شماره 16 فصلنامه «نقد کتاب هنر» منتشر شد


شماره 16 فصلنامه «نقد کتاب هنر» منتشر شد

شماره شانزدهم فصلنامه «نقدِ کتابِ هنر» با صاحب‌امتیازی مؤسسه خانه کتاب روانه بازار نشر شد.

شماره 16 فصلنامه «نقد کتاب هنر» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب؛ «نقد شفاهی»، «نقد تالیف»، «نقد ترجمه»، «نقد موجز»، «شایسته ترجمه»، «از دیروز به امروز» و «هنر پژوهی» بخش‌های مختلف شماره جدید فصلنامه نقد کتاب هنر است.

در این فصلنامه نشست «نقد و بررسی کتاب کتیبه‌های صحن انقلاب (عتیق)» در بخشی با عنوان «نقد شفاهی» آمده است.

نقد و بررسی کتاب‌های «یک دسته گل دماغ پرور؛ نگاهی به کتاب دگرگونی رنگ، طرح و تزیین پوشاک ایرانیان»، «نقدی بر کتاب منار جام؛ کتیبه‌ها و نقوش تزیینی و مفاهیم نمادین»، «شیرین شکر نمی‌شود؛ نگاهی به کتاب خمسه نظامیِ میرزا علیقلی خویی»، «دیوارنگاری معاصر ایران»، «مروری بر کتاب ساختار درون متنی طرح و نقش فرش دستباف ایران» و... در بخش «نقد تألیف» گنجانده شده است.

فصلنامه «نقد کتاب هنر» در بخش «نقد موجز» به ارائه مطلبی از سعید رفیعی منفرد با عنوان «دو کتاب از یک نویسنده؛ نگاهی به دو کتاب درباره دیوارنگاری ایران» و مطلبی از دلارام کاردار طهران درباره کتاب «کتیبه‌ها و سنگ نبشته‌های ایران» پرداخته است.

از نگاه این فصلنامه، کتاب‌های «حقیقت در نقاشی»، «جوهر در چارچوب» و «کشفیات هیجان‌انگیز شاعر فرهنگی؛ مروری بر آثار استیون گرین بلات» به عنوان «شایسته ترجمه» انتخاب شده‌اند.

«بررسی و شناخت آثار نقاشی دیواری در شهر تهران با رویکرد ساده‌نگاری» نوشته مهدی ابراهیمی لامع در بخش پایانی این فصلنامه با عنوان «هنر پژوهی» آمده است.

شماره شانزدهم فصلنامه «نقد کتاب هنر» ویژه زمستان ۱۳۹۶ با سردبیری علی بوذری در ۲۶۸ صفحه و بهای ۱۰ هزار تومان از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی