شرط بقای اثر هنری همراهی آن با دین است


شرط بقای اثر هنری همراهی آن با دین است

قم - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ویژگی های یک اثر هنری اصیل و فاخر گفت: هنری که با آموزه های دینی همراه باشد، ماندگار است.

به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی عصر دوشنبه در «آیین بیست و پنجمین سالگرد شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی» در تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد قم، اظهار داشت: باید از هنر که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب بهترین ابزار برای انتقال پیام است، بیش از گذشته بهره ببریم تا پیام انقلاب را هم به نسل حاضر و هم کسانی که خارج از مرزهای کشورهستند، منتقل کنیم.
وی تاثیرگذاری انتقال پیام از طریق هنر را حقیقتی غیر قابل انکار توصیف کرد و افزود: به عنوان نمونه، 2 قسمت پایانی سریال تلویزیونی پایتخت 5 باعث شد که توجه خانواده ها به موضوع داعش و شهدای مدافع حرم جلب شود.
مجموعه تلویزیون پایتخت 5 در ایام نوروز 97 از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.
وی افزود: سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم این است که همدلی و همراهی را بین سایر نهادهای فرهنگی هنری ایجاد کند، تا در کنار یکدیگر در راستای اهداف انقلاب گام های مستحکمی برداشته شود.
پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد سازمان تبلیغات اسلامی به رهبر معظم انقلاب، این روز به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

** فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم نیز در این آیین با بیان این که جریان داعش و تکفیری تاکنون به صورت مستقیم به وسیله ایادی جبهه استکبار مدیریت شده است، افزود: تشکیل جبهه متحد مبارزه با داعش نیز یک دروغ بود، استکبار با هواپیما برای آنها تجهیزات، آذوقه و امکانات می فرستاد، از این رو داعش توسط آمریکا به وجود آمد.
سردار غلامرضا احمدی با قدردانی از دست اندرکاران سریال تلویزیونی پایتخت 5، افزود: در 2 قسمت پایانی این سریال که مربوط به وقایع سوریه بود، بسیاری از مردم بواسطه این فیلم با حوادث این کشور آشنا شدند.
وی در عین حال با اذعان به این که تصویر واقعی از میدان جنگ را نمی توان از طریق دوربین و فیلم به مخاطب ارایه داد، افزود: هر کس در هر حوزه هنری هر قدمی برای معرفی خباثت، ظلم و سیاهی جبهه کفر بردارد، قابل تقدیر است.
احمدی همچنین افزود: مردم مطمئن باشند فتنه ای که در چند سال اخیر به نام داعش ایجاد شد، اگر فداکاری های شهیدان مدافع حرم نبود، ما باید پس از درنوردیدن سوریه و عراق، امروز پشت دیوارهای قم و تهران جنگ نفس گیری را با داعشی ها انجام می دادیم.
سی ام آبان ماه سال گذشته، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اسلامی در پیامی به رهبر انقلاب پیروزی بر گروه تروریستی - تکفیری داعش در سوریه و عراق را اعلام کرد.
فرمانده سپاه قم همچنین روز بیستم فروردین ماه روز ملی فن آوری هسته ای را گرامی داشت و افزود: دانشمندان هسته ای ایران پایین ترین میانگین سنی را در میان دانشمندان این رشته در جهان دارند و دست یابی به این فن آوری بیش از هر چیز مرهون خلاقیت های جوانان مستعد و توانمند کشور است.

** مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه قم نیز با اشاره به پایین بودن سرانه مراکز فرهنگی در این استان، گفت: بخشی از شهر قم محروم از فرهنگ سراها و سینماها است.
قاسم بابایی با اشاره به تعامل های صورت گرفته با شهرداری قم افزود: درخواست راه اندازی بوستان هنرمندان را از شهرداری داشتیم که امیدواریم به نتیجه برسد.
وی موضوع آموزش را یکی از برنامه های مهم بسیج هنرمندان قم برشمرد و توجه به معیشت و رفاه هنرمندان بسیجی و انقلابی را یک مساله اساسی عنوان کرد و گفت: به علت وجود دغدعه معیشت درهنرمندان محصول های هنری و فرهنگی مطابق با ذائقه شخص هنرمند نیست، بلکه بر اساس ذائقه مخاطب تولید می شود.
وی با تاکید بر این که نباید از مشکلات هنرمندان غافل شد، افرود: در این راستا می توان از ظرفیت های مالی و بیمه ای استان برای ایجاد صندوق های حمایتی بسیجیان به صورت قرض الحسنه استفاده کرد.
10 هزار هنرمند و هنرجو زیرمجموعه 9 انجمن فرهنگی هنری در رشته های مختلف هنری در قم فعالیت می کنند که نیمی از آنها عضو بسیج هنرمندان هستند.
وی با اشاره به نامگذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده توسط هنرمندان انقلاب یکی از روش های تحقق این شعار است.

** در این آیین از 2 مستند به نام های شهید احمدی روشن و کالاهای ایرانی که به همت سازمان بسیج هنرمندان قم تهیه و تولید شده رونمایی شد.
کارگردان مستند احمدی روشن در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مستند 30 دقیقه ای احمدی روشن با موضوع غنی سازی 20 درصدی اورانیوم است.
میلاد فرشیدنیا با بیان این که در این مستند بخشی از اخلاق مداری این شهید به تصویر کشیده شده است، گفت: در این اثر هنری به اقدام های انجام شده از سوی شهید احمدی روشن برای از بین بردن ویروس استاکس نت پرداخته شده است.
در اواخر ماه مه سال 2012 رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که استاکس‌نت مستقیما به دستور باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا طراحی، ساخته و راه اندازی شده است.
وی با بیان این که این مستند به نوعی ادغام اینفوگرافیک و رئالیسم است، افزود: مصاحبه با دانشمندان هسته ای و محتوای آرشیوی پیرامون شهید احمدی روشن از دیگر بخش های این مستند محسوب می شود.
شهید مصطفی احمدی روشن در روز 17 شهریور سال 1358 در روستای سنگستان استان همدان متولد شد و در سال 77 وارد دانشگاه صنعتی شریف تهران و در سال 81 از این دانشگاه در رشته مهندسی پلیمر دانش آموخته شد. این شهید بزرگوار دارای مقاله های متعدد علمی در رشته پلیمر بود که در روز 21 دی 1390 پس از خروج از منزل در تهران توسط دشمنان ایران اسلامی به شهادت رسید.
فرشیدنیا همچنین با اشاره به مستند کالای ایرانی افزود: این مجموعه به کارگردانی علی فاضل یکی از هنرمندان استان به طور کامل در قالب اینفوگرافیک یا همان اطلاع نگاشت و در20 قسمت تهیه شده که در هر قسمت به مدت 2 تا 3 دقیقه در خصوص مسائل اقتصادی مطالبی ارایه می شود.
7403 / 1175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟