ربات نقاش روی دیوار ساخته شد


ربات نقاش روی دیوار ساخته شد

یک شرکت طراحی و مهندسی، رباتی ساخته است که می‌تواند روی دیوار نقاشی کند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دو سال قبل شرکت طراحی و مهندسی «کارلوراتی» از سیستمی رونمایی کرد که از پهپادهای رنگ‌پاش برای طراحی تصاویر روی دیوار استفاده می‌شد. این طرح بسیار هوشمندانه بود اما یک کالای تجاری به حساب نمی‌آمد. اکنون این شرکت یک ربات برای طراحی روی دیوار به نام Scribit ساخته است.

این ربات در دو محور روی سطوح عمودی مانند دیوار، پنجره و وایت‌برد حرکت می‌کند و تصاویری نقاشی می‌کند یا متن می‌نویسد. این دستگاه آلومینیومی به وسیله دو کابل مورب، معلق می‌ماند و می‌توان آن را در پنج دقیقه آماده کرد. به گفته شرکت برای استفاده از آن فقط به دو میخ و یک پریز برق نیاز است.

همچنین ربات دارای چهار مارکر با رنگ‌های مختلف و پاک‌کن است. بنابراین می‌توان نقاشی‌های قدیمی را پاک کرد و در همان نقطه نقاشی‌های جدیدی طراحی کرد.

کاربران با استفاده از اپلیکیشن مخصوص می‌توانند تصاویر یا متن را در این ربات متصل به اینترنت آپلود کنند. همچنین کاربران می‌توانند ابعاد فضای درنظر گرفته شده برای نقاشی را در این اپلیکیشن ثبت کنند.

شرکت سازنده در ۱۶ آوریل ربات مذکور را در میلان رونمایی می‌کند و پس از آن فرایند جمع‌آوری سرمایه در ماه ژوئن آغاز می‌شود.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا