صیادان متخلف به پاکسازی ساحل بوشهر طی مدت سه ماه محکوم شدند


صیادان متخلف به پاکسازی ساحل بوشهر طی مدت سه ماه محکوم شدند

بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به رای جالب قاضی دوستدار طبیعت در بوشهر، گفت: صیادان متخلف بوشهری به پاکسازی ساحل بوشهر به مدت سه ماه محکوم شدند.

حسین دلشب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور مقابله با شکار و صید غیرمجاز صورت گرفته است و در استان بوشهر نیز با اجرای برنامه‌های مختلف برای این منظور تلاش کرده‌ایم.

وی با اشاره به برخورد متفاوت قاضی دوست‌دار محیط زیست با متخلفین صید خاطرنشان کرد: دو نفر از صیادان متخلف توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، جرم این صیادان را صید غیر مجاز از خلیج فارس و یکی از سواحل استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: این افراد به پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جریمه از سوی مقام قضایی محکوم شدند.

وی بیان کرد: قاضی امین‌اله انصاری که از دوست‌داران محیط زیست است، با ذوق و سلیقه خاصی بر اساس آسیب‌های وارد شده به محیط زیست دریایی جریمه‌ای را برای این متخلفان درنظر گرفت.

دلشب اضافه کرد:‌ این دو صیاد متخلف باید به مدت سه ماه هر جمعه نسبت به پاکسازی ساحل بوشهر از میدان شهید رئیسعلی دلواری تا گمرک بوشهر اقدام کنند که این اقدام با هماهنگی نیروی انتظامی و کلانتری تحت نظارت ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هدف از این اقدام را فرهنگ‌سازی برای حفاظت از محیط زیست دانست و افزود: گزارش این اقدامات نیز به صورت هفتگی تقدیم این مقام قضایی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...