مقتدی صدر به خودی ها اعتماد ندارد


مقتدی صدر به  خودی ها  اعتماد ندارد

رهبر جریان صدر عراق بر اهمیت وجود نظارتی بین‌المللی بر انتخابات پارلمانی عراق که قرار است 12 مه در سراسر عراق برگزار شود، تاکید کرد.

به گزارش افکارنیوز،

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای درباره اینکه آیا از طرف‌های مشخصی در انتخابات آتی حمایت می‌کند یا نه، اظهار داشت: قبلا هم گفتم که تا این لحظه حمایت خود از هیچ طرف مشخصی را اعلام نمی‌کنم، آنچه در این دوره اهمیت دارد، مراجعه به صندوق‌های رای گیری و رها نکردن این صندوق‌ها برای چهره‌های فاسد است، بی تفاوتی کسانی که خواهان اصلاحات هستند، یک شانه خالی کردن از مسئولیت به شکلی آشکار است.

صدر در پاسخ به سوالی درباره تبلیغاتی که برای تحریم انتخابات پارلمانی به بهانه تقلب در نتایج انتخابات و طرح ادعاهایی مبنی بر تلاش برای نگه داشتن چهره‌های فعلی در پارلمان و کابینه انجام می‌شود، با اشاره به اینکه "تقلب در انتخابات مساله‌ای مشکوک است"، بار دیگر خواستار یک نظارت بین‌المللی و مستقل بر روند انتخابات شد.

رهبر جریان صدر عراق در ادامه با تاکید بر اینکه "تحریم انتخابات هرگز احتمال تقلب را کاهش نداده بلکه به آن سهولت می‌بخشد"، از کمیساریای عالی انتخابات خواست در مورد صندوق‌های رای گیری شفافیت و صداقت داشته باشد.

امیر الکنانی، از رهبران جریان صدر عراق در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط تاکید کرد: مقتدی صدر بارها پیش از این اعلام کرده بود که نسبت به عملکرد کمیساریا اطمینان نداشته و به آن مشکوک است و پیشتر نیز خواستار برگزاری انتخابات با نظارت بین‌المللی به ویژه در مناطق آزاد شده از چنگال داعش شد.

الکنانی افزود: اینکه صدر احتمال تقلب در انتخابات می‌دهد به این دلیل است که کمیساریای انتخابات که خود نماینده احزابی سیاسی است، مدیریت انتخابات را در دست دارد، سابقه داشته که کمیساریا خواستار تغییر روال کار شود همانگونه که پیش از این خواستار تغییر قانون انتخابات شد.

این رهبر جریان صدر عراق در ادامه گفت: بیشتر گروه‌های سیاسی از طرف میانجی که وظیفه انتقال آراء را به مرکز ملی بر عهده دارد، نگران هستند و زمانی که ما به شکلی زودهنگام به کمیساریای انتخابات در این خصوص هشدار می‌دهیم، در واقع می‌خواهیم انتخابات به شکلی درست و روان برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است