باید تکلیف مدار بود و دید خدا از انسان چه می خواهد


باید تکلیف مدار بود و دید خدا از انسان چه می خواهد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: همگان تقوا پیشه کنید، انسان باید تکلیف مدار باشد و ببیند که خدا از او چه می خواهد.  

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های امروز با اشاره به نصایح حضرت علی(ع) به فرزندش امام حسن (ع) اظهار داشت: حضرت فرمودند شما را به تقوا سفارش می کنم، بنابراین باید انسان تکلیف مدار باشد و ببیند که خدا از او چه می خواهد.

وی گفت: در قرآن سبک زندگی به ما گفته شده است، در سوره مائده هم اینطور آمده است که مومنین مراقب جانتان باشید، اگر دیگران بی راهه رفتن ضرری به شما نمی زند. اینجا نمی گوید که بی تفاوت باشیم و نهی از منکر نداشته باشیم، یعنی نهی از منکر کنید وظیفه خود را انجام دادید، اگر طرف گوش نکرد مسئولیت از شما ساقط است. اما مراد از مراقبت از جان چیست؟ طبعا تن و جسم نیست.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مراقب باشید سرمایه سوزی نکنید، عمر شما سرمایه است. دو بحث مطرح است. اگر از جان خود مراقبت نکنیم چه می شود؟ دو اینکه چگونه مراقبت کنیم؟ در بحث اول قرآن می گوید اگر انسان منکر خدا شد کاری برای قیامت نمی کند و آن روز می بیند که دستش خالی است. بنابراین حرف این است که چطور می شود انسان سرمایه خود را ببازد؟ یک عمر برخی به دنبال قدرت، شهوت و ثروت می روند و روز قیامت می بینند که کاری نکرده اند و چیزی برای ارائه ندارد.

ادامه دارد ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهیم