نظر قرآن کریم درباره دو وعده غذایی صبحانه و شام


نظر قرآن کریم درباره دو وعده غذایی صبحانه و شام

به گزارش بهداشت نیوز، طاهره باقرنژاد، پژوهشگر علوم دینی سخنان خود را چنین آغاز کرد: نیاز انسان به غذا مهم‌ترین نیاز روزمره اوست. تندرسی، آرامش، اعصاب و حتی تکثیر نسل در گرو تغذیه سالم است. یکی از مسائل مهم نداشتن برنامه کمی و کیفی در...

به گزارش بهداشت نیوز، طاهره باقرنژاد، پژوهشگر علوم دینی سخنان خود را چنین آغاز کرد: نیاز انسان به غذا مهم‌ترین نیاز روزمره اوست. تندرسی، آرامش، اعصاب و حتی تکثیر نسل در گرو تغذیه سالم است. یکی از مسائل مهم نداشتن برنامه کمی و کیفی در مصرف غذای سالم و مناسب است. این مقاله با عنوان جستاری بر دو وعده غذا در قرآن یعنی صبح و شام بر اساس آیه «لَا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا إِلَّا سَلَامًا وَلَهُمْ رِزْقُهُمْ فِیهَا بُکْرَةً وَعَشِیًّا: در آنجا سخن بیهوده‏‌اى نمى‌شنوند جز درود و روزی‏ ‌شان صبح و شام در آنجا [آماده] است» را بررسی کرده است.

وی افزود: این مقاله تلاش کرده است در خصوص آیه اشاره شده، نقش دو وعده غذا را از نظر طب و سنتی را بیان کند. یافته‌های پژوهش این دو وعده را عامل سعادت انسان می‌داند. داشتن وعده غذایی صحیح و سالم مورد تاکید قرآن است.

باقرنژاد تصریح کرد: کمیت و مقدار وعده غذایی مهم است، بسیاری سه وعده غذا را می‌خورند و برخی از شام پرهیز می‌کنند که با رهنمود آیه ۶۲ سوره مریم از دو وعده یاد می‌کند. مراد از بکرة اول روز و عشیا به معنای آخر روز است.

وی افزود: صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و نخوردن شام مورد تضعیف بدن است. ناهار وعده اضافی است که موجب افزایش سودا در بدن می‌شود. در قرآن بیان شده که مومنان در بهشت با دو وعده غذایی مورد پذیرایی هستند.

منبع: ایکنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا