افزایش بیش از 20 درصدی فروش صنایع‌دستی در همدان


افزایش بیش از 20 درصدی فروش صنایع‌دستی در همدان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از افزایش بیش از 20 درصدی فروش صنایع‌دستی در ایام نوروز در استان خبر داد.

علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برپایی حدود 20 بازارچه دائمی و موقت صنایع‌دستی در ایام نوروز در استان اظهار کرد: با توجه به رشد جذب گردشگر در استان، شاهد افزایش بیش از 20 درصدی فروش صنایع‌دستی در بازارچه‌ها بودیم.

وی با تأکید بر اینکه در تمامی شهرستان‌های همدان بازارچه صنایع‌دستی فعال بودند، افزود: این بازارچه‌ها به منظور معرفی صنایع‌دستی و ایجاد زمینه فروش محصولات صنایع‌دستی استان برپا شده بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجناس چینی از ویترین کلیه مغازه‌های لالجین جمع‌آوری شده است، افزود: ما سفال چینی در لالجین نداریم و همه سفال‌ها تولید داخل بوده و آنچه دیده می‌شود اجناس چینی هستند که امیدواریم دولت با افزایش تعرفه واردات محصولات مشابه صنایع‌دستی، از ورود این محصولات به کشور جلوگیری کند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنانش درباره میزان صادرات صنایع‌دستی در سال گذشته گفت: آمار کلی مربوط به سال گذشته در حال جمع‌آوری است اما در 11 ماهه با بیش از صادرات 11 میلیون دلار صنایع‌دستی شاهد رشد 20 درصدی در این زمینه بودیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه صادرات صنایع‌دستی به ویژه سفال را به کشورهای اروپایی همچون هلند و اسپانیا داشتیم و پس از آن نیز محصولات صنایع‌دستی در کشورهای حوزه خلیج‌فارس و عراق به فروش رسیدند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: سفال در صدر بیشترین کالاهای صادر شده از همدان بوده و پس از آن نیز صنایع چوبی، چرم و مروار در صدر بیشترین کالاهای صادر شده هستند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟