عربستان در محاسبات خود تجدیدنظر کنند


رییس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به مقاومت و پایداری مردم این کشور برابر متجاوزان گفت: ولیعهد عربستان و کشورهای ایتلاف عربی-آمریکایی باید در محاسبات خود علیه یمن تجدید نظر کنند. به گزارش شبکه خبری المسیره، محمد علی الحوثی خاطرنشان کرد که 3 سال...

رییس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به مقاومت و پایداری مردم این کشور برابر متجاوزان گفت: ولیعهد عربستان و کشورهای ایتلاف عربی-آمریکایی باید در محاسبات خود علیه یمن تجدید نظر کنند.

به گزارش شبکه خبری المسیره، محمد علی الحوثی خاطرنشان کرد که 3 سال پایداری و مقاومت ملت یمن پیام روشنی در این زمینه است.

وی در گفتگو با شبکه خبری المیادین افزود: طرف های یمنی وابسته به سعودی، هم اکنون در ریاض در بازداشت بسر می برند و قادر به ارایه هیچ چیزی نیستند.

الحوثی تاکید کرد که یمن دنبال صلح شرافتمندانه ای است که مردم از آن سر بلند بیرون بیایند.

این مقام یمنی همچنین خاطرنشان کرد که یمن از مواضع و اهداف خود کوتاه نخواهد آمد.

وی روز پنجشنبه در صنعا با «مارتن گریفیتس» فرستاده دبیر کل سازمان ملل به یمن برای تبادل نظر درباره روند صلح گفتگو کرد.

الحوثی در این دیدار گفت که حمله به یمن خارج از عرف دیپلماسی و پروتوکل های سازمان ملل و قوانین بین المللی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد که ملت یمن از صلح استقبال می کند اما تمایلش به صلح نه از روی ضعف بلکه از روی قدرت است. ملت یمن همچنان قوی و نیرومند بوده و گزینه های زیادی در اختیار دارد.

الحوثی درباره تدارک دور جدید مذاکرات صلح درباره یمن نیز گفت: هر گونه مذاکره باید سازنده باشد، بر خلاف مذاکرات گذشته که فرستاده سابق سازمان ملل به اصل بی طرفی پایبند نبود. همچنین باید از دخالت های آمریکا و ارایه پول توسط عربستان به برخی طرف ها که مذاکرات گذشته را به شکست کشاند، جلوگیری شود.

کد(6)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل