فرمول یک ایران– رانندگان تیم فراری برای اولین بار از سال 2006 توانستند ردیف اول تعیین خط گرندپری بحرین را از آن خود کنند.
سباستین فتل با زمان 1:27.958 ثانیه توانست در شب گرم بحرین در حالی که حدودا یک دهم از همتیمیاش سریعتر بود، پول پوزیشن ارزشمند این مسابقه را به نام خود کند. آلمانی درست بعد از تعیین خط مصاحبهای داشت و گفت:
عالی بود!
اولین دورم در کیو3 خیلی خوب بود اما در پیچ آخر، آن را از بین بردم. خوشحالم که توانستم اقدام دیگری داشته باشم.
میدانستم که در پیچ آخر باید از آخرین کرب دوری کنم. مشخص است بعد از این که این موضوع برایم روشن شد، به جایگاه دیگران هم دقت کردم. این که کجای جدول هستند.
تا این جای کار آخر هفتهی خوبی داشتیم. منتظر شروع مسابقه هستم.
اگر ماشین به خواستهی ما جواب بدهد، خوشگذرانی خواهیم داشت اگر نه، جدالی پیش روی ما خواهد بود. در استرالیا بیشتر یک جدال بود.
به بالانس ماشین هم توجه کردیم و کلی کار انجام دادیم. دیروز و امروز کلی پیشرفت داشتیم.
البته باز هم کار راحتی نیست. چون تمرینات در ظهر است و تعیین خط و مسابقه در شب و زیر نور مصنوعی.
همان طور که در تمرین روز جمعه دیدید، قطعهای از کنار خودروی فتل در حال جدا شدن بود. اتفاقی که به گفتهی آلمانی تاثیری در عملکردش در تعیین خط نداشت.
یک سری مشکل داشتیم که خوشبختانه پشت سر گذاشتیم. خیلی خوشحالم که ماشین به ما جواب داد.
الان حال خوبی دارم اما مسابقه فردا است و رقابتی طولانی در پیش روی ما. در بحرین مدیریت تایر اصلا راحت نیست.
در تعیین خط سریع بودم و خب این به ما کمک میکند. ببینیم وقتی پنج چراغ قرمز خاموش شد، چه اتفاقی خواهد افتاد.
کیمی رایکونن که در طول آخر هفته از آلمانی سریعتر بود، از جایگاهش در تعیین خط ناامید شد.
البته که این نتیجهی ایدهآل ما نیست. در اقدام آخرم در ترافیک گیر افتادم. چه میشود کرد.
فردا مشخص میشود. امروز یک قدم برداشتیم اما چیزی که اهمیت دارد، فرداست. روز مسابقه معلوم میشود که امتیاز میگیریم یا نه!
باید ببینیم چه کاری از دستمان برمیآید.