پس از انتشار تصاویر جاسوسی فراوان و چند تصویر تیزری، مازراتی نهایتاً نسخهٔ قدرتمند و عملکردی کراساوور لوانتهٔ خود را با نام لوانته تروفئو رسماً در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد. این کراساوور عملکرد بالا که برای نبرد با پورشه کاین توربو طراحی شده، به یک نیروگاه 3.8 لیتری V8 مجهز شده که توسط فراری در مارانلو ساخته شده است. این موتور 590 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور دارد که برابر است با 156 اسب بخار در هر لیتر و بنابراین در بین موتورهای تاریخ مازراتی، بیشترین قدرت در هر لیتر را تولید میکند.
این نیروگاه قدرتمند، لوانته را قادر میسازد ظرف تنها 3.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ اما لوانته تروفئو چیزی بیشتر از یک پیشرانهٔ قدرتمند است چراکه مازراتی برای آن یک تعلیق اسپرت با تنظیم خاص را هم در نظر گرفته که تجربهٔ رانندگی اسپرتی را بدون قربانی کردن راحتی فراهم میکند. علاوه بر این، سازندهٔ ایتالیایی اعلام کرده است که توزیع وزن این ماشین 50 به 50 بوده و از مرکز ثقل پایینی هم برخوردار است.
لوانته تروفئو در ظاهر هم با ویژگیهایی چون اسپلیتر جدید در سپر جلو، چراغهای تمام LED، ورودیهای هوای روی کاپوت، جلوپنجرهٔ به رنگ مشکی پیانو و ورودیهای هوای عضلانی با بخش داخلی لانهزنبوری مشکیرنگ، استایلی تهاجمی به خود گرفته و از نسخههای معمولی متمایز شده است؛ اما ویژگیهای اسپرت به دیگر قسمتهای خودرو هم کشیده شده بهنحویکه در عقب هم شاهد یک دیفیوزر جدید همرنگ بدنه با چهار سر اگزوز بیضیشکل مشکیرنگ هستیم.
یکی دیگر از ویژگیهای ظاهری منحصربهفرد لوانته تروفئو رینگهای فورجکاری شدهٔ عظیم 22 اینچی آن است که بزرگترین رینگهایی محسوب میشوند که تاکنون در یک مازراتی ارائه شدهاند. این رینگها در دو نوع براق و مات قابل سفارش هستند. علاوه بر این، رنگهای آبی، قرمز، مشکی، نقرهای و زرد هم برای کالیپرهای ترمز ارائه شده است درحالیکه نشان تروفئو نیز در ستونهای C ماشین خودنمایی میکند.
در داخل نیز مازراتی صندلیهای اسپرتی را برای لوانته تروفئو در نظر گرفته که با چرم طبیعی پوشیده شدهاند و دوخت برجسته با رنگ متفاوت هم برای آنها قابل سفارش است. علاوه بر این، در کابین ماشین ویژگیهای منحصربهفردی چون تریم فیبر کربنی مات، دستگیرهٔ درهای جدید فلزی با نشان تروفئو، صفحه آمپر ویژه با نشان V8 و ساعت منحصربهفرد مازراتی هم ارائه شده تا بر فلسفهٔ اسپرت آن تأکید شود. همچنین نشان تروفئو روی پشتسریها دوخته شده و یک سیستم صوتی پریمیوم Bowers Wilkins با 17 بلندگو نیز بهصورت استاندارد ارائه شده است.
ازآنجاییکه در لوانته تروفئو همهچیز بر عملکرد متمرکز شده است، مازراتی یک حالت رانندگی جدید بنام کورسا را هم به آن اضافه کرده است. به گفتهٔ سازنده، این حالت جدید که با لانچ کنترل همراه شده است، موجب بهبود پاسخگویی موتور و گیربکس شده و همچنین ارتفاع ماشین را کاهش داده و تعلیق را هم سفتتر میکند. تروفئو همچنین اولین نسخهٔ لوانته است که به سیستم کنترل یکپارچهٔ خودرو مجهز شده است. به گفتهٔ مازراتی، این سیستم بجای اصلاح حرکت ماشین پس از لغزش، از بیثباتی خودرو جلوگیری کرده و از این طریق تجربهٔ واقعی رانندگی با یک مازراتی را ارائه میکند.
مازراتی در نمایشگاه نیویورک نسخهٔ ویژه و تولید محدودی از تروفئو را معرفی کرده که با رنگ بیرونی مشکی مات، رینگهای 22 اینچی مات، کالیپرهای ترمز قرمز، ترکیب منحصربهفرد داخلی و نشان Launch Edition در کنسول مرکزی از نسخههای معمولی متمایز شده است. این نسخهٔ ویژه اما صرفاً در آمریکای شمالی و کانادا عرضه خواهد شد. تولید لوانته تروفئو از تابستان امسال در کارخانهٔ مازراتی در Mirafiori ایتالیا آغاز میگردد.