هیچ کدام از پیام رسان‌های داخلی تاکنون هک نشده‌اند/ ظرفیت 20 میلیون کاربر در پیام رسان سروش


 هیچ کدام از پیام رسان‌های داخلی تاکنون هک نشده‌اند/ ظرفیت 20 میلیون کاربر در پیام رسان سروش

ظرفیتی معادل 20 میلیون کاربر برای سروش ایجاد شده و حتما دیگر پیام رسان‌های داخلی نیز چنین بستری فراهم کرده‌اند.

 هیچ کدام از پیام رسان‌های داخلی تاکنون هک نشده‌اند/ ظرفیت 20 میلیون کاربر در پیام رسان سروشاتاق خبر 24:

مرتضی امینی استاد دانشگاه صنعتی شریف، مهدی انجیدنی مدیر عامل آی گپ و سید میثم سید صالحی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری جمعه ١٧ فروردین موضوع اعتماد مردم به پیام رسان‌های داخلی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مرتضی امینی استاد دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به امنیت در فضای مجازی اظهار کرد: امنیت در فضای مجازی دارای سه ویژگی کلی یعنی محرمانگی پیام‌ها، صحت اطلاعات و عدم تغییر اطلاعات منتشر شده و در نهایت دسترسی پذیری به اطلاعات مورد نیاز است.

وی ادامه داد: پیام رسان‌ها یک سری سرویس‌های امنیتی را فراهم می‌کنند تا دو بخش اول یعنی محرمانگی و صحت اطلاعات را تامین کنند.

امینی افزود: با توجه به مواردی که گفته شد امنیت احراز هویت در فضای مجازی و پیام رسان‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد به طوریکه در این پیام رسان‌ها علی رغم اسامی متفاوت شماره داده شده اهمیت پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: باید در پیام رسان‌ها داده‌های اطلاعاتی به طور مطلوب رمزگذاری شود.

در ادامه مهدی انجیدنی مدیر عامل آی گپ با اشاره به امنیت در فضای مجازی گفت: در پیام رسان‌های داخلی می‌توان کانال را رسمی کرد که با این کار احراز هویت به خوبی تامین می‌شود و مردم می‌توانند اعتماد لازم را داشته باشند

وی بیان کرد: امنیت در حوزه نرم افزاری در داخل کشور شرایط مطلوبی را دارد به طوریکه بانک‌ها و سازمان‌های حساس اطلاعات خود را به راحتی در اختیار این نرم افزار‌ها قرار می‌دهند.

انجیدنی تاکید کرد: در حوزه امنیت فناوری هیچ مشکلی نداریم و این موضوع در تمام نرم افزار‌های داخلی دیده می‌شود چراکه دانش بومی آن در هر دو حوزه محرمانگی و صحت اطلاعات وجود دارد.

امینی با اشاره به وجود باگ‌های امنیتی در نرم افزار‌های داخلی تصریح کرد: هیچ نرم افزاری بدون ایراد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه پیام رسان‌های داخلی در شرایط مطلوبی هستند، ادامه داد: شرکت‌های بزرگی مانند ویندوز نیز دارای باگ و مشکلات امنیتی هستند.

امینی گفت: باگ در واقع آسیب پذیری یک نرم افزار است که موجب سوء استفاده از آن می‌شود و در زمانیکه از این باگ سوء استفاده می‌شود هک صورت گرفته است.

سید میثم سید صالحی مدیر عامل سروش با اشاره به گرایش مردم به نرم افزار‌های داخلی اظهار کرد: با گذشت مرز چهار میلیونی عضویت در پیام رسان سروش این نشانه وجود دارد که مردم نسبت به پیام رسان‌های داخلی اعتماد دارند.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از پیام رسان‌های داخلی تاکنون هک نشده اند، گفت: مطالبه در مورد دسترسی به اطلاعات در پیام رسان‌ها کاملا انتخابی است و افراد به انتخاب خود چنین اجازه‌ای را برای دسترسی فراهم می‌کنند.

مرتضی امینی با اشاره به پروتکل‌های امنیتی در پیام رسان‌ها تصریح کرد: در حالی که پیام رسان‌هایی مانند تلگرام دارای پروتکل‌های امنیتی هستند که چندین بار دچار شکست شده است، اما پروتکل‌های امنیتی موجود در پیام رسان‌های داخلی استاندارد است.

وی ادامه داد: امنیت در پیام رسان‌های داخلی مطابق با پروتکل‌های مربوط به مبادلات اطلاعات در بانک‌ها و ایمیل‌های عمومی است.

انجیدنی اظهار کرد:نرم افزار پیام رسان ما از تلگرام کپی نشده و وزیر ارتباطات دستور داد تا پیام رسان‌های کپی شده از تلگرام و دیگر شبکه‌های خارجی مسدود شوند.

سید صالحی در ادامه تصریح کرد: ما در ارسال اطلاعات کاملاً امن هستیم و هیچ کس نمی‌تواند اطلاعات کاربران را استخراج کنند و مسائلی که اخیرا در فضای مجازی مطرح شده صحت ندارد.

مدیر عامل پیام رسان سروش بیان کرد: هیچکس در پیام رسان سروش هک نشده و ارتباطات کاملاً امن بوده و امکان شنود و برداشت اطلاعات کاربران وجود ندارد.

وی ادامه داد: ظرفیتی معادل ۲۰ میلیون کاربر برای پیام رسان سروش ایجاد شده و حتماً دیگر پیام رسان های داخلی نیز چنین ظرفیتی را ایجاد و آن را تدارک دیده اند چرا که وجود پیام رسان های چند میلیون نفری برای کشور آورده های مثبت فراوانی دارد.

مدیر عامل پیام رسان سروش گفت: مردم می‌توانند با خیال راحت کسب و کار خود را به پیام رسان های داخلی منتقل کنند چرا که امکاناتی در پیام رسان های داخلی در نظر گرفته شده که ظرفیت های بیشتری نسبت به تلگرام در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

امینی در ادامه افزود: زمانی که حکم قضایی نباشد پیام رسان های داخلی اطلاعات مردم را به هیچ دستگاهی نمی دهند اما در صورت لزوم و دستور دستگاه قضا اطلاعات باید در اختیار قاضی قرار بگیرد.

استاد دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: اگر فردی از پیام رسان داخلی استفاده کنند در صورت بروز مشکل می توانند آن را از طریق مراجع قضایی حل کند.

داوری مدیر عامل پیام رسان بیسفون نیز در این برنامه اظهار کرد: مصوبه‌ای در شورای امنیت ملی به تصویب رسیده که هیچ ارگانی حق دسترسی به اطلاعات مردم در نرم افزارهای پیام رسان داخلی را ندارد.

مدیر عامل پیام رسان بیسفون گفت: بنده معتقدم که نظارت دستگاه قضایی در پیام رسان های داخلی می تواند به تامین هر چه بیشتر حریم خصوصی مردم کمک کند، اگر در تلگرام به حقوق کسی تعارض شود هیچ کس و یا نهادی نمی توانست آن را پیگیری کند اما با روی کار آمدن شبکه‌های پیام‌رسان داخلی جرائم در دستگاه‌های قضایی قابل پیگیری هستند.

انجیدنی گفت: مردم باید از این به بعد به پیام رسان های داخلی نگاه کنند که این شرکت ها خصوصی هستند و تمام دارایی آنها مشتریانشان است، پس پیام رسان های داخلی سعی می کنند تا حریم خصوصی مردم را حفظ کنند چرا که سود خودشان در میان است و به نظر بنده حاکمیت نیز به دنبال امنیت کشور است.

امینی گفت: وقتی اطلاعات مردم عادی جمع می شود می‌تواند به لحاظ امنیتی با ارزش باشد چرا که اطلاعاتی درباره عقاید دین و اقتصاد مردم در اختیار بیگانگان قرار می دهد پس باید در نظر داشت که این اطلاعات بسیار حساس بوده و ما آن را در اختیار پیام‌رسان‌های خارجی قرار می‌دهیم که بسیار خطرناک است.

استاد دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: اگر از پیام رسان های داخلی استفاده کنیم هزینه ها کم می‌شود و از طرفی اطلاعاتمان در اختیار بیگانگان قرار نمی‌گیرد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...