بنای بزرگترین گلخانه تک‌گنبدی جهان در فرانسه


همشهری آنلاین: طرح اولیه بزرگترین گلخانه تک‌گنبدی سیاره زمین که قرار است در فصل بهار در "پا دو کالای" پاریس بنا شود، منتشر شد.

بنای بزرگترین گلخانه تک‌گنبدی جهان در فرانسه

بنای بزرگترین گلخانه تک‌گنبدی جهان در فرانسه
دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
طرح اولیه بزرگترین گلخانه تک‌گنبدی سیاره زمین که قرار است در فصل بهار در "پا دو کالای" پاریس بنا شود، منتشر شد.

براساس گزارش CNN، گلخانه تروپیکالیا وسعتی برابر 19974 متر مربع دارد و توسط شرکت معماری فرانسوی به نام Coldefy Associates طراحی شده‌است. این گلخانه از گنبدی دو لایه عایق، شفاف، صدفی‌شکل در ابعادی بسیار بزرگ برخودرار است.

بنای بزرگترین گلخانه تک‌گنبدی جهان در فرانسه

از میان این گلخانه مسیری یک کیلومتری عبور خواهد‌کرد و مناظر متنوعی از بافت‌های گیاهی گرمسیری را به یکدیگر متصل خواهد ساخت. در میان این چشم‌انداز‌ها آبشاری 24 متری و استخری در ابعاد استخرهای المپیک مملو از ماهی‌های آمازونی نیز وجود دارد.

اگرچه این گلخانه ردپای فیزیکی بزرگی از خود بر چشم‌انداز‌های منطقه "رن دو فلیه" برجا خواهد گذاشت،اما اثر محیطی و زیستی آن بسیار کمتر خواهد بود. به گفته شرکت معماری سازنده بنا، این گلخانه با داشتن گنبدی دو لایه یک مولد خودکار انرژی خواهد بود زیرا دو لایه بودن گنبد اتاقک هوایی ایجاد می‌کند که به واسطه تاثیر گلخانه‌ای گرم می‌شود.

بنای بزرگترین گلخانه تک‌گنبدی جهان در فرانسه

در ساخت این بنا از فولاد و پلاستیک ETFE و برای افزودن شدت عایق بودن سازه، ادامه گنبد در دل خاک فرو خواهد رفت تا بیشترین استفاده از عایق سازی طبیعی انجام گیرد. حرارت مازاد تولید شده در این گلخانه بازیافت شده و در سازه‌های دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هزینه اسخت این گلخانه بزرگ 62 میلیون دلار برآورد شده‌است و انتظار می‌رود روند ساخت و ساز آن از سال 2019 آغاز شده و در سال 2021 به بهره‌برداری برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا