شوری آب آبادان به نقطه بحرانی رسیده است


شوری آب آبادان به نقطه بحرانی رسیده است

اهواز - نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: شوری آب آبادان به هفت هزار EC و به نقطه‌ای بحرانی رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل مختار پیش از ظهر امروز در نشست ستاد بحران خوزستان اظهار کرد: در آبادان وضعیت شوری آب بسیار بحرانی است و برای وزیر نیرو، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و استاندار بارها پیام ارسال کردم؛ چرا باید مطالبات به‌حق مردم را به حوزه امنیتی بکشیم به‌جای اینکه به دنبال راهکار باشیم. چرا واقعیت‌ها را قبول نمی‌کنیم؛ سال قبل وضعیت آب شرب و کشاورزی آبادان را گزارش دادیم ولی کدام از مشکلات این دو بخش حل شد.

وی افزود: در بحث آب شهری در حال حاضر شکستگی‌هایی که در لوله‌ها چه در انتقال یا شبکه وجود دارد، واقعاً وضعیت نامناسبی در آبادان ایجاد کرده است. برخی مدیران کل هرگز پاسخگو نیستند و در دسترس نیستند و این موضوع را رسانه‌ای می‌کنم؛ مدیرانی که جواب نماینده را ندهند چطور پاسخگوی مردم هستند. همیشه ولی‌نعمت بودن مردم را شعار می‌دهند ولی در عمل خبری از اجرا و تحقق آن نیست.

مختار بیان کرد: میانگین شوری آب در آبادان هم‌اکنون هفت هزار است و باید قبول کنیم که وضعیت بحرانی است. پنج هزار مترمکعب هدررفت آب در آب شرب روستایی داریم که باید مدیریت شود. ۷۹ روستا داریم که فقط ۱۳ روستا شبانه‌روزی آب دارند ولی مابقی تنها ۱۶ ساعت آب دارند. برای روستاها به تانکر آب‌رسانی از هم‌اکنون نیاز داریم چون هنوز تابستان شروع نشده این مشکلات را داریم.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: شب گذشته در ذوالفقاری، سی متری، چهل متری و از ایستگاه پنج به بالا اصلاً آب نداشتیم. در حال حاضر وقتی اعلام می‌کنیم هفت هزار ایی. سی شوری آب داریم مدیران استان به نماینده مجلس پیشنهاد صبر می‌دهند؛ با این مدیران نمی‌توانیم کار کنیم.

مختار بیان کرد: شیلات ۴۰۰ قایق را ممنوع الصید کرده چون فقط همین‌ها باعث انقراض نسل ماهی‌ها می‌شوند؛ پس عراقی‌ها که صید می‌کنند هیچ مشکلی ندارد؟ مردم در آبادان نه صید حق دارند و نه کشاورزی پس این خانواده ها باید چه کاری انجام دهند؟ استاندار باید مدیرکل‌هایی که قادر به پاسخگویی نیستند، عذرشان را بخواهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت