بخش خصوصی آماده راه اندازی شهرک عمده فروشی در قزوین است


بخش خصوصی آماده راه اندازی شهرک عمده فروشی در قزوین است

قزوین- نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: بخش خصوصی با ظرفیت و توانمندی هایی که دارد آمادگی دارد شهرک عمده فروشی را برای حمایت از تولید کالای ایرانی در قزوین راه اندازی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشنده روز دوشنبه در جلسه تشکلهای بخش خصوصی با معاون وزیر صنعت که در اداره صنایع قزوین برگزار شد اظهارداشت: استراتژی امسال حمایت از کالای ایرانی است اما برای امیدواری باید گفت با همه مشکلات، مجامع بین المللی اقتصادی برای ایران رشد ۷ درصدی را پیش بینی کرده اند.

وی افزود: اگر افزایش نرخ ارز منطقی باشد و هرکس اجازه ورود به بازار آن را نداشته باشد می تواند به تولید داخلی کمک کند اما باید برای همه شرایط برنامه داشته باشیم و هدفمند حرکت کنیم.

بخشنده اظهارداشت: مبارزه با قاچاق کالا، کاهش سودهای بانکی و تامین نقدینگی در بخش تولید و اصلاح سیستم توزیع می تواند به تولید کشور کمک کند.

بخش خصوصی آماده راه اندازی شهرک عمده فروشی در قزوین است

از تجربه کشورهای دیگر استفاده کنیم

وی بیان کرد: استفاده از تجربه کشورهای موفق در حوزه اقتصاد می تواند برای ما نیز موثر باشد و بهره گیری از دیدگاه بخش خصوصی هم راهگشاست.

صادرکننده نمونه استان قزوین یادآورشد: ساخت شهرک عمده فروشی در قزوین به صورت پایلوت می تواند بخشی از نیازهای تولیدی و صادراتی استان را حل کند و در کنار آن راه اندازی پایانه صادراتی و ایجاد رقابتی سالم را ممکن کند.

بخشنده گفت: در این طرح اقتصادی می توانیم پایانه خشک و اقامت گاه هم ایجاد کنیم و تمامی نیازهای صادرکننده و تولید کنندگان را هم تامین کنیم.

وی اضافه کرد:بخش خصوصی میتواند در این طرح سرمایه گذاری کند و مطالعه آن را از سوی اتحادیه صادرکنندگان آغاز کرده ایم و در صورت حمایت دولت آماده اجرای آن هستیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهارداشت: در تولید محصولات زیادی مانند مواد غذایی، شوینده ها، شیشه، کاشی و سرامیک و خشکبار در کشور حرف زیادی برای گفتن داریم اما باید شبکه توزیع اصلاح شود وبا به روز شدن خود در تجهیزات، ظرفیت بهره مندی از وضعیت موجود را داشته باشیم.

بخش خصوصی آماده راه اندازی شهرک عمده فروشی در قزوین است

در ادامه علی محمد زمانی رئیس خانه صنعت و معدن قزوین هم گفت: بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان ما کشوری است و در سطح استان نمی تواند حل شود.

وی گفت: امسال از نظر اقتصادی پیش بینی می شود سال سختی داشته باشیم و شواهد نشان می دهد در ارائه راهکار و هموار کردن مسیر تولید زیاد موفق نبوده ایم و هر فشاری که وارد می شود بر روی تولیدکننده و طبقه متوسط جامعه است.

زمانی تصریح کرد: سیستم بانکی در خدمت تولیدکننده نیست و سود بالا مشکل ساز است و در داخل نیز بیشتر تبلیغ کننده کالای خارجی هستیم و در سریالها و رسانه ها و سطح شهر بیشتر کالای خارجی را تبلیغ می کنیم.

وی اظهارداشت: شرایط تولید در داخل آنقدر سخت است که قادر به رقابت با هیچ برند خارجی نیستیم در حالی که کیفیت تولید ما قابل توجه است اما هزینه های تولید بسیار بالاست و ما را محدود می کند.

در ادامه کولجی رئیس اتاق اصناف قزوین هم با اشاره به برخی مشکلات گفت: باید گلوگاههای اقتصادی شناسایی شده و موانع رونق برداشته شود تا تولید جان بگیرد.

وی اضافه کرد: اصناف و بازاریان دچار مشکلات زیادی هستند و اگر درست تصمیم نگیریم این گروه بیشترین آسیب را از شرایط اقتصادی خواهند خورد.

کولجی تصریح کرد: برای دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد صنفی کشور و بیش از ۳۵ هزار واحد صنفی در استان باید چاره اندیشی کرد و نگذاشت معیشت آنها دچار آسیب شود.

بخش خصوصی آماده راه اندازی شهرک عمده فروشی در قزوین است

نبئی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین هم گفت: این سازمان با بیش از ۳۵ هزار عضو ظرفیت بسیار ارزشمندی در حل مشکلات اشتغال و تولید کشور دارد اما به آن بی توجهیم.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین آمادگی دارد در واگذاری کارهای دولتی بویژه صدور مجوزها مسئولیت قبول کند و همراه دولت باشد و در انتقال دانش فنی و مهندسی نیز توان خود را بکار گیرد.

نبئی یادآورشد:فرسودگی ماشین الات معدنی کشور و استان از مهمترین چالش های این بخش است که با تسهیلات کنونی و سود بالا هیچ معدن کاری قادر به نوسازی نیست و باید در این زمینه تدبیر شود.

وی اظهارداشت: باید مجوز معدن به عنوان وثیقه از سوی بانکها پذیرفته شود تا بتوان در روان سازی کارها اقدام کرد.

در ادامه رضایی رئیس اتاق اصناف شهرستان البرز هم اظهارداشت: برقراری قانون حدود صنفی و سقف پذیرش و رعایت حال واحدهای صنفی کوچک برای جلوگیری از رکود اقتصادی آنها ضروری است.

وی افزود: صدور بی رویه جواز نانوایی، بررسی قیمت نان و حل مشکل تاکسی تلفنی ها با شهرداری ها از مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم