قم طی 10 سال آینده وضعیت سلامت خوبی خواهد داشت


قم طی 10 سال آینده وضعیت سلامت خوبی خواهد داشت

قم - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: قم در یک دهه آینده وضعیت سلامت خوبی خواهد داشت.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه بازدید از شهرک سلامت استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت کنونی بهداشت و درمان در قم، اظهار کرد: اگر وضعیت بهداشت و درمان قم را با پنج سال گذشته مقایسه کنیم وضعیت بسیار خوبی داریم اما اگر با انتظارات مردم مقایسه کنیم هنوز کارهای زیادی داریم که باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم هم به همین شکل به خدمات نگاه می‌کنند و شرایط امروز را با گذشته مقایسه کرده و به خدمات نمره می‌دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بیمارستان‌های فرسوده در این مدت نوسازی و بیمارستان‌هایی مانند فرقانی و شهدای نیروگاه که مدت‌ها نیمه کاره مانده بود تکمیل شد و بیمارستان‌های جدید هم در دستور کار قرار گرفت.

فعالیت ۷۰۰ نفر در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع)

وی با بیان اینکه تا قبل از پایان سال بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین(ع) توسط خاندان آیت الله خوانساری افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: این بیمارستان در نوع خودش بی‌نظیر است و روزانه نزدیک به ۷۰۰ نفر در آن کار می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی معتقد است در صورتی که خدمات در استان قم به همین روند توسعه پیدا کند، در دهه آینده شرایط بسیار خوبی در شأن مردم قم در حوزه بهداشت و درمان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات بیمارستان‌های قم در تأمین نیروی متخصص، افزود: به موازات توسعه خدمات سخت افزاری از نظر آموزش عالی هم باید تصمیمات جدیدتری برای تقویت نیروی انسانی در بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی باید گرفته شود.

توسعه خدمات پیش بیمارستانی در قم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نیاز استان قم به تقویت اورژانس، ادامه داد: کمک زیادی تا کنون به اورژانس قم شده است اما با توجه به اینکه قم مهم‌ترین شاه‌راه کشور است حوادث در محورهای قم زیاد است و نیاز به کمک بیشتری دارد، بخشی از این کمک همین توسعه تخت‌های بیمارستانی است.

وی افزود: تنها خدمات پیش بیمارستانی در این زمینه مهم نیست بلکه نیروهای تخصصی و پرسنل و تخت‌های بیمارستان را هم باید تقویت کنیم که اینها در برنامه کاری ما هست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی