تب بر خانگی: 30 درمان طبیعی برای رفع‌ سریع تب


تب بر خانگی: 30 درمان طبیعی برای رفع‌ سریع تب

اگر زمانی متوجه شدید دمای بدن‌تان به بالای 37 درجه سانتیگراد (98.6 فارنهایت) افزایش یافته است این اختلاف دما تب یا به اصطلاح پزشکی پریکسیا (pyrexia)  محسوب می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل بروز تب و نیز چندین درمان تب بر خانگی را بشناسید. دلایل تب کردن برای تب دلایل مختلف بسیاری می‌تواند وجود داشته باشد....

اگر زمانی متوجه شدید دمای بدن‌تان به بالای ۳۷ درجه سانتیگراد (۹۸.۶ فارنهایت) افزایش یافته است این اختلاف دما تب یا به اصطلاح پزشکی پریکسیا (pyrexia) محسوب می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل بروز تب و نیز چندین درمان تب بر خانگی را بشناسید.

تب بر خانگی: 30 درمان طبیعی برای رفع‌ سریع تب

دلایل تب کردن

برای تب دلایل مختلف بسیاری می‌تواند وجود داشته باشد. معمولا، بدن در واکنش به عفونت دمایش افزایش پیدا می‌کند. همچنین ممکن است به خاطر قرار گرفتن در معرض آفتاب یا گرمای شدید تب کنیم. وقتی بدن توسط ویروس‌های مختلف و سایر مواد سمی مورد حمله قرار می‌گیرد تب زده می‌شود. بعضی از داروهای‌ خاص هم در نتیجه‌ی عوارض جانبی تب ایجاد می‌کنند.

علائم تب

۱. درد مفاصل
۲. حالت تهوع
۳. لرزش و رعشه
۴. لتارژی (رخوت)
۵. افزایش ضربان قلب
۶. گیجی
۷. ضعف
۸. سردرد
۹. از دست دادن آب بدن
۱۰. تعریق
۱۱. گنگی
۱۲. کج خلقی

در ادامه چندین روش درمان تب بر خانگی آمده است

سایت ما پاسخی بی ‌خطر و کارآمد برای نحوه‌ی درمان تب ظرف یک روز دارد. این درمان‌های خانگی برای تب از مصرف آن آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای خود تجویزی بهتر هستند. بهترین بخش ماجرا آن است که درمان تب می‌تواند با مواد خوراکی ساده‌ای که می‌توانید در آشپزخانه‌تان بیابید انجام شود و این مواد هیچ عارضه‌ی جانبی هم ندارند.

۱. سیر

سیر ابر ستاره‌ی گیاهان است که به عنوان درمانی طبیعی برای سرماخوردگی و تب عمل می‌کند. این سبزی که به خاطر خواص ضد باکتری و ضد قارچی معروف است، بهترین راهکار شما جهت رهایی از سرفه‌های مداوم و پاکسازی احتقان سینه است. این آلیسین ترکیبی، که طعم تند سیر از آن ناشی می‌شود، مسئول قدرت ماورایی تب بری آن نیز هست.

تب بر خانگی: 30 درمان طبیعی برای رفع‌ سریع تب

نحوه‌ی مصرف: ۵-۶ حبه سیر را بکوبید و برای رهایی سریع به صورت خام مصرف کنید. همچنین می‌توانید طعم تند آن را با مخلوط کردن با پوست خرد شده‌ی سیر در یک فنجان کشک پنهان کنید.

تب بر خانگی ۲: زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از گیاهان اصلی آشپزخانه است که به مدت قرن‌ها برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده شده است. این یک گیاه جادویی است که عفونت‌های مجرای تنفسی، سرفه‌های مداوم و مشکلات برونشیتی را به طور کل بر طرف می‌کند. زنجبیل، که مملو از آجوئن – ماده‌ی شیمیایی گیاهی میکروب ستیز- است درمان مادر طبیعت برای عفونت‌های باکتریایی و ویروسی به شمار می‌رود.

نحوه‌ی استفاده: با جوشاندن چند تکه زنجبیل در آب چای زنجبیل تازه دم کنید. آن را صاف کنید و ۲ قاشق چایخوری آب لیمو و ۱ قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید.

۳. دارچین

دارچین یک ادویه‌ی خوش رایحه است که آنتی‌بیوتیکی طبیعی به شمار می‌رود. این ادویه‌ی فوق‌العاده گرم می‌تواند گلو درد را تسکین دهد و سرفه و سرماخوردگی را درمان کند.

نحوه‌ی استفاده: اگر فکر می‌کنید آنفلوآنزا به سراغتان آمده است، با نوشیدن یک فنجان چای و یک قاشق چایخوری دارچین به همراه دو دانه هل از آن پیشگیری کنید. می‌توانید با اضافه کردن زنجبیل تازه رنده شده به آن قدرت شفابخشی این چای را افزایش دهید.

تب بر خانگی ۴: عسل

وقتی صحبت از خواص ضد باکتریایی، ضد میکروبی، و آنتی اکسیدانی می‌شود، عسل هدیه‌ی ناب و طلایی طبیعت است. این ماده‌ی خوراکی همچنین یکی از مغذی‌ترین خوراکی‌هایی است که می‌شود در زمان تب کردن مصرف کرد چون سرشار از کلسیم،‌ مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی است.

نحوه‌ی استفاده: آب زردآلو را در یک فنجان بگیرید و با یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید که درمان خانگی بی‌نظیری برای تب به شمار می‌رود. این مخلوط تشنگی را بر طرف می‌کند و اضافات بدن را دفع می‌کند. همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را هنگام تب کردن تامین می‌کند.

۵. گشنیز

گشنیز مملو از مواد مغذی گیاهی و ویتامین‌هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. این دانه‌ها ترکیبات آنتی بیوتیکی فراوان و روغن‌های فرار قدرتمندی دارند که آن‌ها را به راهی طبیعی برای مبارزه با تب‌های ویروسی تبدیل می‌کند.

تب بر خانگی: 30 درمان طبیعی برای رفع‌ سریع تب

نحوه‌ی استفاده: یک قاشق غذاخوری تخم گشنیز را در یک فنجان آب بجوشانید. آن را سرد و صاف کنید و کمی شیر و عسل به آن اضافه کنید. برای خلاص شدن از تب ویروسی این چای را بنوشید.

۶. نشاسته‌ی برنج

بسیاری از هندی‌ها با نشاسته‌ی برنج که در هندی کانجی نامیده می‌شود آشنا هستند. این ماده درمانی است که در طول زمان امتحان خود را پس داده است که به عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل می‌کند و با افزایش میزان دفع ادرار مواد سمی را از بدن می‌زداید. نشاسته‌ی برنج یک نوشیدنی مغذی است، ‌به خصوص برای کودکان و افراد مسنی که دچار تب می‌شوند.

نحوه‌ی استفاده: یک فنجان برنج را با یک و نیم فنجان آب بپزید. پس از پخته شدن، مایع حاصل را صاف کنید. در لیوان نشاسته‌ی برنج، یک مقدار سنگ نمک اضافه کنید و برای رفع تب از آن بنوشید.

تب بر خانگی ۷: شنبلیله

اگر می‌خواهید نحوه‌ی درمان سریع تب را بدانید، یک گوشه‌ی چشمی به کابینت‌ آشپزخانه‌ی خود بیندازید. شنبلیله یا شمبلیله منبعی از ترکیباتی مانند دیوسگنین،‌ ساپونین، و آلکالوئید است. این گیاه همچنین ترکیب‌های تب بر دیگری نیز دارد که تب را پایین می‌آورند و علائم عفونت‌های ویروسی را کم می‌کنند.

نحوه‌ی استفاده: یک قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را در یک فنجان آب به مدت یک شب بخیسانید. صبح روز بعد، آن را آب بکشید و در فواصل منظم از آب آن بنوشید. درمان خانگی خوب دیگر آن است که یک قاشق چایخوری تخم شنبلیله، آب لیمو و عسل را با هم مخلوط کنید. برای رهایی از طب دو بار از آن بنوشید.

۸. پیاز

قبل از استفاده‌ی درمان زیر برای حصول نتیجه‌ی بهتر و سریع‌تر ابتدا پاهای خود را تمییز بشویید.

۱. چند تکه پیاز خام را کف هر یک از پاها گذاشته و یک پارچه‌ی گرم دور آن‌ها بپیچید.

تب بر خانگی: 30 درمان طبیعی برای رفع‌ سریع تب

۲. چند تکه پیاز خام را در جوراب‌های خود قرار دهید و جوراب‌تان را بالا بکشید. پیاز خام تب شما را از بین خواهد برد. وقتی تکه‌های پیاز به رنگ قهوه‌ای روشن در بیاید به معنی آن است که تب در حال کاهش است. اگر این فن کارگر واقع نشد مجددا سعی کنید و بار دوم قطعا جواب خواهد داد.

تب بر خانگی ۹: کنگر فرنگی

کمی کنگر فرنگی را بجوشانید و تا زمان نرم شدن بپزید. بعد قسمت انتهایی برگ‌های کنگر فرنگی را بخورید. این کار دمای بدن را پایین خواهد آورد.

۱۰. آب و آب میوه‌ها

تا آنجا که می‌توانید آب و آب میوه مصرف کنید چون با این کار می‌توانید مایع از دست رفته‌ی بدن به خاطر تب را جبران کنید و همچنین بدن را سم زدایی کنید. مایعات و آب فراوان بنوشید، این کارآمدترین درمان خانگی برای تب است و دمای بدن را نیز پایین خواهد آورد.

۱۱. دانه‌های خردل

یک قاشق غذاخوری دانه‌ی خردل را در یک دوم لیوان آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و بعد از این آب بنوشید و دانه‌های آن را بخورید.

تب بر خانگی ۱۲: کشمش

در صورت تب بالا، ۱۰ عدد کشمش را در یک لیوان آب بخیسانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه خیس بخورد، می‌توانید برای سریع‌تر خیساندن کشمش‌ها از آب گرم استفاده کنید. بعد کشمش‌ها را در همان آب له کنید، بگذارید آب کشمش و خمیر آن خارج و با آب مخلوط شود. اکنون این مخلوط را خوب صاف و یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید. این مخلوط را دو تا سه بار در روز بنوشید.

۱۳. قطعه‌های لیمو

چهار تا شش قطعه لیموی بریده‌ شده‌ی نازک را کف پاهای‌تان قرار دهید و یک جفت جوراب پنبه‌ای خیس را برای پوشاندن پاها روی آن بکشید، همچنین یک جفت حوراب خشک دیگر یا جوراب پشمی را برای پوشاندن این جوراب‌های خیس روی آن‌ها بپوشید. این کار تب بالای شما را پایین خواهد آورد.

تب بر خانگی: 30 درمان طبیعی برای رفع‌ سریع تب

۱۴. آب سرد

به مدت چند دقیقه پاهایتان را در آب سرد درون وان بشوید، با انجام این کار تب شما به حالت نرمال باز خواهد گشت.

۱۵. حوله‌ی خیس

حوله‌ای را در آب سرد خیس کنید و این حوله‌ی خیس را دور گردن و سر خود بپیچید.

۱۶. چای جعفری یا تمشک قرمز

نوشیدن چای جعفری یا تمشک قرمز تب شما را تا حد نرمال پایین خواهد آورد.

۱۷. روغن نارگیل

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به صبحانه یا آب میوه یا سوپ خود اضافه کنید چون روغن نارگیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد.

۱۸. آب پرتقال

آب پرتقال در درمان تب بسیار مفید است. لیوان آب پرتقال را بعد از هر ۹۰ دقیقه بنوشید تا خروجی ادرار شما افزایش پیدا کند. آب پرتقال همچنین به شما انرژی می‌دهد و مقاومت بدن‌تان را در برابر عفونت‌ها و ویروس‌ها بالا می‌برد.

۱۹. پودر چوب صندل

با افزودن آب کافی به پودر چوب صندل خمیر درست کنید. این خمیر را روی پیشانی بیمار بگذارید. این کار به کاهش دمای بدن کمک خواهد کرد چون چوب صندل اثرات خنک کننده‌ای دارد.

۲۰. زردچوبه

نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری عسل را در یک فنجان شیر گرم مخلوط کنید. دو بار در روز از این جوشانده بنوشید.

تب بر خانگی: 30 درمان طبیعی برای رفع‌ سریع تب

۲۱. زعفران

زعفران نیز در درمان تب‌های رایج معجزه‌آسا عمل می‌کند. نصف قاشق چایخوری زعفران را در یک فنجان آب به مدت چند ثانیه بجوشانید. از این مخلوط به عنوان چای استفاده کنید. یک قاشق چایخوری از این چای را بعد از هر ساعت بنوشید تا تب‌تان را پایین بیاورد.

۲۲. آب زردآلو

لیوان کوچکی را از آب زردآلوی تازه پر کنید و ۱ قاشق غذاخوری گلوکز یا عسل به آن اضافه کنید. از این مخلوط برای کاهش تب استفاده کنید. این نوشیدنی همچنین نیاز شما به مایعات را بر طرف می‌کند و اثرات خنک کننده‌ای به همراه خواهد داشت.

۲۳. آب گریپ فروت

آب گریپ فروت نیز در درمان تب‌های رایج معجزه‌آسا عمل می‌کند. نصف لیوان آب گریپ‌فروت تازه تهیه و ۱ قاشق غذاخوری عسل خام به آن اضافه کنید. از این نوشیدنی یک یا دوبار در روز مصرف کنید تا از دمای بالای بدن رهایی یابید.

۲۴. پیاز، علف لیمو، فلفل سیاه

درمان امتحان شده‌ی دیگر برای معالجه‌ی تب‌های رایج این است: یک لیوان آب را بجوشانید و نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه، ۱ قاشق چایخوری خمیر زنجبیل، ۱ قاشق چایخوری خمیر پیاز، کمی علف لیمو، نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه و ۷-۸ عدد برگ ریحان تازه به آن اضافه کنید. روی شعله‌ی آرام آن را به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. آب را صاف کنید و نصف فنجان از آن را ۲-۳ بار در روز بنوشید تا تب شما درمان شود.

۲۵. برگ‌های تمبر هندی

۱ قاشق غذاخوری از برگ‌های تمبر هندی را در آب سرد له کنید تا آب آن خارج شود. مقداری زردچوبه به این آب اضافه کنید و برای رهایی از عفونت و تب از آن بنوشید.

تب بر خانگی ۲۶: چای پونه‌ی کوهی

یک قاشق غذاخوری پونه‌ی کوهی، نصف قاشق چایخوری چای خشک معمولی یا سبز و ۱ قاشق غذاخوری مرزنگوش را در یک لیوان آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. بگذارید این مخلوط سرد شود و بعد از صاف کردن از این چای بنوشید.

تب بر خانگی: 30 درمان طبیعی برای رفع‌ سریع تب

۲۷. آب سیب

یک سیب با اندازه‌ی متوسط را پوست بکنید و به قطعات کوچک خرد کنید و این قطعات را در یک و نیم فنجان آب بجوشانید تا سیب حالت نرم و اسفنجی به خود بگیرد. این آب را صاف و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. برای کاهش تب از آن بنوشید.

تب بر خانگی ۲۸: آب کاهو

کمی کاهوی تازه را در لیوان آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و بعد بگذارید برگ‌های کاهو در این آب خیس بخورد. بگذارید این آب خنک شود. آن را صاف و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. در فواصل زمانی مشخص از این آب بنوشید.

۲۹. آناناس

آناناس نه تنها به عنوان یک عامل ضد التهابی که تب را کاهش می‌دهد عمل می‌کند، بلکه آب آناناس نیز از خشک شدن آب بدن که در دمای بالا اتفاق می‌افتد جلوگیری می‌کند. ۲ تا ۳ بار در روز یک فنجان آب آناناس تازه با کمی عسل مصرف کنید.

تب بر خانگی ۳۰: فلفل قرمز

فلفل قرمز یکی از بهترین درمان‌های خانگی است که می‌توان از آن برای درمان سرماخوردگی‌ها و تب استفاده کرد. کافی است کمی فلفل قرمز را به چای یا شیر مصرفی روزانه‌ی خود اضافه کنید، همچنین می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری عسل نیز به آن اضافه کنید و به صورت گرم از آن مصرف کنید. به آرامی این نوشیدنی را سر بکشید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: goindiya و allayurveda

تب بر خانگی: ۳۰ درمان طبیعی برای رفع‌ سریع تب

تقویت مغز: ۱۸ خوراکی عالی برای سلامت و تقویت مغز
کارهای ممنوع در صبح: ۱۰ کار که نباید قبل از ۱۰ صبح انجام دهید
رفع علائم کشیدگی پوست
خواص انار: ۵۹ فایده انار برای سلامتی و درمان که باید بدانید
سم زدایی ریه ها با زنجبیل ، زردچوبه و پیاز
سردرد: ۱۴ علت و درمان سردرد +۸۷ درمان خانگی سردرد
زود انزالی: ۱۰ روش درمان زود انزالی که تاثیر آنی دارند
۳۶ درمان خانگی قاعدگی یا پریود نامنظم که هر خانمی باید بداند
اسهال مسافرتی : ۱۲ مهم ترین چیز درباره اسهال در سفر
چیکونگونیا چیست: ۱۰ درمان خانگی بیماری چیکونگونیا
پسوریازیس: ۲۵ درمان خانگی پسوریازیس در دست‌ها، پاها، و تمام بدن
درمان کیست سینه: ۱۰ موثرترین درمان خانگی کیست سینه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات جدید درباره حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس