اصلی‌ترین علت استعفایم بیماری جدید است


اصلی‌ترین علت استعفایم بیماری جدید است

شهردار تهران با دفاع از عملکرد خود در مدت زمامداری بر شهر تهران گفت: اصلی ترین دلیل استعفای من بیماری‌ای است که به تازگی عارض شده و حفظ این مسئولیت شاید خیانت در امانت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمددعلی نجفی در جلسه بررسی استعفای خود در شورای شهر تهران افزود: ما از دستورالعمل ۳۳ ماده ای در شهرداری و ارتباط با مدیریت هزینه ها در سال ۹۶ را صادر کردیم. این دستورالعمل مرتب شده و در آن بر لزوم استفاده از کالاهای ایرانی تأکید شده است.

تشکیل کارگروه حمایت از کالای ایرانی در شهرداری

نجفی افزود: در آنجا تأکید شد که شهرداری باید در استفاده و حمایت از کالاهای ایرانی پیشگام باشد. ضمن اینکه ما کارگروهی را تشکیل دادیم که مشخص کند شهرداری چه حمایت هایی می تواند از کالای ایرانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال بازدیدهایی نیز از مقاوم سازی و اصلاح پل کریمخان داشتیم. اصلاح این پل براساس برنامه ای که به ما ارائه شد نیازمند زمانی دو تا سه ماهه بود اما ما دیدیم که دیروز این مقاوم سازی به بهره برداری رسید یعنی کمتر از سه هفته.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: از اعضای شورا هم تشکر می کنم. همچنین از برخی نمایندگان تهران که در ایام تعطیلات از برنامه های نوروزی شهرداری بازدید و حمایت کردند.

نجفی اظهار داشت: نوروزگاه، ابتکار جدیدی بود چه از نظر واژه و چه از نظر نحوه اجرا که در زمینه ایجاد نشاط عمومی انجام شد.

وی تصریح کرد: دیروز ۲۰ پروژه در منطقه ۸ افتتاح شد که هر کدام آثار مثبتی داشت. به ویژه در منطقه خاص که همشهریان ارمنی ما در آنجا حضور دارند.

شهردار تهران گفت: این مسائل را بیان کردم تا بگویم ما کارها را انجام می دهیم و این موضوع ربطی به استعفا و حواشی آن ندارد.

نجفی در ادامه با اشاره به طرح استعفای خود یادآور شد: در وهله اول از حمایت ها و الطاف اعضای شورای شهر از ابتدا تاکنون که بحث استعفا مطرح شد و حمایت های نمایندگان مجلس تشکر می کنم.

تیم شهرداری از نظر تخصص و تجربه سرآمد است

وی افزود: ۷ ماه و نیم شورای شهر تهران در خواستن رأی قاطع مردم بر مسند مدیریت شهری نشستم و به نظرم در آن مقطع زمانی، مناسب ترین تصمیم این بود که تیمی را عهده دار مسئولیت کرد که از تخصص و تجربه کاری برای روبرویی با مسائل و چالش های فراوان شهری برخوردار بود.

شهردار تهران ادامه داد: بررسی مدیران شهری تا دوره های قبل نشان می دهد که بالاترین تیم مدیریتی در این مدت بر کرسی نشستند. ضمن اینکه تأکید می کنم هرچه انجام شده، شورای شهر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه ادعا می کنم کارنامه ۷ ماه و نیمه شهرداری تهران کاملاً قابل دفاع است، گفت:به صراحت می گویم کارنامه ما با هیچ دوره گذشته قابل مقایسه نیست. چه از نظر حجم و چه از نظر محتوای کارهای انجام شده.

نجفی تصریح کرد: کافی است به مدیریت بودجه در سال۹۶ نگاه کنیم؛ حضور شخصیت هایی مانند الویری، دکتر میرزایی و حسینی مکارم باعث شد این بودجه به بهترین نحو ممکن به اجرا گذاشته شود. ما در بحث منابع نقدی در شش ماهه دوم ۱۲۰ درصد و در ۶ ماهه اول ۷۰ درصد تحقق داشتیم. یعنی در مجموع ما ۹۵ درصد تحقق بودجه را داشتیم. شما این علل را با دوره های قبلی مقایسه کنید.

شهردار تهران با اشاره به تنظیم بودجه سال ۹۷ گفت: ادعا می کنم که یکی از بهترین و واقعی ترین بودجه ها بود که شورای شهر آن را تصویب کرد.

از هر کرانه تیر جفا کرده اند روان

وی خاطرنشان کرد: خیلی ها همه سعی شان در تخطئه شورا و شهرداری داشتند و انواع و اقسام تهمت ها را زدند. تیتر مهم صدا و سیما درباره هزینه ۱۴ میلیونی سفره هفت سین بود. متأسفانه این خبر مهمترین خبر روز می شود. این را بگذارید در مقابل ۵۲ هزار میلیارد بدهی شهرداری که منشأ این بدهی ها در بسیاری از موارد محل سوال است. من به دلیل مسئولیت مستقیم در شهرداری بیشتر از همه مورد عنایت دوستان در بعد انتقادها بودم و بیشترین تهمت ها نصیب من شده است. از هر کرانه تیر جفا کرده اند رها، شاید در این میانه یکی کارگر شود.

وی ادامه داد: طبیعی است در برابر مشکلات که برخی ذاتی و برخی ساختگی بود، مقاومت کردیم و با تلاش همه مدیران به نظرم در این دوره موفق بودیم مشکلات زیادی برطرف شده و حرکت سریعتر به سمت اهداف صورت گرفته است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما زیرساخت های لازم را برای فعالیت های بعدی ریل گذاری کردیم و سکوهایی را ایجاد کردیم برای پرش در برخی حوزه ها. اکنون شرایط برای تبدیل شدن به شهری برای زیست بهتر فراهم شده است.

استعفای من تقدیر الهی است

وی افزود: آنچه منجر به طرح استعفای من شد، مسئله خارج از اراده من و مبتنی بر تقدیر الهی است.

نجفی تصریح کرد: یک ماه قبل براساس اعلام پزشکان مبتلا به بیماری ای شدم که هم مرحله درمان و هم پس از آن طویل المدت است لذا ناچار شدم استعفا را ترک کنم.

پیشگوییهای پیغمبرگونه درست نبود

وی افزود: آن کسانی که رفتن من را پیشگویی می کردند و می گفتند به دلیل بیماری قلبی امکان فعالیت در شهرداری را نخواهم داشت، باید بگویم پیشگویی پیامبرگونه آنها آنگونه که فکر می کردند نبود. بیماری من ربطی به قلبم ندارد.

بیماری ام جدی است

شهردار تهران یادآور شد: بیماری من، بیماری ای جدی است و مسلماً درمان من برای این بیماری بخش عمده ای از انرژی ام را می گیرد. لذا فکر می کنم اقتضائات جسمی من، به من تکلیف می کند که این مسئولیت را به دیگران واگذار کنم.

وی اظهار داشت: حفظ این مسئولیت شاید خیانت در امانتی باشد که مردم در اختیار شورا قرار دادند. لذا تقاضا دارم این مسائل را به مسائلی محیطی و سیاسی اطراف مرتبط نکنید.

نجفی بار دیگر تصریح کرد: اصلی ترین دلیل استعفای من بیماری است. البته عوامل مشدد همیشه هست. قطعاً یک کار را به یک دلیل انجام نمی دهند اما اصلی ترین علت، بیماری است.

مرخصی شهردار خسارت برای شهر است

شهردار تهران خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی که به من شده از مرخصی تا گماردن قائم مقام به نظر من پیشنهادهای مناسبی نیست. اینها می توانند خسارت بیشتری به شهر و شهرداری وارد کنند.

وی تأکید کرد: از بین معاونان شهرداری، افرادی هستند که می توانند مسئولیت اداره شهر را برعهده بگیرند و من فکر می کنم با تأیید استعفا، هزینه اضافه به مدیریت شهری وارد نکنیم.

نجفی گفت: ادامه این وضعیت، لطمه به شهر و مدیریت شهری است. بدن نحیف مدیریت شهری که در این مدیریت تقویت کردیم، آماده حرکت است. حیف است که با ادامه شرایط فعلی این وضعتی را دوباره شرایط قبلی بازگردانیم.

شهردار تهران اظهار داشت: ادامه کار من باعث می شود کارنامه ضعیف تری نسبت به این هفت ماه ارائه شود از سوی دیگر عدم تمرکز بر معالجه به خود من لطمه می زند. من احترام خاصی برای اعضای شورا قائل هستم و دوست دارم پیشنهاد آنها را بپذیرم اما در این مورد خاص خواهش می کنم با استعفای من موافقت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت