کشور قصد دارد «برای حمایت از کردهای سوریه» به شهر «منبج» نیرو اعزام کند.

به نوشته نشریه «ماریان»، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه در پاریس با هیاتی ۶ نفره از سران گروه‌های کردی و عربی سوریه دیدار کرده است.

این نشریه با بیان اینکه ماکرون با این تصور که ائتلاف تحت رهبری آمریکا کردها را تنها گذاشته، مصمم به مقابله با عملیات «شاخه زیتون» ترکیه است که اوایل سال جاری میلادی برای به عقب راندن کردها در خاک سوریه آغاز کرد.

ماریان می‌افزاید: «این خبر مهم اولین بار است که اعلام می‌شود: فرانسه با پشتیبانی نیروهای آمریکایی، به منبج نیرو اعزام خواهد کرد تا از ورود نیروهای ترکیه‌ای به این شهر ممانعت کند.»

دولت فرانسه هنوز ادعای این نشریه را تایید یا تکذیب نکرده، اما این خبر در رسانه‌های کردی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

شهر منبج سوریه که تحت کنترل کردها قرار دارد، هدف بعدی عملیات ترکیه اعلام شده و آنکارا اعلام کرده به زودی کنترل این شهر را به دست می‌گیرد. کردهای سوریه اعلام کرده‌اند برای مقابله با ترکیه روی آمریکا حساب باز کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا