جزییاتی از پرونده پرحاشیه حیوان zwnj;آزاری در آبادان/هیچ اقدامی برای بازداشت جوان حیوان آزار نشده


جزییاتی از پرونده پرحاشیه حیوان zwnj;آزاری در آبادان/هیچ اقدامی برای بازداشت جوان حیوان آزار نشده

سلامت نیوز: چندی پیش تصاویر آزاردهنده ای از حیوان آزاری مرد جوانی در فضای مجازی منتشر شد که وی کنار راننده نشسته است و از قضا سگی را که جلوی پایش نشانده با مشت مورد آزار قرار می دهد. این کلیپ چند ثانیه ای با اعتراض شدید برخی کاربران روبه رو شد و حتی برای پیدا کردن او از سوی چندین کاربر پاداش نقدی در نظر گرفته شد. به گزارش سلامت...

سلامت نیوز: چندی پیش تصاویر آزاردهنده‌ای از حیوان آزاری مرد جوانی در فضای مجازی منتشر شد که وی کنار راننده نشسته‌ است و از قضا سگی را که جلوی پایش نشانده با مشت مورد آزار قرار می‌دهد. این کلیپ چند ثانیه‌ای با اعتراض شدید برخی کاربران روبه‌رو شد و حتی برای پیدا کردن او از سوی چندین کاربر پاداش نقدی در نظر گرفته شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون، اما این پایان ماجرا نبود و برخی حامیان حقوق حیوانات برای شکایت و نشان دادن اعتراض به شهر آبادان رفتند و برای محاکمه فرد حیوان‌آزار از پای ننشستند؛ از جمله «حسین محمدی» از استان گیلان که کار و زندگی‌اش را برای مجازات عامل این حیوان‌آزاری رها کرده‌است.
او نخستین کسی است که خود را به آبادان رساند. حسین محمدی در مصاحبه اختصاصی با «قانون» در این باره می‌گوید:«بعد از انتشار فیلم سگ‌آزاری ، یک هفته‌ای صبر کردم تا ببینم کسی پیگیر این عمل می‌شود یا نه ولی نه ارگان و سازمانی این ماجرا را پیگیری کرد نه حامیان حقوق حیوانات در استان خوزستان. بنابراین تصمیم گرفتم برای پیدا کردن جوان سگ‌آزار راهی جنوب شوم.
اطلاعاتی به‌دست آوردم که این جوان به‌نام «محمد» اهل آبادان است. وقتی به این شهر رسیدم با چندین تن از حامیان حقوق حیوانات ارتباط گرفتم و قرار شد خانه این فرد را شناسایی کنیم ولی یکی از کسانی که مدعی بود حامی حقوق حیوانات است و او هم به دنبال برخورد قضایی با جوان سگ‌آزار است چند روزی کارمان را عقب انداخت و در نهایت متوجه شدیم وی هم از دوستان متهم است و می‌خواهد در کارمان سنگ‌اندازی کند.
به هر ترتیبی بود، نشانی را به‌دست آوردیم و به خیابان راهنمایی و رانندگی آبادان رفتیم. مردی که توی فیلم می‌خندید و به صورت سگ بی‌آزار مشت می‌زد، جلوی خانه‌شان ایستاده بود و خونسردانه سیگار می‌کشید. وقتی همراه با هفت، هشت نفری که همراهم بودند به او اعتراض کردیم که چرا دست به چنین کاری زده‌ وی ما را تهدید و شروع به ناسزاگویی کرد. برای اینکه درگیری به‌وجود نیاید و کارمان قانونی باشد به پلیس 110 زنگ زدیم تا بیاید و به شکایت‌مان رسیدگی کند».

محمدی که از نحوه برخورد پلیس با او و سایر حامیان حقوق حیوانات ابراز نارضایتی می‌کند، در ادامه می‌افزاید:« وقتی ما را به کلانتری بردند جوان سگ‌آزار می‌خندید و طوری رفتار می‌کرد که گویی او شاکی پرونده است و خیالش تخت بود. لحظاتی بعد به اتاق رییس کلانتری رفتیم و او هر چه از دهانش آمد به من و همراهانم گفت و مشتی هم به سینه‌ام کوبید که به تو چه ربطی دارد که در محدوده استحفاظی من شلوغ می‌کنی. از تعجب گفتم جناب سرهنگ فکر کنم اشتباه گرفته‌اید من شاکی هستم نه متهم. او بقیه حرف‌هایم را قطع کرد و گفت به من هیچ ربطی ندارد که چرا این مرد سگ را زده؛ چرا که سگ خودش بوده و به کسی دیگری ربطی ندارد. وقتی به او گفتم که سگ خیابانی بوده و محمد و دوستانش این سگ را از جلوی بازار ماهی‌فروشان سوار ماشین کرده‌اند و آن را به شدت کتک زده‌اند مرا تهدید کرد که اگر بخواهم به حرف‌هایم ادامه بدهم بازداشتم می‌کند.
به هر ترتیب ما را از کلانتری بیرون کردند و تلاش ما برای رسیدگی به این ماجرا تا این لحظه بی‌نتیجه مانده‌است. روز پیش هم که خبری آمد او دستگیر شده به مقابل خانه‌اش رفتیم و دیدیم که جلوی در ایستاده و سیگار می‌کشد و پوزخندی هم به ما زد و به داخل خانه رفت. من تعجب می‌کنم که چرا برخی رسانه‌ها به دروغ نوشته‌اند فرد حیوان‌آزار دستگیر شده‌است؟ این جوان حتی احساس و ابراز پشیمانی برای کارهایش نمی‌کند و با ناسزاگویی مدام ما را که چند روزی است اینجا هستیم، تهدید می‌کند».
محمدی با تشکر از طایفه عامری بچاری که در این چند روزه از وی و سایر مدافعان حقوق حیوانات پذیرایی کرده‌اند، می‌گوید:«آزار حیوانات در هر نقطه از دنیا که باشد محکوم است و ما برای احقاق حقوق حیوانات هر چه در توان داشته‌باشیم به کار می‌گیریم. باید در پایان بگویم فردی که این سگ را آزار داده به هیچ عنوان دستگیر نشده‌است و امروز برای شکایت از او به دادستانی آبادان آمده‌ایم تا هر چه زودتر به پرونده وی رسیدگی شود».
بنابراین گزارش تاکنون هیچ‌یک از سازمان و نهادهای مسئول هیچ واکنشی به این حیوان‌آزاری نشان نداده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه