برگزاری جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی موجب احیا سنت‌ها می شود


برگزاری جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی موجب احیا سنت‌ها می شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: برگزاری جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی بهترین فرصت برای زنده نگه داشتن سنت‌های ایرانی و ایجاد شور و نشاط در میان مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در سفر یک روزه معاون رئیس جمهور به استان قزوین در محل سرای سعداسلطنه گفت: نوروز از مهمترین آداب و رسوم ایرانی است که بین همه سنت‌ها و آداب اقوام مختلف دنیا، بیشترین همخوانی با طبیعت را دارد و باید به همه مردم جهان معرفی شود.

زاهدی تصریح کرد: کشور ایران آمیخته‌ای از اقوام مختلف است و در شرایط امروز که بسیاری از جریان‌های استکباری تلاش دارند در بین اقوام ایرانی تفرقه ایجاد کنند باید وحدت و اتحاد آنها را به نمایش بگذاریم.

استاندار قزوین یادآورشد: اولین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی، بهترین فرصت برای نمایش وحدت و اتحاد قوم‌های مختلف ایران است و تقویت انسجام و اتحاد قوم‌های مختلف ایرانی و ایجاد فضایی برای افزایش نشاط آحاد جامعه یکی از نیازهای اساسی امروز کشور است.

وی تصریح کرد: در کشور ایران زیباترین آداب و رسوم‌ وجود دارد که باید در حفظ و احیای آنها تلاش کرد و برگزاری جشنواره اقوام و سنن در این راستا موفق بوده است.

برگزاری جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی موجب احیا سنت‌ها می شود

زاهدی گفت: قزوین با داشتن وسعت کم از تنوع اقلیمی و محصولات کشاورزی متعددی برخوردار است که با ین ظرفیت می‌توانیم جشنواره های متنوع و زیبایی را برای نشان دادن آداب و رسوم‌ بومی و محلی همراه با معرفی جاذبه‌های استان به عنوان قزوین شاداب نزدیکترین مقصد گردشگری برگزار کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: با ورود تکنولوژی در عرصه کشاورزی و تولید، به دلیل استفاده کم از نیروی انسانی، فرصت اشتغال برای جوانان کاهش یافته اما امروز گردشگری در دنیا به عنوان مهمترین صنعت اقتصادی معرفی شده و می تواند به اشتغال هم کمک کند.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود اشتغال در جامعه باید به سمت رونق این صنعت حرکت کنیم تا زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان مهیا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق