جزئیات آتش انتقام در «کیان» اهواز + عکس قاتل 11 تن و فیلم حادثه


جزئیات آتش انتقام در «کیان» اهواز + عکس قاتل 11 تن و فیلم حادثه

رکنا: پسر ١٧ساله برای انتقام گرفتن از شوهرخاله‌اش دست به این جنایت هولناک زد صاحب قهوه‌خانه همراه با ٤نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند

جزئیات آتش انتقام در «کیان» اهواز + عکس قاتل 11 تن و فیلم حادثه
حجم ویدیو: 2.06M | مدت زمان ویدیو: 00:00:19

جزئیات آتش انتقام در «کیان» اهواز + عکس قاتل 11 تن و فیلم حادثه

آتش‌سوزی مهیب در اهواز ١١ کشته و ٥ مجروح برجای گذاشت. این حادثه Incident در یکی از قهوه‌خانه‌های منطقه «کیان» این شهر رخ داد. همه کشته‌شدگان و مصدومان این حادثه تکان‌دهنده مرد و از مشتریان این قهوه‌خانه بودند، اما به دلیل شدت سوختگی هنوز هویت تعدادی از جانباختگان این حادثه شناسایی نشده است. بیشتر مصدومان این آتش‌سوزی هم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سوانح سوختگی اهواز بستری هستند و حال دونفر از آنها به دلیل سوختگی وخیم است. این آتش‌سوزی عمدی بوده و تاکنون ١١نفر در این ارتباط دستگیر شده‌اند. براساس اعلام مسئولان انتظامی اهواز مظنون اصلی این حادثه تلخ پسرجوانی با هویت (م.م) است، که چند ساعت پس از وقوع این حادثه از سوی ماموران آگاهی شناسایی و بازداشت شد. مقامات نیروی انتظامی خوزستان امنیتی‌بودن این حادثه را رد کرده و به گفته معاونت اجتماعی پلیس Police این استان، اختلافات شخصی دلیل این آتش‌سوزی خونین بوده است. پلیس اهواز هم اعلام کرده که متهم اصلی این حادثه چند ساعت پس از دستگیری به دخالت در این آتش‌سوزی اعتراف کرده و به قصد انتقام‌جویی از صاحب قهوه‌خانه آن‌جا را به آتش کشیده است. هنوز جزییات بیشتری درخصوص علت و انگیزه این آتش‌سوزی خونین که باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان اهوازی شده، منتشر و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

آتش‌سوزی شبانه در قهوه‌خانه

چند دقیقه‌ای از ساعت یک بامداد ١٤ فروردین‌ماه گذشته بود، که شعله آتش از قهوه‌خانه «نوراس» زبانه کشید. اهالی محله کیان اهواز با مشاهده آتش‌سوزی برای کمک به طرف محل حادثه رفتند، اما آتش‌سوزی گسترده‌تر از آن بود که مردم و رهگذران بتوانند به افراد گرفتار داخل قهوه‌خانه کمک کنند. نیروهای آتش‌نشانی که از طریق تماس مردم با ١٢٥ درجریان این حادثه قرار گرفته بودند، تنها چند دقیقه بعد خودشان را به محل حادثه رساندند، اما زبانه‌های آتش مانع امدادرسانی به افراد گرفتار داخل قهوه‌خانه شد. درنهایت نیروهای آتش‌نشانی شعله‌های حریق را مهار کردند، اما دیگر برای کمک و نجات افراد گرفتار در آتش دیر شده بود. آتش‌نشان‌ها فقط توانستند چند نفری که در نزدیکی درِ خروجی قهوه‌خانه بودند را نجات دهند. تراب‌پور مدیرعامل آتش‌نشانی اهواز دلیل تلفات سنگین این آتش‌سوزی را وجود مواد و مصالح قابل اشتعال در این قهوه‌خانه اعلام کرد و در توضیح بیشتر به «شهروند» گفت: «بلافاصله با دریافت خبر حریق، نخستین تیم ما به محل حادثه اعزام شد، که با توجه به شرایط و گستردگی آتش از چند ایستگاه همجوار هم درخواست کمک شد، اما تزیینات چوبی و حصیر این قهوه‌خانه کار اطفا و آتش را مشکل کرد. درنهایت کنترل و اطفای این حریق بعد از حدود ١٥دقیقه پایان یافت، اما متاسفانه تعدادی از شهروندان اهوازی در این حادثه در اثر سوختگی کشته شدند و تعدادی هم دچار مصدومیت شدند که توسط عوامل اورژانس به مراکزدرمانی منتقل شدند.» او اضافه کرد: «باریک‌بودن محل خروج و فاصله زیاد افراد تا درِ خروجی این قهوه‌خانه با توجه به گستردگی آتش باعث شد که ١٠نفر از افراد حاضر در این قهوه‌خانه در همان دقایق اولیه جانشان را از دست بدهند. البته نیروهای ما موفق شدند ٤نفر را در همان دقایق اولیه نجات دهند، ٣نفر دیگر ازجمله صاحب قهوه‌خانه، خودشان موفق به فرار Escape شده بودند که همه این افراد برای بررسی و درمان به نیروهای اورژانس تحویل شدند.» به گفته تراب‌پور در این عملیات، ٣نفر از نیروهای آتش‌نشانی هم مصدوم شدند که حال همگی آنها مساعد است. او درباره دلیل این آتش‌سوزی هم گفت: «بررسی‌های اولیه و نیز گفته‌های شاهدان عینی نشان از عمدی‌بودن این آتش‌سوزی داشت که در همان محل حادثه این موضوع به پلیس اعلام شد.»

انتقام جوان ١٧‌ساله

جان ١١نفر را گرفت

با اعلام عمدی‌بودن این آتش‌سوزی، پلیس وارد عمل شد. شنیده‌ها و روایت اهالی از محل از وقوع حادثه نشان می‌داد که این آتش‌سوزی پس از ورود پسرجوانی به این قهوه‌خانه رخ داده است. تیم جنایی پلیس آگاهی بلافاصله در همان محل تحقیقات را درخصوص این پرونده جنایی آغاز کردند. ماموران در همان ساعت اولیه ١١ مظنون را که احتمال دخالت آنها در این حریق عمدی وجود داشت را بازداشت کردند، اما با گذشت زمان و انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که متهم اصلی پسر نوجوانی است که با صاحب قهوه‌خانه نسبت خویشاوندی داشته است. به گفته برخی از شاهدان عامل آتش‌سوزی پسرجوانی بوده که با رفتاری جنون‌آمیز به قهوه‌خانه حمله کرده است. آنها در اظهاراتشان به پلیس گفتند پسرجوانی که از اقوام مالک قهوه‌خانه بوده، با یک ظرف بزرگ بنزین به داخل قهوه‌خانه رفته و در حالتی غیرعادی و نامتعادل با پاشیدن بنزین آن‌جا را به آتش کشیده است. رضا یکی از شاهدان این ماجرا هم که شب حادثه در نزدیکی قهوه‌خانه بوده، در این‌باره به «شهروند» گفت: «من آن پسر را می‌شناسم، او چند وقتی در قهوه‌خانه «نوراس» کار می‌کرد. او از اقوام نزدیک صاحب این قهوه‌خانه بود، اما از آن‌جا اخراج شد و به همین دلیل می‌خواست از صاحب قهوه‌خانه انتقام بگیرد. بیشتر کسانی هم که در این آتش‌سوزی کشته شدند، بچه‌های کوی علوی محله کیان اهواز بودند.» درنهایت ماموران پلیس موفق شدند محل اختفای این پسر با هویت (م.م) را شناسایی و او را دستگیر کنند. به گفته سرهنگ محمد صفری رئیس پلیس شهر اهواز این پسر ١٧ساله ٤ساعت پس از وقوع این حادثه دستگیر شد و در بازجویی‌های اولیه به جرمش اعتراف کرده است: «این پسر جوان در اعترافاتش گفته که قهوه‌خانه متعلق به شوهرخاله‌اش است و به دلیل اختلافات خانوادگی، قصد انتقام از او را داشته است. پس از اعتراف صریح متهم، بازسازی صحنه هم انجام شد.» به گفته رئیس پلیس اهواز، تحقیقات درخصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

هویت ٦ نفر از کشته‌شدگان قابل ‌شناسایی نیست

اما وضع مصدومان این حادثه هم چندان رضایت‌بخش نیست. حوالی ظهر دیروز، یکی از مصدومان این حادثه به دلیل شدت سوختگی تسلیم مرگ شد تا تعداد جانباختگان این آتش‌سوزی هولناک به ١١نفر برسد. شهیار میرخشتی رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان درباره این حادثه به «شهروند» گفت: «در این حادثه ١٠نفر در دم جان باختند و ٦ نفر نیز مصدوم شدند که ٣‌نفر از مصدومان به بیمارستان سوانح سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز، دو مصدوم به بیمارستان کرمی و یک مصدوم به بیمارستان گلستان منتقل شدند. یکی از مصدومان به دلیل شدت زیاد سوختگی در بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز قبل از ظهر سه‌شنبه جان باخت و تعداد کشته‌شدگان این حادثه به ١١نفر رسید.» او اضافه کرد: «هویت ٦نفر از جانباختگان این حادثه به دلیل شدت بالای سوختگی شناسایی نشده است.» رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان با اشاره به بستری‌بودن دونفر دیگر از مصدومان به دلیل سوختگی در بیمارستان طالقانی اهواز گفت: «دو مرد جوان ٣٢ و ٢٧ساله به ترتیب با ٤٥ و ٢١‌درصد سوختگی در بخش مراقبت‌های ویژه مرکز سوانح سوختگی اهواز بستری هستند. همچنین سه مرد دیگر با علایم تنگی‌نفس و مشکلات تنفسی در سایر مراکزدرمانی اهواز بستری شدند، که صاحب ٦٣ساله قهوه‌خانه هم بوده که به دلیل عارضه قلبی ناشی از دود و آتش‌سوزی در بیمارستان بستری و تحت ‌درمان است.»

انتقام‌جویی آتشین دیگر در تهران

در این حادثه چهار دستگاه خودرو شامل دو سوزوکی ویتارا، یک دستگاه خودروی لکسوس و یک دستگاه هیوندای توسان در آتش سوختند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اعلام خبر حریق در یک ساختمان شرکتی- اداری درباره جزییات این حادثه اظهار کرد: ساعت ٣:٣ بامداد روز سه‌شنبه یک مورد آتش‌سوزی گسترده در یک ساختمان شرکتی- اداری در مسیر شرق به غرب جاده کرج به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. محل آتش‌سوزی ساختمان ۶ طبقه متعلق به یکی از شرکت‌های خصوصی بود که خودش نیروی آتش‌نشان داشت و ۶ طبقه زیرزمین با کاربری پارکینگ نیز در این ساختمان قرار داشت.

در طبقه منفی یک ۶ دستگاه خودرو پارک شده و چهار دستگاه خودرو شامل دو دستگاه خودروی سوزوکی ویتارا، یک دستگاه خودروی هیوندای توسان و یک دستگاه خودروی لکسوس دچار حریق شده بود.

این شرکت مجهز به سیستم اعلام حریق بود اما اطفا نداشت و آژیرهای آن به صدا درآمده بود که نیروهای آتش‌نشانی خود شرکت، عملیات را آغاز کرده و زمانی که آتش‌نشانان تهران به محل حادثه رسیدند، نیروهای آتش‌نشانی شرکت مشغول عملیات بودند. آتش‌نشانان تهران به سرعت عملیات را آغاز کرده و موفق شدند آتش چهار دستگاه خودرو را خاموش کنند؛ در این حادثه سه دستگاه خودرو کاملا سوخت اما خودروی لکسوس تنها از ناحیه موتور و جلو دچار حریق شده و به بخش انتهایی آن آسیبی نرسید. سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان این‌که در این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم، گفت: درنهایت آتش خاموش و از سرایت آن به دو خودروی دیگر جلوگیری به عمل آمد و هم‌اکنون کارشناسان در محل مشغول بررسی علت حادثه هستند.

در بررسی میدانی مشخص شد فردی ۳۰ساله که از نیروهای اخراجی شرکت بود و مطالباتی داشته، به محل وارد شده و اقدام به آتش‌زدن خودروها کرد. متهم قصد پرتاب‌کردن خود از پشت‌بام شرکت را داشت که با اقدام به‌موقع نسبت به دستگیری وی اقدام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دختر جوان مشهدی برای تحصیل در کانادا همه چیزش را داد!

زایمان وحشیانه زن باردار برای دزدیدن نوزاد! + عکس

برادر خشن چشم خواستگار خواهرش را کور کرد / ناصر قصاص چشم خواست!

انتقام عجیب کارمند اخراجی از محل کارش / 3 بامداد دیروز رخ داد + عکس

قاتل «بنیتا» در یکقدمی چوبه دار + عکس

زهرا را در کودکی به پیرمردی فروخته بودند تا در 17 سالگی ازدواج کنند!

افشین وقتی بیهوش بودم از من عکس های ناجور گرفته بود / 4 دختر نیز در دام این جوان گرفتار بودند!

نجات از مرگ 5 عضو یک خانواده با فداکاری سرباز وظیفه پلیس

معمای مرگ پسرجوان تهرانی در اتاق شماره 13

زن قلاب باف دستگیر شد / او نقشه هولناکی در سر داشت + عکس

تجاوز به دختر 21 ساله توسط رییس بانک اسپرم!

اقدام وحشیانه خواستگار شکست خورده با خانواده دختر 17 ساله در جنگل + عکس

مرگ تلخ زن و شوهر جوان در ویلای چالوس

شمارش معکوس برای اعدام کثیف ترین قاتلان تهران + عکس

ردپای برخی مسئولان در موقوفه خواری 5 هزار هکتاری در مشهد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا