مثلث های مخوف تاریخ فوتبال (1)؛ دنیس لاو، بابی چارلتون و جرج بست


مثلث های مخوف تاریخ فوتبال (1)؛ دنیس لاو، بابی چارلتون و جرج بست

طرفداری- ترکیب بازیکنان بزرگ در کنار یکدیگر و تشکیل زوج‌ها و مثلث های مخوف در تیم‌های بزرگ اروپایی از دیرباز، ضمن ایجاد محبوبیت وافر در میان علاقمندان این تیم‌ها، یاد آن‌ها را برای همیشه در تاریخ زرین باشگاه های بزرگ، زنده نگه داشته است. در تاریخ فوتبال باشگاهی اروپا، مثلث‌های جادویی زیادی به وجود آمده و خاطره ساز شده است. یکی از شکوهمندترین و پرافتخارترین این ترکیب‌ها، به مثلث جادویی سال های گذشته شیاطین سرخ بازمی‌گردد. مثلثی که هنوز هم در خاطر طرفداران تیفوسی منچستریونایتد باقی مانده است.

جرج بست George Best

جرج بست بازیکنی بود که همزمان، سرعت، شتاب، گل زدن و کار با توپ را به شکل اعجاب آوری به نمایش می‌گذاشت. همگان جرج بست را به خاطر تکنیک اعجاب‌انگیزش می‌شناسند. بازیکنی گلزن که مصاف های یک به یک را به راحتی رد می‌کرد و فوتبال را به زیباترین شکل ممکن بازی می‌کرد. بست بین سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۵ در مجموع ۳۶۱ بار برای شیاطین سرخ بازی کرد و ۱۳۷ گل به ثمر رساند. همچنین در سال ۱۹۶۸ بست موفق شد توپ طلا را به دست بیاورد.

مثلث های مخوف تاریخ فوتبال (1)؛ دنیس لاو، بابی چارلتون و جرج بست

بابی چارلتون Sir Robert Charlton

او یکی از بامهارت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال بود. یک بازیساز فوق العاده و یک گلزن عالی. چارلتون به نوعی موتور محرک تیم محسوب می‌شد چون تمامی نقشه‌ها و حملات تیم از او شروع می‌شد. چارلتون بین سالهای ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۳ برای منچستر به میدان رفت و در ۶۰۶ بازی برای این تیم ۱۹۹ گل به ثمر رساند. چارلتون در سال ۱۹۶۶ موفق به کسب توپ طلا شد.

مثلث های مخوف تاریخ فوتبال (1)؛ دنیس لاو، بابی چارلتون و جرج بست

دنیس لاو Denis Law

یک اسکاتلندی بی نظیر در تاریخ فوتبال به گفته فرگوسن بزرگ. لاو یک مهاجم پا به توپ، تکنیکی و بسیار گلزن بود و کمتر تیمی در مصاف های رو در رو با او موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد. لاو طی سال های ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۳ برای منچستر به میدان رفت و در ۳۰۹ بازی موفق به زدن ۱۷۱ گل برای یونایتد شد. لاو در سال ۱۹۶۴ موفق به کسب توپ طلای اروپا شد.

مثلث های مخوف تاریخ فوتبال (1)؛ دنیس لاو، بابی چارلتون و جرج بست

عملکرد مثلث مخوف لاو - بست و چارلتون در منچستر یونایتد:

این سه بازیکن روی هم ۵۰۷ گل در ۱۲۷۶ بازی برای یونایتد به ثمر رساندند. در واقع چارلتون کنترل میانه زمین و نبض بازی را به دست می‌گرفت و بست و لاو هم خط دفاع حریف را ویران می‌کردند و با استفاده از مهارت های کشنده و بی نظیر خود، دروازه مقابل را فرو می ریختند. افتخارات و هنر نمایی هایی که این بازیکنان در منچستر به ثبت رساندند، بسیار عالی و منحصر به فرد است. یک جام حذفی، دو مقام قهرمانی لیگ و یک مقام قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا دستاورد این مثلث برای منچستر یونایتد در آن دهه بود که آنها را با هم مرور خواهیم کرد.

قهرمانی جام حذفی در سال ۱۹۶۳ با گلزنی دنیس لاو در برد ۳ بر یک مقابل لستر سیتی

مثلث های مخوف تاریخ فوتبال (1)؛ دنیس لاو، بابی چارلتون و جرج بست جام پریمیر لیگ سال ۱۹۶۷ با درخشش مثلث افسانه‌ای یونایتد. نکته جالب در تمامی عکس ها حضور بابی چارلتون است که نقشی عظیم در موفقیت های منچستر در آن دهه داشت.مثلث های مخوف تاریخ فوتبال (1)؛ دنیس لاو، بابی چارلتون و جرج بست جام پریمر لیگ فصل ۱۹۶۵-۱۹۶۶ در دستان بست افسانه ای، لاو و چارلتونی که در گوشه تصویر قرار دارد؛ لاو بیست و هشت گل در این فصل وارد دروازه حریفان کرد.

مثلث های مخوف تاریخ فوتبال (1)؛ دنیس لاو، بابی چارلتون و جرج بست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...