نیسان جوک


نیسان جوک

تمامی مدل های خودرو نیسان جوک از یک موتوربا ظرفیت 1٫6 لیتر دارای 4سیلندر بهره برده اند که قدرت آن به چرخ های جلو منتقل می کند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها شرکت های خودرو سازی به دنبال ارائه خودرویی با طراحی جدید و قیمتی پایین هستند و هم اکنون کمپانی ژاپنی نیسان با تولید محصول نیسان جوک تا حدی به این هدف نزدیک شده است.

نیسان جوک

تمامی مدل های خودرو نیسان جوک از یک موتوربا ظرفیت ۱٫۶ لیتر دارای ۴سیلندر بهره برده اند که قدرت آن به چرخ های جلو منتقل می کند. ظرفیت باک این خودرو ۵۲ لیتر بوده و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۹/۰۵ لیتر و در جاده ۷/۵۹ لیتر است. قلب تپنده ی ۱۶۰۰ سی سی این خودرو ۱۹۰ اسب بخار و همچنین ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور قدرت تولید می کند که این نیرو را با یک گیربکس خودکار ۶ دنده به چرخها انتقال می دهد و شتاب اولیه این خودرو 9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت است.

نیسان جوک

سیستم AWD این خودرو با تغییراتی همراه بوده و سبب شده تا قدرت بین چرخ جلو و عقب، به صورت جداگانه توسط راننده کنترل شود .

وزن اندک در نیسان جوک سبب افزایش چابکی، کشش و هندلینگ خودرو خواهدشد و همچنین چهار چرخ محرک این خودرو سبب افزایش شتاب و گشتاور افزایش آن می شود که در سطوح لغزنده مزیت این روش بیشتر آشکار می‌شود زیرا تقسیم توان بر روی هر چرخ انجام خواهد شد.

کنترل لغزش در هر چرخی باعث ایجاد نیروی Traction بیشتر می‌شود.

بهترین مثال AWD مرسدس بنز AMG E63 است.

البته سیستم AWD به اندازه ۴WD قوی و تنومند نیست. این سیستم نمی‌تواند در شرایط بسیار کم اصطکاک جاده نیروی جلو برنده کافی نسبت به سیستم ۴WD را ایجاد کند.

امروزه رایانه در کنترل سیستم AWD نقش مهمی بر عهده دارد.

سنسورهایی که بر روی هر چرخی وجود دارد تا نیروی Traction را لحظه به لحظه پایش کنند.

در خودرو واحد کنترل الکترونیک خودرو یعنی ECU تصمیم‌گیری می‌کند تا اینکه چه مقدار توان به کدام چرخ منتقل شود.

نیسان جوک

وجود سیستم Vehicle-speed-sensitive در فرمان برقی نیسان جوک سبب تنظیم فرمان متناسب با شیب و سرعت خودرو خواهد شد و همچنین کروز کنترل برنامه ریزی شده پیشرفته از دیگر سیستم های این خودرو است که متناسب با افزایش سرعت خودرو در سرپائینی و کاهش سرعت آن در سربالایی هشدارهایی را به تناسب سرعت به سیستم اعلام می کند که این امر سبب افزایش کنترل خودرو خواهد شد.

در نمایش بدنه نیسان جوک از طراحی جدید چراغ ها و جلوپنجره ایV شکل بهره گرفته اند و همچنین سنسورهایی در داخل چراغ تعبیه شده است که متناسب با مقدار نور در حال رانندگی با تشخیص نور محیط تنظیم خواهد شد.

نیسان جوک

رینگ های نیسان جوک ۱۷ اینچی با طرح ۵ پر از جنس آلیاژ آلومینیوم بوده که این رینگ های سبک به لاستیک های P215 / 55R17 که برای تمامی فصول مناسب بوده مجهز شده است.

محل دستگیره درب عقب تغییر پیدا کرده و به بالای در انتقال یافته ، همچنین آینه ها از نوع تاشو و برقی و از دو رنگ بوده که جلوه ای اسپرت را به آن بخشیده است.

در داخل خودرو نیز وجود سیستم هدایت nissan connect با ویژگیsend-to-car گوگل است.

این سیستم به راننده اجازه می دهد سفرش را در رایانه شخصی خود برنامه ریزی کرده و آن را به سیستم هدایت خودرو منتقل کند، وجود مانیتور خودرو با تشخیص جسم در حال حرکت سبب افزایش ایمنی در پارک و هشدار در مواقع مواجه شدن با جسم محرک است.

نیسان جوک

جوک ، خودرویی با قابلیت حمل ۵ سرنشین است ، البته این را نمی توان قبول داشت زیرا فضا در عقب این خودرو بسیار محدود بوده و در اصل اگر قابلیت حمل حداقل ۴ سرنشین عنوان می شد کمی قابل قبول تر بود.

فضای بار در عقب هم از حجم کمی برخوردار است.

سیستم یکپارچه کنترل (I-CON) سه حالت رانندگی نرمال، اسپورت و اکو را در اختیار قرار می‌دهد که در آنها، وضعیت پدال گاز، سیستم فرمان و واکنش گیربکس دچار تغییراتی می‌شود.

سیستم صوتی راکفورد Fosgate® EcoPUNCH ™ که با ادغام شش بلندگو با راندمان بالا با ساب ووفر ۸ اینچی برای تولید صدا و با پخش استاندارد MP3 CDاز دیگر ویژگی های این خودرو خواهد بود.

نیسان جوک

از نقاط ضعف این خودرو می توان به کابین پلاستیکی آن اشاره کرد؛ نیسان جوک با وجود اینکه یک خودرو با کیفیت در کلاس خود محسوب می‌شود اما در ساخت کابین داخلی آن از مواد ارزان قیمت استفاده شده و به همین علت در نگاه اول همه بخش‌ها خیلی خوب به نظر می‌رسد اما وقتی که با دست خود داشبورد را لمس می‌کنید با کیفیت پایین پلاستیک بکار رفته در کابین، مواجه می شوید.

نیسان جوک

فضای کم سرنشینان عقب از دیگر ضعف های این خودرو محسوب می شود؛در قسمت عقب خودرو، سرنشینان جوک بدون شک با مشکل روبرو خواهند شد، یکی از این مشکلات کم بودن فضا است به‌خصوص در قسمت قرارگیری پاها ، فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان عقب در حد یک خودرو هاچبک است و اصلا شباهتی به خودروهای کراس‌اوور یا شاسی بلند ندارد.

نیسان جوک

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط