تجهیز ارتش روسیه به سامانه جدید پدافند هوایی اس-400


فرمانده نیروی هوافضای روسیه اعلام کرد در سال 2018 انواع جدیدی از سامانه پدافند هوایی اس-400 تریومف این کشور به بهره‌برداری خواهند رسید.

تجهیز ارتش روسیه به سامانه جدید پدافند هوایی اس-400به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «سرگئی سوروکین»، فرمانده نیروی هوافضای روسیه روز یکشنبه اعلام کرد سه نوع جدید از سیستم دفاع هوایی اس-400 تریومف در سال 2018 در نیروی هوافضای روسیه وارد مرحله عملیاتی خواهند شد.

ژنرال سوروکین در جمع خبرنگاران اعلام کرد سیستم دفاع هوایی پیشرفته تریومف، سیستم‌های دفاع هوایی اس-300، سیستم‌های موشکی ضد هوایی پانتسیر اس و سیستم‌های اسلحه در بخش موشک ضد هوایی در مرحله عملیاتی قرار دارند.

او در ادامه افزود: تنها در سال 2017 چهار نوع جدید از موشک‌های ضد هوایی با سامانه اس 400 تریومف تجهیز شدند.

این ژنرال نیروی هوایی روسیه افزود: سه سامانه اس-400 دیگر در سال 2018 وارد مرحله عملیاتی خواهند شد.

سوروکین به خبرنگاران گفت: پنج نوع موشک ضد هوایی مجهز به سامانه‌های اس-400 تریومف سبب تجهیز دفاع هوایی مسکو و مناطق صنعتی اصلی روسیه شده‌اند.

فرمانده نیروی هوافضای روسیه در این گفتگو اعلام کرد: وظیفه دفاع هوایی از مسکو و مناطق صنعتی اصلی کشور برعهده واحد عملیات ویژه دفاع موشکی و هوایی در نیروی هوافضای روسیه است.

سوروکین افزود: در حال حاضر پنج موشک ضد هوایی مجهز به جدیدترین سامانه‌های دفاع هوایی اس-400 تریومف به حفاظت از دفاع هوایی این مناطق کمک می‌کنند.

سامانه پدافند هوایی اس-400 تریومف نسل جدیدی از سیستم موشکی زمین به هوای روسیه است و قادر به حمل سه نوع مختلف موشک است که توانایی تخریب اهداف هوایی در بُردهای کوتاه تا بی‌نهایت بلند را دارند. این سامانه برای ردگیری و نابود کردن اهداف مختلف هوایی از هواپیماهای شناسایی تا موشک‌های بالستیک بکار می‌رود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ جشنواره دریاچه ارومیه‎