مدیریت اضطراب


مدیریت اضطراب

مدیریت اضطراب شناخت خطاهای فکری اضطراب کودکان (سخن 7) افرادی که نگران هستند معمولا احتمال رویدادهای بدی را که فکر می کنند قرار است بیفتد،” بیش برآورد”می کنند . مثلا اگر پدر و مادر دیر به خانه برگردند ،کودک فکر می کند که “مامان و بابا حتما تصادف کرده اند “. که به احتمال صد در صدی این اتفاق اشاره دارد در حالیکه واقعیت این است...

مدیریت اضطراب
شناخت خطاهای فکری
اضطراب کودکان (سخن 7)
افرادی که نگران هستند معمولا احتمال رویدادهای بدی را که فکر می کنند قرار است بیفتد،” بیش برآورد”می کنند . مثلا اگر پدر و مادر دیر به خانه برگردند ،کودک فکر می کند که “مامان و بابا حتما تصادف کرده اند “. که به احتمال صد در صدی این اتفاق اشاره دارد در حالیکه واقعیت این است که احتمال تصادف ،بسیار کم و یا غیر ممکن است .این نوع تفکر به اضطراب شدید می انجامد .
همچنین افرادی که نگران هستند معمولا حدس می زنند که نتایج اتفاقات ،فاجعه و غیر قابل تحمل است . این نوع تفکر را خطای فکری” فاجعه سازی ” می گویند . مثلا کودک فکر می کند که پدر و مادرش به این دلیل دیر کرده اند که تصادف کرده اند و او در این حادثه آنها را از دست داده است . این نوع تفکر نیز اضطراب زیادی را در کودک ایجاد می کند که با کاربرد تکنیک های مناسب می توان آن را مدیریت نمود.
چه خوب است که به فرزندان یاد بدهیم چطور واقع بینانه تر در مورد دنیا فکر کنندو خطر کمتری را در موقعیت های گوناگون انتظار داشه باشند .
گلرخ شلویری هستم . روانشناس کودک و نوجوان

اختلال اضطرابی، اضطراب، شناخت، شناخت خطاهای فکری، مدیریت اضطراب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرزند پروری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟