شما دیده‌اید؛ دریای ابر ماسال


شما دیده‌اید؛ دریای ابر ماسال

در ادامه سلسله مطالب «شما دیده‌اید»، در سفری دیگر با مهدی‌ کرم‌بخش همراه هستیم و سفر او به دریای ابر ماسال همان‌طور که پیش‌از‌این هم گفته بودیم روزچین به سبک نوشتاری مخاطبان احترام می‌گذارد و تنها به رفع ایراد‌های فاحش نگارشی بسنده می‌کند. با این گزارش تصویری نیز همراه باشید. دریای ابر ماسال مهدی کرم‌بخش سفر به کوه وار...

شما دیده‌اید؛ دریای ابر ماسال

در ادامه سلسله مطالب «شما دیده‌اید»، در سفری دیگر با مهدی‌ کرم‌بخش همراه هستیم و سفر او به دریای ابر ماسال همان‌طور که پیش‌از‌این هم گفته بودیم روزچین به سبک نوشتاری مخاطبان احترام می‌گذارد و تنها به رفع ایراد‌های فاحش نگارشی بسنده می‌کند. با این گزارش تصویری نیز همراه باشید.

دریای ابر ماسال

مهدی کرم‌بخش

سفر به کوه وار جایی در استان گیلان بخش مرکزی، در همجواری کوه‌های تالش؛ مکانی که به آن اقیانوس ابر یا «بهشت گمشده» می گویند. این شهر در کنار رودخانه «خالکای» است که از قله مرتفع شاه‌معلم سرچشمه می‌گیرد.

بعد از گذر‌کردن از جاده‌های پیچ‌درپیچ در دل جنگل انبوه به ماسال (در لغت: مازال، کنار کوه، کوه وار) می‌رسیم. ماسال هنوز هم پر از طبیعت بکر و دست‌نخورده است.

اگر شما اهل غارنوردی هستین، بیش از ۱۷ غار بزرگ در ماسال وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها «آویشو» است. این غار در بخش شاندرمن شهرستان ماسال واقع شده است. همچنین از بزرگ‌ترین غارهای گیلان به شمار می‌رود. برای رفتن به این غار حتماً تجهیزات لازم رو به همراه داشته باشید.

من همراه با یک گروه طبیعت‌گرد به شهر ماسال سفر کردیم بعد از قدم‌زدن در جاده‌ای مه‌گرفته بالاخره به محل کمپ رسیدیم که یک کلبه روی تپه‌های پوشیده‌شده از مخمل سبز بود.

شب‌زنده‌داری در چنین طبیعتی دور از ذهن نیست. با مقدار هیزمی که خریداری کرده بودیم آتیشی برپا کردیم. صدای طبیعت رو در شب بهتر میشه شنید. قدم‌زدن روی تپه‌ها و هوای خنک همراه با نم.

شما در ماسال دوبار سفر می‌کنید: یکی در شب و یکی هنگام طلوع آفتاب. دو تجربۀ متفاوت در کنار اسب‌های وحشی که دور‌تا‌دور شما مشغول به چرا هستن. اگر خوش‌شانس باشید صبح رو لا‌به‌لای ابرها سیر می‌کنید؛ البته اگر هوا آفتابی بود باز هم شما چیزی رو از دست ندادین. می‌تونید به سمت یکی از آبشارها حرکت کنید یا به غارهای زیادی که در اطراف هست سر بزنید. پاکوبی زیبا از بین بوته‌های تمشک وحشی که زیبایی راه رو دو‌چندان می‌کنه. بعد از آبشار به سمت کمپ حرکت کردیم. در مسیر کلبه‌هایی هستن که در آنجا غذاهای محلی درست میشه. می‌تونید قبل از رفتن سفارش غذا رو بدین تا بعد از رسیدن همه‌چی آماده باشه.

بعد از صرف نهار و استراحت، کوله‌ها رو برداشتیم و به سمت جنگل‌های اطراف حرکت کردیم. بهتره با گروهی همراه بشین که همه اهل عکس باشن، چون در طول مسیر کلی فضا برای عکاسی هست.

امیدوارم شما هم به این شهر بی نظیر سفر کنید و تمام تجربه های زیبایی که من داشتم رو شما هم تجربه کنید.

بخش قبلی سلسله مطالب شما دیده‌اید را در روزچین ببینید.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
شما دیده‌اید؛ دریای ابر ماسال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه‌های گردشگری ایران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک