کارتون های برنامه کودک، دانستنی‌های جالب درباره آنها


کارتون های برنامه کودک، دانستنی‌های جالب درباره آنها

تحقیقات نشان می‌دهد زن‌ها با مشاهده کارتون هیجان‌زده‌تر از مردها می‌شوند و از شنیدن یک لطیفه بیشتر لذت می‌برند.

روزنامه همشهری: تحقیقات نشان می دهد زن ها با مشاهده کارتون هیجان زده تر از مردها می شوند و از شنیدن یک لطیفه بیشتر لذت می برند.

کارتون های برنامه کودک، دانستنی‌های جالب درباره آنها

معمولا گفته می شود زنان و مردان از نظر احساسات و سرشت با یکدیگر متفاوت هستند. اما تاکنون از نظر علم عصب شناسی هیچ شواهدی برای اثبات این نظریه ها نداشتیم.

پژوهش بر روی مغز با اسکن سه بعدی نشان می دهد که مردها و زن ها در مورد کارتون هایی که مشاهده کرده بودند نظر یکسانی داشتند، اما در مغزشان نکات بامزه را به طور متفاوت پردازش کردند.

به ویژه زنان کمتر از مردان انتظار این که کارتون خنده دار باشد را داشتند. در این پژوهش به گروهی شامل ۱۰ زن ومرد، کارتون های سیاه و سفید نشان داده شد در حالی که مغز آن ها توسط MRI برای تشخیص قسمت های فعال مغز اسکن می شد، کارتون ها را از نظر میزان بامزه بودن درجه بندی کردند. میزان فعالیت در آن قسمت ها توسط میزان اکسیژن در خون اندازه گیری شد.

محققان دریافتند که زنان و مردان نکات مشابه بسیاری دارند. و نظر آن ها درباره میزان بامزه بودن کارتون ها یکسان بود و مکان های دریافتی زبانی و معنایی یکسانی در مغز آن ها فعال شده بود. و زمان پاسخ به یک نکته بامزه کارتون یکسان بود. اگر چه محققان از این که در قسمتی از غشای مغز تفاوت هایی را مشاهده کردند، شگفت زده شدند.

محققان دریافتند وقتی زنان یک کارتون بامزه را انتخاب می کنند، قسمت غشایی مغز آن ها فعال‌تر از مردان است. این در حالی است که انتظار زنان از این که شاد شده اند کمتر بود. این تفاوت ها ممکن است نتیجه این باشد که دو جنس راه های متفاوتی برای پردازش احساسات دارند و با شناخت بهتر این تفاوت ها می توان دید بهتری نسبت به بیماری های روانی مثل افسردگی که یک جنس را بیشتر از دیگری تحت تأثیر قرار می دهد، داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد