باکس آفیس: فیلم Ready Player One در جایگاه نخست گیشه قرار گرفت


باکس آفیس: فیلم Ready Player One در جایگاه نخست گیشه قرار گرفت

فیلم Ready Player One جدیدترین اثر کارگردان معروف «استیون اسپیلبرگ» (Steven Spielberg) توانست با فروش 53 میلیون دلار در عرض 4 روز، صدرنشین «باکس آفیس» (Box Office) خانگی این هفته شود. فیلم Steven Spielberg موفق شد انتطارات را برآورده کرده و در حد پیش‌بینی‌ها ظاهر شود. این عنوان علاوه‌بر تبدیل...

فیلم Ready Player One جدیدترین اثر کارگردان معروف «استیون اسپیلبرگ» (Steven Spielberg) توانست با فروش 53 میلیون دلار در عرض 4 روز، صدرنشین «باکس آفیس» (Box Office) خانگی این هفته شود.

فیلم Steven Spielberg موفق شد انتطارات را برآورده کرده و در حد پیش‌بینی‌ها ظاهر شود. این عنوان علاوه‌بر تبدیل شده به صدرنشین باکس آفیس خانگی این هفته، موفش شد به پرفروش‌ترین اثر ساخته شده توسط استیون اسپیلبرگ، طی 10 سال گذشته تبدیل شود. جدای از Ready Player One، فیلم Acrimony شرکت «لایزنگیت» (Lionsgate) نیز خوش درخشید و در جایگاه دوم قرار گرفت. این در حالی بود که اثر ابرقهرمانی دیزنی و مارول، یعنی Black Panther جایگاه سوم و فیلم اعتقاد محور I Can Only Imagine در جایگاه چهارم قرار گرفته و فروش خوبی را از آن خود کردند. متاسفانه فیلم God’s Not Dead: A Light in Darkness شرکت «پیور فلیکس» (Pure Flix) که سومین قسمت در این مجموعه محسوب می‌شود، افتتاحیه بسیار ضعیفی را رقم زد و حتی در بین 10 فیلم پرفروش نیز نتوانست جایی برای خودش پیدا کند.

باکس آفیس: فیلم Ready Player One در جایگاه نخست گیشه قرار گرفت

در صدر جدول باکس آفیس خانگی فیلم Ready Player One استیون اسپیلبرگ را داریم که موفق شد افتتاحیه‌ای 53.2 میلیون دلاری را در عرض 4 روز نخست (این عنوان روز چهارشنبه اکران شد) کسب کند. فروش 3 روز آخر هفته این عنوان نیز 41.2 میلیون دلار برآورد شده است. جالب است بدانید که فیلم Ready Player One به بزرگ‌ترین افتتاحیه ایام عید پاک در تاریخ تبدیل شده و پس از فیلم Indiana Jones and the Kingdom که در سال 2008 بر روی پرده رفت و 100 میلیون دلار در هفته نخست فروخت، به پرفروش‌ترین اثر ساخته شده توسط استیون اسپیلبرگ در 10 سال اخیر تبدیل شده است. تماشاگران روز اول به این عنوان امتیاز A منفی را داده که 59% آن‌ها آقا و 41% دیگر خانم بوده و 56% از آن‌ها بالای 25 سال سن داشته‌اند.

در مقام مقایسه باید یادآوری کنیم که فیلم‌های G.I. Joe: Retaliation و Terminator Salvation نیز در روز چهارشنبه اکران خود را آغاز کردند و موفق شدند به ترتیب فروشی معادل 122 میلیون و 125 میلیون دلار را تا پایان دوره اکران خود در آمریکا تجربه کنند. باید منتظر ماند و دید که تبلیغات دهان به دهان چه تاثیری بر روی فروش فیلم Ready Player One خواهد گذاشت. تنها مشکلی که این اثر باید با آن دست و پنجه نرم کند، آغاز اکران فیلم مورد انتظار Rampage بوده که قرار است در تاریخ 13 آپریل 2018 (24 فروردین 1397) توسط شرکت برادران وارنر و استودیوی «نیو لاین» (New Line) با بازی دواین د راک جاسون بر روی پرده برود.

لازم به ذکر بوده که فیلم Ready Player One در 62 کشور بین‌المللی نیز بر روی پرده رفت و 128 میلیون دلار به جیب زد که به این ترتیب فروش جهانی این عنوان 181.2 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. همانطور که انتظار می‌رفت کشور پرجمعیت چین بیشترین سهم از فروش خارجی این عنوان را با رقم 61.7 میلیون دلار به نام خود ثبت کرد. در حقیقت این، پرفروش‌ترین فیلم در تاریخ شرکت برادران وارنر در آن کشور بوده است. فارق از چین، کشورهای کره جنوبی (با فروش 8.1 میلیون دلار)، بریتانیا (با فروش 7.3 میلیون دلار)، روسیه (با فروش 6.1 میلیون دلار)، فرانسه (با فروش 6 میلیون دلار)، مکزیک (با فروش 4 میلیون دلار)، اسپانیا (با فروش 3.1 میلیون دلار)، ایتالیا (با فروش 3.1 میلیون دلار) و برزیل با فروش 2.2 میلیون دلار به ترتیب بیشترین فروش خارجی فیلم Ready Player One را تشکیل داده‌اند. ناگفته نماند که این اثر هفته آینده در آلمان و در اواخر ماه آپریل در ژاپن به تصویر کشیده خواهد شد.

باکس آفیس: فیلم Ready Player One در جایگاه نخست گیشه قرار گرفت

فیلم Tyler Perry’s Acrimony شرکت لاینزگیت با فروش 17.1 میلیون دلار از 2 هزار و 6 سینمای آمریکایی (با میانگین فروش 8 هزار و 524 دلار از هر سالن) موفق شد جایگاه دوم را به چنگ آورد. مخاطبان روز نخست برای این عنوان نیز امتیاز A منفی را ثبت کردند. طبق آمار منتشر شده به نظر می‌رسد که 74% از تماشاگران فیلم Tyler Perry’s Acrimony زن و 26% دیگر مرد بوده که 85% از کل آن‌ها بالای 25 سال سن داشته‌اند. اگر بخواهیم عملکرد این اثر را مقایسه کنیم، باید گفت که The Family that Preys (اکران شده در سال 2008) و For Colored Girls (سال 2010) نیز افتتاحیه مشابه‌ای را تجربه کردند و تا پایان دوره اکران خود حدود 37 میلیون دلار را از سینماهای آمریکا به دست آوردند.

باکس آفیس: فیلم Ready Player One در جایگاه نخست گیشه قرار گرفت

فیلم ابرقهرمانی Black Panther این هفته جایگاه سوم را در باکس آفیس خانگی اشغال کرده و حدود 11.2 میلیون دلار را به فروش داخلی خود اضافه کرد. فروش داخلی این عنوان 650 میلیون دلار گزارش شده که آن را به پنجمین فیلم پرفروش در تاریخ آمریکا تبدیل می‌کند. Black Panther پتانسیل این را دارد تا به زودی از سد فیلم‌های Jurassic World (با فروش داخلی 652.2 میلیون دلار) و Titanic (با فروش داخلی 659.3 میلیون دلار) عبور کرده و به سومین اثر سینمایی پرفروش در تاریخ آمریکا بدل شود.

Black Panther از کشورهای بین‌المللی 7.7 میلیون دلار دیگر به فروش خارجی خود افزود و فروش جهانی‌اش را به 1 میلیارد و 273 میلیون دلار رساند. این اثر کامیک بوکی با پشت سر گذاشتن فیلم لایو اکشن Beauty and the Beast (با فروش جهانی 1.26 میلیارد دلار) به لقب یازدهمین اثر پرفروش تاریخ را به خود اختصاص داد و احتمالا به زودی انیمیشن محبوب Frozen (با فروش جهانی 1.277 میلیارد دلار) را پشت سر می‌گذارد و به دهمین اثر پرفروش در تاریخ باکس آفیس تبدیل می‌شود.

باکس آفیس: فیلم Ready Player One در جایگاه نخست گیشه قرار گرفت

شرکت لاینزگیت برای دومین هفته متوالی تعداد سالن‌های سینمایی تحت اختیار فیلم I Can Only Imagine را در آمریکا افزایش داد و باعث شد که این عنوان اعتقاد محور موفق شود از 2 هزار و 648 سالن سینمایی فروشی معادل 10.75 میلیون دلار را به دست آورده و بر جایگاه چهارم بنشیند. جالب است بدانید فروش داخلی این اثر 55.5 میلیون دلار گزارش شده که با این تقاسیر فیلم I Can Only Imagine به پرفروش ترین اثر سینمایی استودیوی «رودساید» (Roadside) در آمریکا تبدیل شده است. این رکورد در گذشته به فیلم تحسین شده Manchester by the Sea (که در سال 2017 کار خود را آغاز کرد حدود 47.69 میلیون دلار در بازار داخلی فروخت) تعلق داشت.

باکس آفیس: فیلم Ready Player One در جایگاه نخست گیشه قرار گرفت

در جایگاه پنجم فیلم Pacific Rim Uprising (صدرنشین هفته گذشته باکس آفیس خانگی)، اثر جدید شرکت «یونیورسال» (Universal) و استودیوی «لجندری» (Legendary) قرار دارد که با افت فروش بسیار زیاد 67 درصدی مواجه شد و 9.2 میلیون دلار فروخت. فروش داخلی این عنوان پس از 10 روز حدود 45.6 میلیون دلار برآورد شده است.

در 2 جایگاه بعدی به ترتیب Sherlock Gnomes و Love, Simon به چشم می‌خورند که افت فروش پایینی را تجربه کردند و موفق شدند در جدول 10 اثر سینمایی پرفروش باقی بمانند. انیمیشن Sherlock Gnomes پس از افتتاحیه متوسطی که داشت، در هفته دوم از اکرانش 7 میلیون دلار از سینماهای آمریکا به دست آورد و فروش داخلی‌اش را به 22.8 میلیون دلار رساند. این در حالی بوده که فیلم Love, Simon با افت فروش نسبتا کم 37 درصدی مواجه شد و 4.8 میلیون دلار در سومین هفته از اکرانش فروخت که به این ترتیب فروش داخلی‌اش 32 میلیون دلار برآورد می‌شود.

باکس آفیس: فیلم Ready Player One در جایگاه نخست گیشه قرار گرفت

خارج از جدول، انیمیشن Isle of Dogs شرکت «فاکس سرچ‌لایت» (Fox Searchlight) تعداد سالن‌های سینمایی تحت پوشش خود را به 165 جایگاه افزایش داد و 2.8 میلیون دلار (با میانگین فروش 17 هزار و 30 دلار از هر سالن) فروخت. گفته می‌شود که شرکت فاکس سرچ‌لایت تعداد سالن‌های سینمایی تحت اختیار این انیمیشن را تا هفته آینده به 400/ 500 جایگاه افزایش خواهد داد و در تاریخ 13 آپریل 2018 (24 فروردین 1397) اکران گسترده آن را آغاز خواهد کرد.

باکس آفیس: فیلم Ready Player One در جایگاه نخست گیشه قرار گرفت

از دیگر تازه واردان اکران گسترده که که نتوانست در جدول 10 اثر پرفروش جایگاهی را پیدا کند، می‌توان به فیلم God’s Not Dead: A Light in Darkness شرکت پیور فلیکس اشاره کرد که در 1 هزار و 693 سالن سینمایی به نمایش گذاشته شد و انتظار می‌رفت که حداقل 4 میلیون دلار به دست بیاورد، اما تنها 2.6 میلیون دلار در افتتاحیه فروخت. این اثر 5 میلیون دلار کمتر از قسمت دوم که در سال 2016 با نام God’s Not Dead 2 (با فروش 7.6 میلیون دلار در افتتاحیه) اکران شد فروخت و همچنین 6.5 میلیون دلار فروش کمتری از قسمت اول که در سال 2014 بر روی پرده رفت و 9.2 میلیون دلار به دست آورد، داشت. توجه داشته باشید که قسمت اول تنها در 780 سالن سینمایی اکران شد و همچنان به مراتب فروش بیشتری را کسی کرد.

باکس آفیس: فیلم Ready Player One در جایگاه نخست گیشه قرار گرفت

در بخش اکران محدود فیلم بالیوودی Baaghi 2 توسط شرکت فاکس انترنشنال در 123 سالن سینمایی اکران شد و 580 هزار دلار (میانگین فروش 4 هزار و 715 دلار از هر سالن) فروخت. Finding Your Feet استودیوی رودساید در 14 سالن سینمایی اکران خود را آغاز کرد و 61 هزار و 295 دلار (میانگین 4 هزار و 378 دلار از هر سالن) به دست آورد. Outside In در 9 سالن سینمایی بر روی پرده رفت و موفق شد فروشی معادل 11 هزار و 339 دلار (میانگین 1 هزار و 260 دلار از هر سالن) را تجربه کند. فیلم Love After Love کار خود را در یک سالن آغاز کرد و 11 هزار و 263 دلار فروخت. فیلم‌های The Great Silence و Gravitas نیز در یک سالن آغاز به کار کردند و به ترتیب 7 هزار 639 دلار و 6 هزار و 800 دلار به دست آوردند.

هفته آینده منتظر اکران چه آثار سینمایی باشیم؟

باکس آفیس: فیلم Ready Player One در جایگاه نخست گیشه قرار گرفت

هفته آینده شرکت یونیورسال فیلم کمدی بزرگسالانه Blockers را در بیش از 3 هزار و 300 سالن و شرکت پارامونت فیلم ترسناک و مورد انتظار A Quiet Place را در بیش از 3 هزار و 200 سالن بر روی پرده خواهند برد. The Miracle Season و Chappaquiddick نیز به ترتیب در 1 هزار و 700 و 1 هزار و 500 سالن سینمایی به نصویر کشیده خواهند شد.

در ادامه می‌توانید لیست 10 اثر پرفروش باکس آفیس خانگی را مشاهده کنید:

باکس آفیس: فیلم Ready Player One در جایگاه نخست گیشه قرار گرفت

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
باکس آفیس: فیلم Ready Player One در جایگاه نخست گیشه قرار گرفت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس