زندگی نامه شهید قوچعلی بابایی


زندگی نامه شهید قوچعلی بابایی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید قوچعلی بابایی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهید قوچعلی بابایی

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید قوچعلی بابایی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید قوچعلی بابایی در سال 1335 متولد و به همراه خانواده اش به شغل کشاورزی مشغول شد و به علت محروم بودن روستا از امکانات آموزشی از تحصیل محروم ماند و بعد از مدتی عاشقانه به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و بعد از پایان خدمت به شغل کشاورزی ادامه می دادند، که بعد از فوت والدین به شهر شاهین دژ کوچ و به کار جوشکاری مشغول شدند و مدتی را بدین منوال سپری کردند تا اینکه بر خود واجب دانستند به یاری رزمندگان اسلام بشتابند. لذا به عضویت سپاه پاسداران درآمد. چون آرزوی دیرینه شهید، خدمت به جامعه اسلامی و امام راحل بود، با صداقت و دیانت کامل به خدمت در کردستان مشغول شد که درتاریخ1363/10/6 در ضمن پاکسازی از لوث وجود عناصر ضدانقلاب و مبارزه با ملحدین و کفار به نهایت آرزوی خویش همانا رسیدن به لقاءا... و شهادت بود، رسید.

شهید پیرو رهنمودهی امام راحل بود. در مراسمات مذهبی خصوصا عاشورا شرکت داشت و با شروع انقلاب هدف خود را جدی دنبال کرد.تا اینکه در سال 63 به هدف نهایی خود رسید.

ایشان هنگام اعزام به جبهه همواره به ما سفارش می کردند که من برای احیای دین اسلام و زنده نگه داشتن احکام الهی به جبهه می روم و امید آن دارم که بعد از من پیرو راه اسلام و ادامه دهنده راه من باشید و همیشه یار و غم خوار مستضعفین باشید.صداقت و گشاده رویی و ارداه شهید زبان زد بود.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید قوچعلی بابایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی