ورود عالمانه و کاربردی دانشگاه الزهرا به موضوع عفاف و حجاب


ورود عالمانه و کاربردی دانشگاه الزهرا به موضوع عفاف و حجاب

به گزارش باحجاب،برنامه “گفت و گوی فرهنگی” رادیو گفت و گو با موضوع نگرش علمی کاربردی به عفاف و حجاب با حضور یاسر ملکی مدیر واحد سیاست گذاری امور دینی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به روی آنتن رفت. ملکی در ابتدا عنوان کرد: واحد سیاست گذاری امور دینی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری سه سال است که تاسیس شده است و فلسفه شکل گیری این واحد هم...

به گزارش باحجاب،برنامه “گفت و گوی فرهنگی” رادیو گفت و گو با موضوع نگرش علمی کاربردی به عفاف و حجاب با حضور یاسر ملکی مدیر واحد سیاست گذاری امور دینی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به روی آنتن رفت.

ملکی در ابتدا عنوان کرد: واحد سیاست گذاری امور دینی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری سه سال است که تاسیس شده است و فلسفه شکل گیری این واحد هم اهمیتی است که محتوای سند دانشگاه اسلامی به عنوان سند بالادستی دارد.

وی افزود: مواردی که در سند لحاظ شده با حوزه مسائل دینی و ارزشی جامعه ارتباط تنگاتنگی پیدا می کند و با توجه به اینکه یکی از مهم ترین حوزه های ارزشی جامعه دینی موضوع عفاف و حجاب است لذا وزارت علوم نمی توانست به عنوان یک دستگاه اجرایی مسئول، نسبت به محتوای سند و بویژه حجاب بی تفاوت باشد.

مدیر واحد سیاست گذاری امور دینی وزارت علوم خاطرنشان کرد: دغدغه و مسئله اصلی ما شکل گیری یک فضای آموزشی مطلوب برای دانشجویان است که اقداماتی را پیش بینی کرده ایم و برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدتی را انجام خواهیم داد.

ملکی مطرح کرد: بر اساس مطالعات و نشست های حضوری با مدیران فرهنگی و برخی دانشجویان احساس کردیم باید تغییر نگرش در حوزه برنامه ریزی اتفاق بیفتد و این مهم ترین اقدام ما برای ورود به بحث برنامه ریزی عفاف و حجاب محسوب می شود. البته این برنامه ریزی ها و طرح های ما به گونه ای است که کرامت دانشجو مورد خدشه قرار نگیرد.

مدیر واحد سیاست گذاری امور دینی در وزارت علوم افزود: برخی دانشگاه ها در حوزه باورها و مسائل دینی بویژه عفاف و حجاب خیلی خوب کار کردند. یکی از این مراکز آموزشی، دانشگاه الزهرا است که با برگزاری همایش ملی تحت عنوان نگرش علمی و کاربردی به حجاب و عفاف و ورود عالمانه رشته های علمی مرتبط با این موضوع بسیار قابل ستایش است.

منبع:گفت و گوی فرهنگی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن