آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین


آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین

از آنجا که ویندوز 10 نسب به ویندوز ویستا، ویندوز7 و ویندوز 8٫1 بسیار پیشرفته تر است، امکان شخصی سازی آن نیز برای کاربران به راحتی فراهم شده است. ویندوز 10 به کاربرانی که دوست دارند طبق علائق خود ویندوز را سفارشی و شخصی سازی کنند امکانات زیادی ارائه می دهد. ما در این مطلب قصد داریم به شرح و آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بپردازیم و در ادامه...

0

از آنجا که ویندوز ۱۰ نسب به ویندوز ویستا، ویندوز۷ و ویندوز ۸٫۱ بسیار پیشرفته تر است، امکان شخصی سازی آن نیز برای کاربران به راحتی فراهم شده است. ویندوز ۱۰ به کاربرانی که دوست دارند طبق علائق خود ویندوز را سفارشی و شخصی سازی کنند امکانات زیادی ارائه می دهد. ما در این مطلب قصد داریم به شرح و آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز ۱۰ بپردازیم و در ادامه آموزش های پیشرفته ای را برای شما در نظر گرفته ایم. با نت نوشت همراه باشید.

آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین

سفارشی سازی ویندوز ۱۰

تنظیمات شخصی و سفارشی سازی ویندوز ۱۰ در مسیر Settings > Personalization موجود می باشد. این تنظیمات شامل منوی استارت، تم ها، رنگ ها، بک گراند، لاک اسکرین و نوار ابزار می باشد.

قرار دادن بک گراند یا والپیپر مورد علاقه خود در دسکتاپ

این اولین چیزی است که هنگام ورود به سیستم جلوی چشمان شما قرار دارد. همه ما دوست داریم تصاویر پس زمینه مورد علاقه خود را، در دسکتاپ ویندوز داشته باشیم. خوشبختانه ویندوز ۱۰ قابلیت های بسیاری در این زمینه دارد. پس در ذیل نحوه تغییر آن را ببینید:

در مسیر بالا Background را انتخاب کنید. در اینجا شما می توانید یک پیش نمایش از تصویر پس زمینه فعلی یا چیزی که تنظیم کرده اید، ببینید. در منوی کشویی Background، سه گزینه وجود دارد:
Picture: تصویری را که می خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید.
Solid Colour: چیدمانی از رنگ های مختلف به شما نشان داده می شود که اگر دوست داشته باشید بک گراند ساده ای داشته باشید می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
Slideshow: این گزینه به شما اجازه می دهد بیش از یک تصویر را انتخاب کنید تا هر چند ثانیه یکبار در دسکتاپ شما تغییر پیدا کند.
آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین تنظیمات بک گراند ویندوز ۱۰

سفارشی سازی ویندوز ۱۰ : و انتخاب رنگ دلخواه

آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین تنظیمات رنگ ویندوز ۱۰

رنگ های منوی استارت ، نوار وظیفه و پس زمینه آیکون ها بطور پیش فرض در ویندوز آبی می باشند اگر می خواهید آنها را تغییر دهید، از قسمت Colors استفاده کنید.

ویندوز ۱۰ هم اکنون از قابلیت Fluent Design برخوردار می باشد که باعث شفافیت بیشتر آیتم های نمایشی آن می شود. اگر می خواهید افکت شفاف ویندوز را فعال یا غیر فعال کنید از گزینه transparency effects که در تصویر پایین نمایش داده شده است استفاده کنید.

آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین فعالسازی افکت شفاف ویندوز ۱۰

در نهایت می توانید با استفاده از گزینه choose your default app mode در تصویر بالا، تم اپلیکیشن های خود را به روشن (Light ) یا تاریک (Dark ) تغییر دهید.

سفارشی سازی ویندوز ۱۰ : لاک اسکرین

مانند بک گراند دسکتاپ شما می توانید تصویر بک گراند لاک اسکرین را عوض کنید یا چند تصویر برای آن انتخاب کنید تا هر چند ثانیه یکبار عوض شود. با این حال، شما سه گزینه در منوی کشویی Backgrounds دارید: Windows Spotlight، App Notification، Cortana integration که در پایین هر یک را توضیح خواهیم داد.

Spotlight: اسپات لایت یکی از قابلیت های اضافه شده به ویندوز ۱۰ است که با فعال کردن آن تصاویر مختلف و گاهی اوقات به صورت پیشنهادی در لاک اسکرین به نمایش گذاشته می شود. این تصاویر اتفاقی توسط موتور جستجوی بینگ گردآوری شده اند و درون سیستم شما به صورت اتوماتیک دانلود می شوند. من پیشنهاد می کنم حتما اسپات لایت را امتحان کنید و تصاویر آن را به عنوان والپیپر نیز در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین تنظیمات لاک اسکرین ویندوز ۱۰

Slideshow: اگر از Slideshow روی LockScreen استفاده می کنید، تصاویر پوشه Camera roll از OneDrive به نمایش گذاشته می شود. فقط قبل از انتخاب آن، اطمینان حاصل کنید که همه تصاویر مدنظرتان روی کامپیوتر شما موجود است.
همچنین در لاک اسکرین تبلیغات آزار دهنده ای نمایش داده می شود که شما می توانید آن را غیر فعال کنید.

Cortana integration: در صفحه تنظیمات لاک اسکرین، گزینه Cortana lock screen settings را پیدا کنید. آن را باز کنید، تا به تنظیمات کورتانا دسترسی پیدا کنید. در این بخش، می توانید از زمانی که دستگاه قفل شده است، از کورتانا استفاده کنید. باکس کنار گزینه ….Let Cortana access my calendar را انتخاب کنید تا کورتانا بتواند هنگامی که در صفحه لاک اسکرین نیز هستید به اطلاعات شما (ایمیل، پیام ها، تقویم و …) دسترسی داشته باشد و از آن استفاده کند.

آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین تنظیمات کورتانا ویندوز ۱۰

نکته:

۱- شما باید یک میکروفون را در صورت نیاز به کامپیوتر شخصی خود داشته باشید. با میکروفون وب کم نیز کار می کند.
۲- در صورتی که کورتانا به درستی کار نکرد، زبان سیستم را تغییر دهید.

App Notifications: این ویژگی جدیدی نیست، اما ما توصیه می کنیم که از آن به صورت روزانه استفاده کنید. درست مانند نحوه دریافت اعلان ها و پیش نمایش اپ ها گوشی هوسمندتان، می تواند نوتیفیکیشن اپلیکیشن های ویندوز خود را در لاک اسکرین ببینید تا هیچ چیز مهمی را از دست ندهید. شما می توانید تا هفت اپلیکیشن را برای این کار انتخاب کنید تا نوتیفیکیشن های آنها همراه با تقویم شما نمایش داده شود.

سفارشی سازی ویندوز ۱۰ : تم ها

آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین تنظیمات تم های ویندوز ۱۰

شما می توانید به جای رفتن به وب سایت های متفرقه، تم ها را مستقیما از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید. این روش بسیار امن تر است و همچنین باعث می شود که آنها به روز شوند. لینک دانلود تم ها در بخش Themes در Personalization موجود است. در مطالب آینده به طور مفصل به نحوه ذخیره سازی و استفاده از تم ها در ویندوز ۱۰ خواهیم پرداخت.

آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرینآموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرینآموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین
آموزش کامل سفارشی سازی ویندوز 10 بک گراند، رنگ ها، تم ها و لاک اسکرین
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!