عابدزاده: به دنبال سهمیه اروپا هستیم


عابدزاده: به دنبال سهمیه اروپا هستیم

ماریتیمو با حضور دروازه بان ایرانی اش توانست سومین برد پیاپی اش را در این فصل از رقابت های لیگ برتر پرتغال به دست بیاورد.

به گزارش مشرق، امیرعابدزاده در بازی با فرینس در هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر پرتغال، برای سومین بازی پیاپی درون دروازه تیمش قرار گرفت و همراه تیمش به سومین برد پیاپی رسید. عابدزاده پیش از این بازی نیز با دعوت کارلوس کی روش در لیست تیم ملی برای اردو و دو بازی تدارکاتی برابر تیم های تونس و الجزایر قرار گرفت. او هرچند فرصت بازی در تیم ملی را پیدا نکرد اما درخشش او در بازگشت از تیم ملی برابر فرینس باعث شده تا حتی رسانه های پرتغالی این احتمال را بدهند که او یکی از مسافران روسیه باشد. عابدزاده در ده بازی که امسال برای ماریتیمو در تورنمنت های مختلف انجام داده تا به حال شکست نخورده است و با حضور در سه بازی پیاپی در لیگ برتر پرتغال در ترکیب ماریتیمو تبدیل به دروازه بان اصلی یکی از تیم های مطرح فوتبال پرتغال شده است. گفت و گویی که با امیر عابدزاده انجام شده را در زیر می خوانید:

بالاخره به ترکیب اصلی ماریتیمو تو لیگ برتر پرتغال رسیدی و برای دومین بار نود دقیقه کامل بازی کردی؟ از شرایط خودت بگو؟

ابتدا سال نو را به همه مردم ایران تبریک می گویم امیدوارم سال خوبی برای همه باشد. سومین بازی لیگ را انجام دادم و درهر سه بازی که انجام دادم برنده شدیم. اولین بار است در لیگ امسال سه بار پشت سر هم می بریم و خیلی از این اتفاق خوشحال هستم. قبلا هم گفته بودم تمام تلاشم را انجام می دهم تا به ترکیب اصلی برسم و خداراشکر با تلاش و توکل به آن رسیدم . امروز مهمتر این است که تلاشم را چند برابر کنم تا این روند خوب را ادامه بدهم. در این ده بازی که برای ماریتیمو در تورنمنت های مختلف انجام دادم تا به حال تیم شکست نخورده است و از این بابت خیلی خوشحالم و امیدوارم بتوانم در آینده بهتر از این هم عمل کنم.

عابدزاده: به دنبال سهمیه اروپا هستیم

پس سال 97 برایت سال خوبی بوده است؟

سال 97 شروعش خیلی فوق العاده بود. در اردوی تیم ملی بودم با تمام مربیان و بازیکنان و خیلی حس خوبی بود. در سال 97 اولین برد را هم بدست آوریم با نتیجه 4 بر یک مقابل فرینس برنده شدیم. سال 96 هم سال خیلی خوبی بود امیدوارم این اتفاق در سال 97 هم تکرار شود مطمئن هستم همینطور خواهد بود چرا که می خواهم چندبرابر گذشته تلاش کنم و دنبال اتفاق های خیلی خیلی خوب در این سال هستم.

از اینکه در لیگ برتر پرتغال یکی از لیگ های معتبر فوتبال اروپا به عنوان یک دروازه بان ایرانی بازی می کنی چه احساسی داری؟

خیلی شکرگذار هستم که در لیگ پرتغال بازی می کنم و همیشه سعی کرده ام نماینده خوبی برای کشورم در اینجا باشم. الان در حال حاضر تنها بازیکن ایرانی در پرتغال هستم و همیشه سعی کرده ام به بهترین نحو ممکن عمل کنم. تلاشم این بوده که چه در تمرین و چه بیرون از آن و چه از لحاظ تفکر یک آدم حرفه ای کامل باشم.

کی روش به بازیکنانی که در اروپا بازی می کنند اعتقاد ویژه ای دارد. آیا ادامه حضورت در ترکیب ماریتیمو می تواند تو را به روسیه برساند؟

من همیشه موقعی که هم امریکا بودم هدفم این بود به فوتبال اروپا بیایم. یک وقفه ای که به ایران آمدم هدفم این بود که با حضور در تیم امید به عنوان یک بازیکن ملی زیر 23 سال به فوتبال اروپا بروم. همیشه دوست داشتم و همیشه تلاش کردم . از این موضوع هم خوشحالم که به بازیکنانی که در اروپا بازی می کنند توجه می شود.

عابدزاده: به دنبال سهمیه اروپا هستیم

دو بازی تدارکاتی تیم ملی و اردوها را برای خودت چگونه بود؟

این اردو مثل اردوی قبل خیلی خوب بود. خیلی چیزها کنار بازیکنان باتجربه مثل مسعود شجاعی ، سیدجلال و ...بزرگان تیم خیلی یاد گرفتم. حرفه ای بودن و تمرین های فکری و تمرکزی تیم ملی هم خیلی به من کمک کرده و چیزهای زیادی یادگرفتم. امیدوارم این روند را در اردوهای بعدی هم ادامه بدهم.

تلاش زیادی کردی و امروز موفق ترین دروازه بان ایرانی در رقابت های اروپایی هستی. در ادامه فصل با ماریتیمو چه اهدافی را دنبال می کنی؟

ممنونم که اینطوری فکر می کنید. من همیشه تمرکزم را گذاشتم و اعتقاد داشتم که آدم جواب تلاشش را می گیرد. آرزوهایم خیلی خیلی بزرگتر است و دنبال تیک زدن همه آن ها هستم. خوشحالم که پله پله جلو می روم و مطمئمن باشید تلاشم را چندبرابر می کنم. با اینکه از شرایط امروز شکرگذارم اما قانع نمی شوم ودنبال هدف های بزرگتری هستم و می خواهم به آن ها برسم.

ماریتیمو الان ششم است و می تواند با برد در هفته های آینده خودش را حتی به رتبه چهارم برساند.چقدر امیدوار به این هستی؟

خداراشکر بعد از 9 هفته از سال میلادی 2018 اصلا نتیجه خوب نگرفته بودیم و بعد از بازی با بنفیکا که 5 هیچ باختیم به من فرصت داده شد و توانستیم روند رو به رشدی را برویم و از سه بازی 9 امتیاز گرفته و یک جهش خوبی داشته باشیم. ما از رتبه پنجم به رتبه هشتم سقوط کرده بودیم و توانستیم دوباره به رده پنجم آمدیم اما تیم بالایی هم بازی را برد و با یک امتیاز بالاتر از ما است. رقابت خوبی با تیم ریو آوه داریم. پارسال هم با همین تیم برای سهمیه اروپا رقابت داشتیم و همه تیم دنبال این هستیم این روند را ادامه بدهیم و بتوانیم به مرحله پلی آف اروپا برسیم. چون تیم های اول تا چهارم خودشان را کنده اند. بنفیکا و پورتو برای قهرمانی می جنگند، لیسبون و براگا برای سوم و چهارمی ... هدف باشگاه و تیم ماریتیمو این است که پنجم شویم و مثل پارسال بتوانیم سهمیه بگیریم.

بازی با فرینس چطور بازی بود. در دومین بازی که در ترکیب قرار گرفتی تیم به پیروزی رسید؟

بازی با فیرنس بازی سومم بود در لیگ بود وبه پیروزی رسیدیم. خداراشکر همه از عملکردم راضی بودند. از اردو برگشته بودم و توانستم به تیم به اندازه خودم کمک کنم و بتوانیم بازی را در خانه ببریم. بازی بعدی ما بیرون از خانه است. دنبال چهارمین برد متوالی هستیم و تلاش داریم که این بازی را ببریم و هوادارانمان را خوشحال کنیم.

عابدزاده: به دنبال سهمیه اروپا هستیم

منبع: ورزش سه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان