نحوه عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی


عمل زیبایی واژن,جراحی واژن,لابیاپلاستی,هزینه عمل زیبایی واژن,انواع جراحی واژن,نحوه عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی

چرا جراحی عمل زیبایی واژن ؟

به عمل زیبایی واژن اصطلاحا عمل لابیاپلاستی گفته میشود

جراحی زیبایی واژن چیست

لابیاپلاستی (labiaplasty) نوعی عمل جراحی زیبایی است که به وسیله آن، شکل ظاهری لبه داخلی و یا لبه بیرونی واژن را بهبود می بخشند. آمارها نشان می دهد بیشتر خانمهایی که متقاضی عمل لابیاپلاستی هستند، تمایل به کاهش اندازه و یا طول لبه داخلی واژن خود دارند. اگرچه تابحال از نظر فنی، اندازه نرمالی برای لبه واژن تعریف نشده است، اما حالت ایده آل برای بیشتر زنان حالتی است که لبه داخلی واژن از لبه بیرونی آن بیرون نزند. البته ناگفته نماند که در این جراحی، مقدار اضافی کلاهک کلیتوریس نیز می تواند برداشته شود
با انجام جراحی زیبایی دستگاه تناسلی شل شدن واژن را می توان درمان نمود ، هم چنین درمان گشادی واژن ، درمان سیاهی واژن و… با این جراحی به آسانی و در کوتاه ترین زمان ممکن قابل درمان است ..
عمل لابیاپلاستی تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی می تواند انجام شده و حدودا" بین 30 تا 45 دقیقه طول کشیده وچنانچه با بی حسی انجام شود نیاز به همراه نداشته و فرد پس از نیم ساعت مرخص است.
نحوه عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی
 

انواع جراحی زیبایی واژن

واژینوپلاستی
نوعی از جراحی زیبایی زنان برای جوانسازی واژن می باشد که واژینوپلاستی نام دارد. واژن زن در اثر ضعف عضلات آن دارای گشادی می شود که برای تنگ کردن و ترمیم ان از جراحی واژینوپلاستی استفاده می شود. این امر علاوه بر اینکه روابط زناشویی را بهبود می بخشد باعث تقویت روحیه اعتماد به نفس فرد می شود.
لابیاپلاستی
لابیاپلاستی روشی درمانی – زیبایی برای کوچک کردن اندازه لبایای واژن می باشد. این جراحی امروزه با استقبال زیادی در بین افراد انجام می شود.

کاندیدای جراحی لابیاپلاستی

همه زنان می توانند این جراحی را انجام دهند . پزشک نمی تواند درباره غیر طبیعی بودن شکل واژن فرد قضاوت کند بلکه خود فرد باید درباره تغییر شکل ظاهری واژن خود تصمیم بگیرد. بزرگ بودن یا نامتقارن بودن لبایا با جراجی زیبایی واژن انجام می شود. این مقاله برای اطلاع از این جراحی و مزایای آن می باشد و هدف دیگری ندارد.
نحوه عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی

علل انجام جراحی لابیاپلاستی

زیبا کردن ظاهر واژن
قرینه ساختن لبایای واژن ( بیشترین مراجعن برای اصلاح این مشکل هستند).
تسکین درد ناشی از تماس واژن با لباس و دوچرخه سواری
اعمال تغییراتی در ناحیه کلیتوریس که دارای چین پوستی زیاد بوده و این مساله باعث می شود که تحریکات در این قسمت کم باشد که با این جراحی میزان این تحریکات طبیعی می شود.

نحوه انجام لابیا پلاستی

این جراحی گاهی با بیهوشی و با بی حسی موضعی به صورت سرپایی انجام می شود.

نحوه عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی

روش های جراحی لابیاپلاستی

روش TRIM
در این روش برشی در لبایای داخلی زده می شود و اصلاحات آن با کلامپ انجام می شود و سپس بخیه زده می شود. این جراحی به مدت 1 ساعت انجام می شود.
روش WEDGE
این روش جراحی برای ایجاد تغییرات زیاد در واژن انجام می شود. در قسمت لبه های لبیا مینور برشی به شکل V انجام شده و بافت های زیادی در این جراحی برداشته می شود. این جراحی زمان بیشتری نسبت به روش دیگر جراحی دارد.
پرینوگرافی
پرینورافی برای تنگ کردن واژنی انجام می گیرد که به دلیل انجام رابطه و یا انجام زایمان طبیعی واژن به اصطلاح گشاد شده است، همان لحظه که زایمان طبیعی به اتمام رسید پزشک می تواند با چند بخیه واژن را تنگ کند.در این روش اگر واژن بیش از اندازه تنگ شود عمل دخول به سختی انجام می شود و پس از زایمان زنان با سردی به رابطه نزدیک می شوند و زمانی که دراین حد تنگ شود لذتی از رابطه خود نخواهند برد.
هزینه عمل لابیاپلاستی می تواند تحت پوشش بیمه قرار بگیرد و جهت مراجعین تخفیفات ویژه ای در نظر گرفته ایم.
انجام عمل لابیا توسط یک جراح ماهر و آشنا به جدیدترین تکنیک های جراحی روز دنیا هیچ عارضه ای نداشته و بهبودی پس از عمل بدلیل گردش خونی بالای این ناحیه بسیار سریع بوده و تمام بیماران 3 روز پس از عمل می توانند فعالیت های عادی خود را از سر گیرند. درد مختصر محل عمل با مصرف مسکن های تجویزی پس از عمل جراحی کاملا" قابل کنترل است.

سئوالات رایج جراحی لابیاپلاستی

١- آیا انجام جراحی لابیاپلاستی به بی هوشی و بستری در بیمارستان نیاز دارد؟
خیر جراحی لابیاپلاستی به بی هوشی و بستری نیاز نداشته و به طور سرپایی کاملا بدون درد با بی حسی موضعی در کلینیک قابل انجام است بنابراین علاوه بر اجتناب از عوارض بی هوشی ، در هزینه جراحی نیز صرفه جوبی قابل توجهی می شود.
٢- من تابحال ازدواج نکرده و باکره هستم آیا لابیاپلاستی سبب آسیب بکارتم می شود؟
خیر به هیچ وجه، از لحاظ آناتومی لابیامینور ها با فاصله از هایمن در قسمت خارجی دستگاه ژنیتال واقع شده اند لذا امکان آسیب بکارت بر اثر جراحی اصلا بوجود نمی آید . بیشتر مراجعین ما دختر خانم های مجرد هستند که جهت افزایش اعتماد به نفس خود قبل از شروع رابطه جنسی جراحی را انجام می دهند.
٣- من واهمه دارم که جای عمل جراحی باقی بماند چکار باید کرد؟
با انتخاب لابیاپلاستی به روش لیزری که بدون بخیه ( یا تعداد کمی بخیه ظریف زیر جلدی در صورت نیاز ) می باشد و برایتان انجام می دهیم جای عمل جراحی معمولا باقی نمی ماند.
٤- آیا این جراحی سبب کاهش میل جنسی من درآینده می شود؟
لازم به توضیح است که اعصاب حسی فقط در ناحیه کلیتوریس موجود هستند لذا با انجام لابیاپلاستی مطلقا اختلال میل جنسی پیش نیامده و حتی بالعکس با افزایش اعتماد به نفس فرد سبب افزایش آن می گردد.
٥- من ساکن تهران نیستم ایا می توانم یک روزه جهت انجام آن به تهران بیایم ؟
بله با هماهنگی قبلی با مطب یک روزه جهت انجام این جراحی به تهران آمده و همان روز عصر به شهرتان مراجعت نمایید .

٦- هزینه لابیاپلاستی چقدر است؟

پاسخ این سوْال بسته به انجام لابیاپلاستی شما به روش جراحی پلاستیک یا لیزر دارد . معمولا هزینه لابیاپلاستی با لیزر مختصری بیشتر است. در برخی افراد که تمایل به انجام همزمان عمل کلیتوریس ( کلیتورال هود ریداکشن ) و تزریق چربی به لابیاماژور و یا لیزر روشن کننده ناحیه تناسلی دارند با انتخاب پکیج های مختلف جراحی تخفیف قابل توجهی در هزینه ها داده می شود

تفاوت جراحی ترمیم واژن با جراحی زیبایی واژن

جراحی ترمیم واژن عملکرد آن را بهبود می بخشد، در حالی که جراحی زیبایی زیبایی واژن آناتومی طبیعی آن را تغییر می دهد. شما می توانید این کار را مانند جراحی بینی می باشد یک جراح می تواند حفره های داخل بینی را بازسازی کند تا به فرد کمک کند نفس بکشد یا بینی را تغییر دهید، فقط به خاطر زیبایی ظاهر آن . جراحی ترمیم واژن با هدف درمانی مانند درمان بی اختیاری ادرار انجام می شود و پزشک تشخیص به اختلال می دهد. در صورتی که در جراحی زیبایی واژن پزشک درباره ظاهر فرد نمی تواند نظر قطعی دهد و فقط اطلاعاتی به بیمار درباره نوع و نحوه جراحی و نتیجه آن می دهد .

کاربرد واژینوپلاستی

1. بعضی از روشهای واژینوپلاستی، برای اصلاح و بازسازی نقایص واژن مانند کوتاهی یا غیر طبیعی بودن واژینال انجام می شود. این نقایص باعث بروز مشکلات مربوط به قاعدگی ، روابط جنسی و مجاری ادراری می شود که از طریق واژینوپلاستی درمان می شود.
با تنگ کردن واژن نه تنها باعث زیبایی ظاهر واژن شده بلکه باعث افزایش اعتماد به نفس فرد می شود.

سایر روش ها برای جراحی زیبایی واژن

تقویت نقطه G از طریق تزریق کلاژن ( چربی ) به جداره جلویی واژن که با افزایش حساسیت در این نقطه میزان تحریک پذیری را بالا برده باعث افزایش میل جنسی شده به طوری که هر دو طرف از این مقاربت لذت می بردند.
سفید کردن واژن با لیزر و PRP برای از بین بردن تیرگی واژن

تزریق چربی به واژن

امروزه با توجه به اهمیت زیبایی و جوانسازی در نواحی مختلف بدن تزریق چربی صورت می گیرد همان طور که می دانید با افزیش سن پوست حالت افتاده و آویزانی پیدا می کند و زیبایی و شادابی خود را از دست می دهد، پوست ناحیه تناسلی یکی از نواحی می باشد که بدلیل افزایش سن و زایمان های طبیعی زیبایی و شادابی خود را از دست می دهد که با تزریق چربی به واژن می توان زیبایی و جوانی این ناحیه را بازگرداند . برای این جراحی باید به جراح زیبایی زنان مراجعه کرد.

مراحل تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن در سه مرحله انجام می گیرد :
مرحله اول : در این مرحله که مرحله برداشتن چربی از یک نقطه بدن می باشد، با استفاده از لیپوماتیک چربی از نواحی مختلف گرفته می شود .
مرحله دوم : در این مرحله چربی باید تصفیه شود تا در ناحیه مورد نظر تزریق شود .
مرحله سوم : در این مرحله چربی گرفته شده به محل هایی که نیازمند تزریق چربی می باشد مانند واژن تزریق می شود .
تزریق چربی در ناحیه دستگاه تناسلی در سنین بالا انجام می شود، اما انجام این کار محدودیه سنی ندارد و هر فردی که تصور می کند برای جوانسازی نیاز به تزریق چربی دارد می تواند با مراجعه به یک متخصص زنان و انجام معاینات و بررسی های لازم این تزریق را انجام دهد .

تزریق چربی به واژن

یکی از راه های جوانسازی و زیبایی دستگاه تناسلی تزریق چربی به واژن می باشد، با افزایش سن ، زایمان های متعدد و کاهش وزن ناحیه واژن زیبایی خود را از دست می دهد و این امر موجب کاهش اعتماد بنفس و نارضایتی از رابطه جنسی می شود . با تزریق چربی در این ناحیه می توان زیبایی واژن را برگرداند و باعث افزایش میل جنسی شد . همانطور که گفته شد با کمک لیپوماتیک و لوله کانولا میتوان مقداری چربی از نواحی که نیاز به تخلیه چربی دارد بیرون کشید بدون اینکه به سایر بافت های مجاور آسیبی وارد شود و چربی های گرفته شده را بعد از پاکسازی در ناحیه تناسلی تزریق کرد . تزریق چربی نیاز به تزریق مجدد دارد زیرا با گذشت زمان چربی های تزریق شده جذب بدن می شود در نتیجه بعد از گذشت مدتی تزریق مجدد چربی برای جوانسازی واژن باید صورت گیرد . در صورتی که برای جوانسازی واژن خود خواستار تزریق چربی می باشید می توانید مشاروه های لازم را از دکتر هادی فر جراح زیبایی زنان دریافت نمایید .

روش های تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به واژن با مواد پر کننده
نوعی مواد مخصوص برای حجیم کردن واژن تزریق می شود که طول عمر آنها یک سال یا بیشتر می باشد . این مواد به جوانسازی واژن کمک می کند . این تزریق در واقع یکی از روش های جراحی زیبایی واژن می باشد .
تزریق ژل به واژن با مواد نیمه وقت
در این روش از موادی به نام پری متیل متاکریلات در نواحی عمیق واژن برای تزریق استفاده می شود این مواد جذب بدن نمی شود و بنابراین برای استفاده از آن در سایر نواحی بدن مانند اطراف چشم و لب توصیه نمی شود.
تزریق ژل با مواد پرکننده دائمی
این مواد از جنس سیلیکون بوده و دارای ماندگاری زیادی می باشد (تا 5 سال ) .
 

دلایل اصلی که خانمها به انجام جراحی لابیاپلاستی اقدام می کنند عبارتند از:


• داشتن ظاهری تمیز و زیبا
• اصلاح عدم تقارن ظاهری واژن
• درد در حین مقاربت جنسی
• کم بودن تحریک کلیتوریس به دلیل پوست اضافه کلاهک کلیتوریس
• درد یا ناراحتی در هنگام فعالیت هایی مثل دوچرخه سواری
• ناراحتی در هنگام پوشیدن لباس های تنگ مثل شلوارهای چسبان
• احساس کشیدگی، سایش و سوزش در هنگام ورزش
 

کوچک سازی کلاهک کلیتوریس حین عمل لابیوپلاستی

کوچک سازی کلاهک کلیتوریس را می توان همزمان با لابیوپلاستی یا به صورت یک عمل جداگانه انجام داد. در این حالت، کل ناحیه واژن باید به صورت یکجا مورد بررسی قرار بگیرد و جراحی به صورتی انجام شود که اجزای بیرونی واژن از نظر سایز، متناسب باشند. در واقع، در برخی بیماران، پوست اضافه ای در ناحیه کلاهک کلیتوریس و لابیا وجود دارد که اگر تنها لابیا مورد عمل قرار گیرد، نیمه بالایی این ناحیه شکل غیر طبیعی به خود خواهد گرفت. در نتیجه پزشک جراح، همزمان با لابیوپلاستی، به منظور زیبایی هرچه بیشتر واژن، کلاهک کلیتوریس را هم کوچک می کند.

عوارض لابیاپلاستی

لابیاپلاستی جزو جراحی های ایمن و بی خطر محسوب می شود. این عمل اگر توسط جراحی مجرب در کلینیک یا مطب معتبر انجام شود، کاملا بی خطر خواهد بود و تجربه شیرینی را برای شما رقم خواهد زد.

مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی

بهبودی پس از انجام جراحی لابیاپلاستی نسبتا سریع است. به طور تیتروار نکاتی را که باید پس از عمل، رعایت کنید در ادامه بیان می کنیم:
- در سه روز اول بعد از جراحی، احساس درد و تورم طبیعی است که با مسکن های خوراکی مثل قرص بروفن به راحتی قابل کنترل است.
- روز اول پس از عمل، استفاده از کمپرس یخ و تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی توسط پزشک توصیه می شود.
- از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.
- بیشتر بیماران در کمتر از یک هفته (3 تا 5 روز) به سر کار و فعالیت های عادی خود بر می گردند.
- می توانید 24 ساعت پس از جراحی دوش بگیرید اما باید از مالش ناحیه جراحی خودداری کنید.
- حمام طولانی، نشستن در وان و یا رفتن به استخر تا بهبودی کامل ممنوع هستند.
- تورم و درد تا سه روز بیشترین میزان را دارد و ورم تا دو یا سه هفته بعد از جراحی کم کم کاهش خواهد یافت.
- از تمرینات ورزشی که به طور مستقیم موجب وارد آمدن فشار و سایش به ناحیه عمل می شوند (دوچرخه سواری، اسب سواری و غیره) تا خوب شدن کامل خودداری کنید.
- فعالیت جنسی را می توان 3 تا 4 هفته پس از عمل جراحی از سر گرفت اما بیشتر زنان برای جلوگیری از باز شدن زخم ترجیح می دهند که 6 تا 8 هفته صبر کنند. (بهتر است اجازه دهید زخمتان به طور کامل بهبود یابد وگرنه احتمالا مجبور به طی کردن دوره بهبودی جدیدی می شوید.)
توجه کنید که تمام توصیه ها و روند های بهبودی از بیماری تا بیمار دیگر متفاوت هستند. بنابراین، این توصیه های عمومی ممکن است برای تمام بیماران قابل اجرا نباشند. حتما با پزشک خود در تماس باشید و بر اساس صلاحدید او فعالیت های مختلف را از سر بگیرید.

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است