به گزارش خبرنگار برنا؛ استاندار کرمانشاه، تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد استان کرمانشاه از بخش ماهیدشت کرمانشاه بازید کردند.

بازدید استاندار کرمانشاه از بخش ماهیدشت

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و مدیر ارشد استان به همراه سید قاسم جاسمی و احمد صفری نمایندگان مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی، فضل‌الله رنجبر فرماندارکرمانشاه، بخشداران، برخی مدیران شهرستان به منظور به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش ماهیدشت از قسمت‌های مختلف این بخش بازدید کردند.

بازدید استاندار کرمانشاه از بخش ماهیدشت

براساس این گزارش، استاندار و همراهان ابتدا از واحد تولید قارچ بازدید کردند که گفته شد، این شهرک با مساحت 9هکتار داراى 47 واحد تولید قارچ است که تولید‌کنندگان آن با مشکلاتی از جمله عدم توانایی در بازپرداخت تسهیلات 50 تا 150 میلیون تومانی مواجه هستند و برای فروش و عرضه آن به بازار مشکل دارند.

هوشنگ بازوبند وهمراهان در ادامه این بازدید با حضور در روستای ریزوند، مشکلات گازرسانی به روستاهاى بخش ماهیدشت را بررسی و پیگیری قرار دادند و گازرسانی به روستاهای استان را به عنوان یک اولویت از سوی مدیریت ارشد استان کرمانشاه تا قبل از زمستان سال 97 تاکید کرد.

استاندار در حین این بازدید از یخش ماهیدشت به خبرنگار ما گفت: گازرسانی به 18 روستای منطقه ماهیدشت به مرحله پایانی خود رسیده است و بنیاد مسکن مقرر شده است با تملک زمین مورد نیاز در روستای ریزوند ماهیدشت، کار لوله‌گذاری را تا پایان فروردین ماه امسال به پایان برساند و در این راستا 18 روستای منطقه ماهیدشت از نعمت گاز قبل از فصل سرما برخوردارمی شوند.

در ادامه این بازدید استاندار به همراه هیأت همراه از پروژه گاودارى شیری سه‌هزار راسى بنیاد مستضعفان در روستاى زالکه بخش ماهیدشت بازدید داشتند و روند تکمیل و مشکلات آن را از نزدیک شاهد بودند که گفته شد، کل اعتبارات پروژه گاودارى شیری سه‌هزار راسى بنیاد مستضعفان بخش ماهیدشت حدود 600 میلیارد ریال بوده است که مبلغ 400 میلیارد ریال آن از محل صندوق توسعه ملی با همکاری و مشارکت بانک کشاورزی پرداخت شده است و می تواند برای بیش از 130 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کند.

در ادامه این بازدید استاندارو همراهان از کاروانسراى شاه عباسى ماهیدشت بازدید کردندکه در راستای تغییر کاربری به یک مجموعه گردشگری و اقامتی پذیرایی تبدیل شده بود و پذیرای میهمآنان وگردشگران در ایام نوروز و سایر فصول سال می‌باشد.

گفتنی است کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در ماهیدشت کرمانشاه بنایی است چهار ایوانی که پلانی مربع شکل دارد و آثاری کهن و بسیار زیبا به جا مانده از عهد صفویه می‌باشد.