متن تبریک ولادت حضرت علی (ع) در 13 رجب


متن تبریک ولادت حضرت علی (ع) در 13 رجب

متن ولادت حضرت علی (ع) به مناسبت تولد حضرت علی 13 رجب نوشته شده است و برای تبریک تولد حضرت علی به کار می‌رود. مجموعه متنوع متن ادبی و متن کوتاه درباره حضرت علی را به مناسبت میلاد حضرت علی علیه السلام در ستاره بخوانید.

حضرت علی (ع) اولین امام شیعیان در روز سیزدهم رجب به دنیا آمدند. در شادی ولادت حضرت علی(ع) نویسندگان مختلف دست به قلم برده‌اند که خواندن نوشته‌های آنها خالی از لطف نخواهد بود. در نگارش مطلبی که پیش رو دارید، انواع گوناگون متن‌های ولادت حضرت علی(ع) به گونه‌ای که حجم آنها از حوصله مخاطب خارج نشود؛ گردآوری شد و آنها را در سه دسته متن تبریک، متن ادبی و متن تاریخی دسته‌بندی کردیم. شما را به خواندن این مجموعه دعوت می‌کنیم.
متن تبریک ولادت حضرت علی (ع) در 13 رجب

متن‌های تبریک ولادت حضرت علی (ع)


روز میلادت یا علی
روز میلاد نور است
روز میلاد جوانمردی
روز میلاد تنهایی، صداقت، نجابت و شجاعت
روز میلاد نیاکان عشق و ایثار است.
روز میلادت عشق لبخند می‌زند، کوثر ترانه شادی سر می‌دهد و محراب به سجده‌ات می‌نشیند.
روز میلادت را آتش عشق برمی‌افروزیم.
شربت شعف می‌نوشیم و اشک شوق می‌ریزیم.
علی جان!
روز میلادت بر ما و بر همه تنهایان تاریخ مبارک باد.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

میلاد معطر مولود کعبه را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

به نام خدای علی مرتضی
میلاد چهارمین اختر تابناک حدیث کسا، داماد رسول خدا، همراه دخت نبی اکرم، امیر مظلومان، پدر پتیمان حضرت علی علیه السلام بر تمامی عارفان و عاشقان جهان مبارک باد.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

یا علی، ای ترنم طرب انگیز مناجات عارفان
ای در چشم یتیمان همه شوق
ای در سفره فقیران همه نان
و بر لبان اندوهناک بی‌کسان همه لبخند؛
میلاد تو
لحظه رویش گُل و نور عشق است
شمیم رویش شوق در دل هستی
حاصل سرنشتر عشق بر رگ روح است
به این بهانه میلاد امیر عاشقان امیرالمؤمنین علی علیه السلام را به جنابعالی و تمامی عارفان زمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

به نام خالق علی علیه السلام
میلاد امیر عارفان علی علیه السلام
تجسم عینی ایثار
تبلور حضور عشق
طلوع جوانمردی و صداقت
بر جنابعالی و تمامی عاشقان آن حضرت مبارک باد.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

میلاد مأنوس پیامبر، محبوب فاطمه، مظلوم تاریخ، مروج مهربانی، متبرک رمضان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام بر جنابعالی و عاشقان زمان مبارک باد.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

به نام پرورنده امیرمؤمنان
میلاد عطرآگین شهسوار اسلام، بانی ولایت، همسر دخت پیامبر، نور چشم عاشقان امیر مؤمنان علی علیه السلام بر جنابعالی و تمامی عاشقان جهان مبارک باد.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

به نام خالق پدر ایتام
میلاد متبرک داماد نبی اکرم، همسر صدیقه طاهره، شیر بیابان نجف امیر عارفان علی علیه السلام بر جنابعالی و تمامی آزادگان زمان به ویژه مسلمین ایران مبارک باد.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

میلاد عطرآگین حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام آن سبز قامت برافراشته دین، مخاطب سوره هل اتی، پشت و پناه مظلومان بر جنابعالی و عاشقان جهان و شیعیان ایران مبارک باد.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

به نام خدای امیرالمؤمنین
میلاد طراوت صادق نماز
اجابت دعای عارفان
سوگند مقدس هر پیمان
امیر مظلومان
حضرت علی علیه السلام
بر جنابعالی و عاشقان اهل بیت مبارک باد.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

بنمای رُخ که باغ و گلستانم آرزوست
بگشای لب که قند فراوانم آرزوست
میلاد متبرک حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام آن زیباترین واژه در فرهنگ لغات هستی
تغزل حماسه و شجاعت
تعهد ایمان و عشق
تقدیس پاکی و خرد
تعبیر مهربانی و مردانگی را
به جنابعالی و تمامی عاشقان و عارفان ایران تبریک می‌گوییم.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

رونق باغ می‌رسد، چشم و چراغ می‌رسد
غم به کنار می‌رود، مه به کنار می‌رسد
میلاد امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام
تجسم شعف
تجلی عشق
تندیس شجاعت
تجربه ایثار
بر جنابعالی و تمامی عاشقان به ویژه مسلمین ایران مبارک باد.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

میلاد امام علی(ع) آغازگر اشاعه عدالت و مردانگی و معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت، بر عاشقانش مبارک باد.

متن تبریک ولادت حضرت علی (ع) در 13 رجب


متن ادبی ولادت حضرت علی (ع)


ساقه‌های نیلوفری از پایه‌های عرش بالا رفته و سریر ولایت را به عطر وجودی خود آراسته‌اند، تا او بیاید و بر تکیه‌گاه پوشیده از رازقی آن تکیه زند. درون کعبه چه غوغایی است امروز! ملائک، بال در بالْ گستره آسمان‌ها را پوشانیده‌اند و جبرائیل و میکائیل و اسرافیل حلقه خانه کعبه شدند تا پر به نور وجود او بسایند! طنین نام او هلهله شادی ملائک است. جام‌های افلاکیِ عاشقان به سوی او می‌آیند و گیسوان سیاه شبْ به یُمن وجود او گل خنده‌های نقره‌ای را در میان آبشار آسمانی‌اش تقسیم می‌کند؛ چرا که امشب علی علیه السلام می‌آید!

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

چلچله‌ها به تمنّای پاسخ او، آمدن بهار را نوید می‌دهند. او که مهربانی را نثار عالمیان می‌کند و لاله‌ها در دشت دلدادگی از عشق او شور زندگی می‌گیرند. او که در کوچه باغ باورمان ماندنی و جاویدان است. او که قوهای سپیدبال آرام دریایی، صبحشان را با نام او آغاز می‌کنند. او که آفاق پرواز همه پرندگان مهاجر است. او که تجلّیِ هستی و مظهر ایمان است. او که شهر دلمان همراه با نفس پاک او نفس می‌کشد و نبض هستی اش به تپش می‌افتد. او که دنیا از برای جلوه تمام وجودش کوچک بود و هست. او که پایان شام انتظارمان و صبح صادق شام تارمان بود. آری، علی بهار جاودانی سال‌های زندگیِ همه ما انسان‌هاست.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

علی جان، پنجره دلم را به روی صحن وجود آسمانی‌ات می‌گشایم و خویش را اسیر کمند شوق آفرین عشقت می‌کنم، ای هم زبانِ بهترین دقایق حیات، با تو سخن آغاز می‌کنم که پیاله حیاتم را، ساقی بزم شورانگیز خیال تو لبریز ساخته، و خاکستر وجودم را آتش عشق تو بر باد داده است. علی جان، درخشش طلیعه با شکوه وجود تو از پشت کوهسار چشمان همیشه مشتاق ما، شکوفایی گل‌های آفرینش را برایمان به ارمغان می‌آورد، آن گاه که نم‌نم باران لطیف مهر تو بر صفحه دلمان جاری می‌شود. نسیم مهرورزی با تو، در آسمان قلبمان وزشی آرام از سر می‌گیرد و عطر دل انگیز کوچه باغ‌های آرام اندیشه مطهّرت را به ما هدیه می‌کند. علی جان، در کلاس مهر تو، گل‌های سرخ باغ دل بستگی شکوفا می‌شود و عطر بنفش سادگی و خلوصت، هم دم نفس‌های زندگی، به روح پرتلاطم انسانی‌ات آرامش می‌بخشد.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

در نسل ابراهیم خلیل ریشه داشت. در خانه کعبه زاده شد؛ فضیلتی که نه پیش و نه پس از او، کسی در آن شریک نبود. در دامن نبوت رشد کرد. نخستین مسلمان شد؛ اولین مردی که به رسالت ایمان آورد. در روزهای سخت و پرآشوب، یاور اسلام گشت. سایه‌ساری بود آرامش‌بخش، همراهی استوار و هم یاری فداکار. لیلة المبیت را او آفرید؛ در شب هجوم مشرکان برای قتل پیامبر در بستر ایشان آرمید. علی علیه السلام در بدر، ذوالفقار حماسه آفرین بود؛ در احد، سپر ستم‌زدا و در خندق، تمامی اسلام که در برابر تمامی کفر ایستاد. علی از اهل بیت بود؛ همانان که از رِجس و شرک دور بودند و از تطهیر شدگان شمرده می‌شدند. علی علیه السلام کسی است که خداوند درباره‌اش گفته است: «پیشوا و ولی شما، تنها خداست و پیامبر او و آنان که ایمان آوردند؛ همان‌ها که نماز را بر پا می‌دارند و در حال رکوع زکات می‌دهند.» علی علیه السلام تفسیر این همه فضیلت است؛ مردی که فقط یک بار در تاریخ هستی ظهور کرد.

متن تبریک ولادت حضرت علی (ع) در 13 رجب


متن تاریخی درباره ولادت حضرت علی (ع)


امیرالمؤمنین(ع) چون مرواریدی بود که در صدف کعبه رشد کرد و کعبه چون صدفی بود که امیرالمؤمنین مانند مروارید در آن قرار گرفت، وقتی که صدف کعبه از مروارید با ارزش خودش جدا شد، امیرالمؤمنین(ع) جهان را با نور درخشان خود نورانی کرد و در فضا عطر علوی منتشر شد./ الغدیر علامه امینی

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

حقیقت ولادت امیرالمؤمنین در کعبه، شیعه و سنی اتفاق‌نظر دارند، احادیث زیادی در این باره وجود دارد، لذا اینکه بعضی از وهابی‌ها در برخی از کتب خودشان انکار می‌کنند، یک حرف کاملاً بی‌اساس و بی‌ارزش است، به عنوان نمونه حاکم نیشابوری در کتاب «المستدرک صحیحین» -حاکم نیشابوری روایاتی که به شرح بخاری و مسلم صحیح بوده آنها را نقل کرده است ـ جلد ۳، صفحه ۳۵۰، حدیث ۶۰۴۴ می‌گوید:«در اخبار متواتر آمده (اخباری که یقین آور است) آمده که فاطمه بنت اسد، امیر مؤمنان علی(ع) را در درون کعبه به دنیا آورد.»

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

حافظ گنجی شافعی در کفایة المطالب صفحه ۴۰۷ آورده است:«امیرمؤمنان علی(ع) شب جمعه در سیزدهم ماه رجب در خانه خدا به دنیا آمد و هیچ کسی قبل از او و بعد از او در خانه خدا به دنیا نیامده است»؛ تصریح می‌کند که به غیر از امام علی(ع) کسی قبل و بعد از او در کعبه به دنیا نیامده و بعد ادامه می‌دهد، این واقعه به خاطر بزرگداشت حضرت و اکرام او بوده است.

~~~~~~~~✦✦✦~~~~~~~~

شهاب‌الدین سیدمحمود آلوسی صاحب تفسیر روح المعانی در کتاب «سرح الخریدة الغیبة فی شرح القصیدة العینیّه، تألیف عبدالباقی افندی عمری در ذیل یکی از اشعار او می‌گوید: این مسأله که امیرمؤمنان علی(ع) در خانه خدا به دنیا آمد مسأله مشهور و معروف است و در کتاب‌های شیعه و سنی نقل شده است، آلوسی بعد از نقل جریان تولد حضرت در کعبه تعبیر لطیفی دارد که عین عبارت او آورده می‌شود که گفته است: «سبحان من یضع الاشیاء فی مواضعها و هو احکم الحاکمین»؛ یعنی منزه است خداوندی که هرچیزی را در جایگاهش قرار می‌دهد و او بالاترین حکم کنندگان است.

در پایان میلاد مولود کعبه را به مخاطبان ستاره تبریک می‌گوییم و امیدواریم از خواندن متون تولد امام علی (ع) لذت برده باشید. لازم به ذکر است منبع متن‌های تبریک ولادت حضرت علی (ع) کتاب پیامی برای تمام فصول زندگی نوشته محمود نامنی بود.

گروه سرگرمی ستاره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان