66 روز تا جام جهانی/ قهرمانی جنجالی انگلیس


66 روز تا جام جهانی/ قهرمانی جنجالی انگلیس

انگلیس در حالی موفق شد در جام جهانی 66 به قهرمانی برسد که هنوز خیلی‌ها به گل شدن توپ جف هورست تردید دارند.

66 روز تا جام جهانی/ قهرمانی جنجالی انگلیس
به گزارش فانوس، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۶۶ روز دیگر آغاز می‌شود و ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها در هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می‌روند.

سایت فیفا در فاصله ۶۶ روز تا آغاز برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اقدام به روز شمار این رقابت‌ها کرده و هر روز به مناسبت تعداد روز باقی مانده یک واقعه مربوط به جام جهانی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

برای انگلیسی‌ها ۶۶ تنها یک معنا دارد و آن هم تنها قهرمانی شان در تاریخ جام جهانی فوتبال در سال ۱۹۶۶ در کشور خودشان. ۱۶ تیم آفریقایی در اعتراض به قانون جدید فیفا که الزام داشت برنده دیدارهای مقدماتی قاره آفریقا باید نماینده آسیا یا اقیانوسیه را شکست دهد تا به جام جهانی راه یابد، رقابت‌های هشتمین دوره را تحریم کردند تا هیچ تیم آفریقایی در این دوره حضور نداشته باشد. در نهایت فیفا تصمیم گرفت ۱۰ تیم از اروپا، یک تیم از آسیا و یک تیم از آمریکای شمالی و مرکزی در جام جهانی حضور یابند.

یکی از اولین تیم‌هایی که به جام هشتم صعود کرد پرتغال بود که با چکسلواکی، فینالیست دوره قبل، هم‌گروه بود. صعود تیم انگلیس به مرحله اصلی در حضور تماشاگران خودی کاملا پیش‌بینی شده بود. این تیم بدون دریافت حتی یک گل به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت که در این مسیر مقابل اروگوئه بدون گل متوقف شد، مکزیک را ۲ بر صفر شکست داد و فرانسه را با همین نتیجه مغلوب کرد.

اما داغ‌ترین خبر رقابت‌های مرحله نخست، حذف مدافع قهرمانی یعنی برزیل بود.

برزیل بعد از غلبه بر بلغارستان، مقابل مجارستان و سپس تیم شگفتی‌ساز پرتغال تن به شکست داد، در حالی که کاری از دست پله و هم‌تیمی‌هایش ساخته نبود. پله یک بار دیگر قربانی بازی فیزیکی و خشن مدافعان حریف شد. او در دیدار با بلغارستان مصدوم شد تا دیدار با مجارستان را از دست دهد و دوباره مقابل پرتغال با برانکارد از زمین خارج شود.

کره شمالی یکی از شگفتی‌سازان جام بود که با غلبه بر ایتالیا و سپس به توپ بستن دروازه پرتغال در مهیج‌ترین مسابقه جام، شگفتی‌ساز شد. پرتغال موفق شد سه گل خورده را جبران کند و با درخشش "اوزه بیو" که چهار گل به ثمر رساند، کره شمالی را عقب بنشاند. هیچ دیدار دیگری نتوانست به این اندازه مهیج باشد.

تیم انگلیس که همه بازی‌هایش را در ومبلی انجام داد، با برتری ۴ بر ۲ مقابل آلمان غربی در وقت اضافه، قهرمان شد تا همراه با "بابی مور" کاپیتان تیم، جام را از دست ملکه "الیزابت" دریافت کند. البته گل دوم جف هورست در این دیدار با جنجال زیادی همراه بود و خیلی‌ها معتقد بودند توپ از خط دروازه عبور نکرده است اما توفیق‌بهرام‌اف کمک داور مسابقه اعلام کرد که گل قبول است.

*جام جهانی ۱۹۶۶ در یک نگاه

بهترین خط حمله: پرتغال با ۱۷ گل

بهترین خط دفاع: انگلیس با ۳ گل خورده

تعداد تماشاگران: یک میلیون و ششصد هزارنفر

بهترین بازیکن: اوزه بیو از پرتغال

• فینال

انگلیس ۴ – آلمان‌غربی ۲

جف هورست ۳ گل و پیترس برای انگلیس، هالر و وبر برای آلمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل