نجفی:استعفایم مساله ای خارج از اراده من است


نجفی:استعفایم مساله ای خارج از اراده من است

تهران- ایرنا- شهردار تهران گفت: آنچه منجر به استعفای من از شهرداری تهران شد عارض شدن بیماری براساس اعلام پزشک است که مرحله درمان آن زمان بر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در سال 97 افزود: شرایط جسمی من ایجاب می کند که این مسئولیت را بر دوش دیگری قرار دهم و فکر می کنم حفظ مسئولیت در شرایط بیماری خیانت به امانتی است که مردم در اختیار شورا قرار داده و آنها بخشی از آن را به من واگذار کردند.
وی با درخواست از شورا برای پذیرش استعفایش تصریح کرد: تقاضا می کنم این مساله را به موضوعات سیاسی متصل نکنند؛ البته عوامل تشدید کننده همواره وجود دارد.
نجفی گفت: مدیران برجسته زیادی و حتی برخی از معاونان من وجود دارند که می تواتند این مسئولیت را مانند من یا بهتر از من عهده دار شوند.
وی با بیان اینکه احترام زیادی برای اعضای شورا قائل هستم تصریح کرد: خواهش می کنم مرا در معذوریت قرار ندهند و امروز یا ظرف چند روز آینده یک حرف از شورا خارج شود و همه به عنوان 22 نفر(21عضوشورا وشهردارتهران) آن را قبول کنیم.
وی گفت: در طول سالهای گذشته پست های مختلفی برعهده داشتم که در حد توان از هیچ گونه تلاشی برای خدمت بهتر کوتاهی نکردم.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه قرار است بستری شوم و مراحل جدی درمان بیماری آغاز شود تقاضا می کنم تدبیری اتخاذ شود که تا آن زمان موضوع تعیین تکلیف شود.

نجفی در ادامه با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در طول هفت ماه و نیم گذشته اظهار کرد: کارنامه این مدت کاملا قابل دفاع است و با هیچ دوره هفت ماه و نیمی در دوره های قبل از نظر حجم، محتوا و فعالیت های انجام شده قابل مقایسه نیست.
شهردار تهران افزود: در گذشته انحراف های زیادی از بودجه وجود داشت اما با وجود افرادی چون آقایان الویری، مکارم و میرزایی ۱۲۰ درصد از درامدهای شهرداری در شش ماهه دوم سال ۹۶ محقق شود که با تحقق ۷۰ درصدی درامدهای شهرداری در نیمه نخست سال در نهایت موجب شد ۹۵ درصد از درآمدهای شهرداری در سال ۹۶ محقق شود.
وی گفت: بودجه ۹۷ یکی از بهترین و ماندگار ترین بودجه های شهرداری تهران است.
نجفی با اشاره به اینکه در هر موردی از اقدامات انجام شده حاضریم توضیح دهیم خاطرنشان کرد: در این مدت افراد و جریان های مختلفی تمام سعی خود را برای تخطئه کار شهرداری و نسبت دادن انواع شایعات، دروغ ها تهمت ها به مدیریت شهرداری به کار بستند.
نجفی افزود: وقتی تیتر مهم صدا و سیما هزینه ۱۲ میلیونی سفره هفت سین شورای شهر می شود در حالیکه این رقم پرداخت نشده و این مساله به مهمترین خبر روز تبدیل می شود در حالیکه ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران و منشا بسیاری از این بدهی ها نادیده گرفته می شود.
وی اظهار کرد: به قول حافظ شیرازی از هر کرانه تیر جفا کرده اند روان، شاید در این میانه یکی کارگر شود، بالاخره آنقدر تیر زدند تا یکی به هدف بخورد.
شهردار تهران اضافه کرد: تلاش کردیم در مقابل این مسائل که بسیاری از انها ساختگی و تحمیلی بود خدمت کنیم و سریعتر به سمت اهداف شورا و شهرداری حرکت کنیم.
وی افزود: در حال حاضر زیرساخت های لازم و ریل گذاری درستی انجام شده و در برخی موارد سکوهایی برای پرش در بخش هایی از شهرداری تهران ایجاد شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/9353/1735 / 1539

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا