گمانه زنی‌ها برای سریال‌های ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد+تصاویر


گمانه زنی‌ها برای سریال‌های ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد+تصاویر

رکنا: شبکه های مختلف سیما برای ماه مبارک رمضان سال 1397 سریال های مختلفی را تدارک دیدند تا در این ماه مبارک برای مخاطبان در کنار تاثیرگذاری معنوی، لحظاتی ماندگار را رقم بزنند.

گمانه زنی‌ها برای سریال‌های ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد+تصاویر

از سریال هایی که تا امروز از آن ها به عنوان سریال های ماه مبارک رمضان نام برده شده و البته برخی از این آثار حضورشان فعلا برای پخش در این ماه مبارک در حد گمانه زنی است می توان به سریال های شبکه دو و سه سیما اشاره کرد، تصویربرداری سریال شبکه یک سیما "سر دلبران" در پاییز 96 به پایان رسید و سریال شبکه 5 "بچه مهندس" نیز همزمان با تولید فاز اول آن روی آنتن خواهد رفت.

گمانه زنی‌ها برای سریال‌های ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد+تصاویر

"سر دلبران" به کارگردانی محمد حسین لطیفی

"سر دلبران" به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی یکی از تولیدات سازمان هنری رسانه ای اوج است که از بهمن ماه سال 95 تا آبان سال 96 به طور کامل در شهر یزد جلوی دوربین رفت.

از این سریال در ابتدا خبرهایی مبنی بر پخش آن در ماه مبارک رمضان سال ۹۶ به گوش رسیده بود، اما در ادامه اولین سریال ماه مبارک رمضان سال ۹۷ رسانه ملی شد.

فضایی که قصه "سر دلبران" در آن روایت می شود بافت سنتی دارد به همین دلیل لطیفی شهر یزد را برای تولید این سریال انتخاب کرد.

"سر دلبران" قصه مردم محله ای است که هر یک داستان مربوط به خود را دارند. پهلوان محله، خادم مسجد، پیش نماز مسجد، پزشک، کاسب محله که دست فروش دوره گرد است هر کدام گره هایی در زندگی دارند و با کمک پیش نماز مسجد که نقش آن را برزو ارجمند بازی می کند رفع می شود.

در "سر دلبران"که داستان آن توسط حسین حسنی به رشته تحریر در آمده، برزو ارجمند در قامت یک روحانی نقش اول را ایفا می کند و محمد کاسبی، فرهاد قائمیان، اسماعیل محرابی، برزو ارجمند، متین سادات ستوده، جعفر دهقان، کامران تفتی، جهانبخش سلطانی، شهین تسلیمی، شهرام عبدلی، رابعه مدنی، بهاره افشار رضا توکلی، محمد الهی، مختار سائقی، افسانه کمالی، فاطمه شکری، نصرت میر عظیمی، حسام حسنی از جمله بازیگران این سریال هستند.

سایر عوامل نیز از این قرار هستند؛ تهیه‌کننده: محمدرضا شفیعی، کارگردان: محمدحسین لطیفی، نویسندگان: حسین حسنی، رضا خمسه، مدیر تصویربرداری: امیر کریمی، طراح صحنه و لباس: حمیدرضا نوروزی، طراح چهره‌پردازی: مهری شیرازی، دستیار کارگردان: امیرعباس لطیفی، مدیر تولید: داوود جمشیدی، مدیر تدارکات: کاظم نامنی، تدوین: خشایار موحدیان، مدیر برنامه‌ریزی: پیام حنفی، عکاس: حسن هندی، مشاور رسانه‌ای: علی مرادخانی، صداگذار: بابک شکیبا، امین شریفی، آهنگساز: کارن همایون‌فر، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج.

گفته می شود "سر دلبران" سریالی بسیار خوب و جزو بهترین کارهای محمدحسین لطیفی است که می تواند افتخاری برای شبکه یک سیما و جزو آثار فاخر این شبکه باشد که البته با توجه به کارنامه محمدحسین لطیفی یعنی "پادری"، "دودکش"، "روز سوم"، "سرعت" و "قلب یخی" دور از انتظار نیست.

گمانه زنی‌ها برای سریال‌های ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد+تصاویر

سریال "پدر" به کارگردانی بهرنگ توفیقی

"پدر" عنوان سریالی است که تصویربرداری آن از 16 بهمن ماه در لوکیشنی در غرب تهران با بازی مهدی سلطانی آغاز شده و چون بخشی از کار در فضای دانشگاه و دانشجویی است یکی از دانشگاه های تهران به عنوان لوکیشن بعدی انتخاب شده است.این سریال تلویزیونی در ستایش مقام پدر است که حامد عنقا نویسنده و تهیه‌کننده آن است.

"پدر" یک ملودرام خانوادگی است و قصه آن درباره حامد پسر جوانی است که طی یک ماجرا درگیر داستانی عشقی می‌شود. او به خاطر اعتقاداتش و پدری که برایش الگویی تمام عیار است ناچار سر یک دو راهی قرار می‌گیرد که باید دست به انتخابی سرنوشت‌ساز بزند.

سریال جدید عنقا در تهران تصویربرداری می‌شود. این مجموعه ۳۰ قسمت دارد و گفته می شود در ماه رمضان از شبکه دو سیما روی آنتن رود.

مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، سینا بهراد، مسعود فروتن، نیما رییسی، مجید مشیری و اکبر رحمتی برخی بازیگران این کار هستند.

دیگر عوامل اصلی "پدر" عبارتند از؛ مدیر تصویربردارى: بهنام کریمى، تصویربردار: سامان عمارفطرت، تدوین: امیرشیبان خاقانى، طراح صحنه و لباس: محسن شریفى، طراح گریم: مهرنوش طبیبى، صدابردار: امیر حاتمى و مدیرتولید: افشین قلى پور.

گمانه زنی‌ها برای سریال‌های ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد+تصاویر

"دستت را به من بده" به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور

سریال تلویزیونی "دستت را به من بده" به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور و تهیه‌کنندگی علی پورکیانی که اوایل مهرماه در تهران کلید خورده، هم اکنون به صحنه‌های خیابانی رسیده است.

گروه تولید هم اکنون در خیابان‌های تهران مشغول تصویربرداری هستند و به زودی برای ادامه کار راهی لوکیشن تازه‌ای می‌شوند که خانه یکی دیگر از کاراکترهای مجموعه است.

تمام بازیگران این سریال تلویزیونی تا این بخش از کار جلوی دوربین رفته‌اند و تدوین همزمان مجموعه توسط محمدحسین غضنفری در حال انجام است. همچنین به گفته تهیه کننده قرار است به زودی نام این سریال تغییر کند.

"دستت را به من بده" یک مجموعه تلویزیونی 37 قسمتی، پر لوکیشن و پر بازیگر است و از این جهت مراحل تولید سخت و طولانی دارد. این سریال ماه رمضان 97 از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

در این مجموعه، امین تارخ، فریبا متخصص، محمدرضا هدایتی، مریم بوبانی، مارال فرجاد، نیما شعبان‌نژاد، دنیا مدنی، بابک بهشاد، علی استادی، معصومه قاسمی‌پور، شیرین آقاکاشی، رحمان باقریان، کاظم هژیرآزاد و حسین ملکی به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: رسول تولایی، بزرگتر، محبوب و مورد اعتماد چند خانواده است. این اعتماد به واسطه بازخوانی گذشته خدشه دار می‌شود. خانواده‌هایی که هر کدام با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و در پی یافتن مقصر اصلی هستند.

محمدمهدی عسگرپور پیش از این ساخت سریال‌های موفق تلویزیونی همچون "جراحت"، "نفس گرم"، "شیدایی"، "گلهای گرمسیری" را برعهده داشته است.

گمانه زنی‌ها برای سریال‌های ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد+تصاویر

بچه مهندس به کارگردانی علی غفاری

تصویربرداری سریال "بچه مهندس" به کارگردانی علی غفاری همچنان در لوکیشن اصلی این سریال در بوستان ولایت ادامه دارد و افشین سنگ چاپ، فرج الله گل سفیدی و کریم اکبری مبارکه به بازیگران این سریال اضافه شدند.

این سریال یکی از گزینه‌های پخش در ماه مبارک رمضان است و اگر مدیران تلویزیون به نتیجه نهایی برسند، فاز اول آن در این ماه روی آنتن می‌رود همچنین پخش آن بعد از رمضان نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر تصویربرداری ۸۵ درصد از فاز اول انحام شده و نگارش فاز دوم و سوم همزمان با تصویربرداری توسط سجاد ابوالحسنی در حال انجام است و سریال در سه فاز و حدود شصت قسمت خواهد بود. قصه‌های این سریال در یک پرورشگاه با نام "خانه خورشید" سپری می‌شود.

بازیگران این مجموعه عبارتند از: بهناز جعفری، ساناز سعیدی، بهاره رهنما، برزو ارجمند، اندیشه فولادوند، مریم خدارحمی، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی ، عباس جمشیدی فر، سلمان فرخنده، فرزین محدث ، سیاوش چراغی پور، حمید شریف زاده، هاله گرجی، افشین نخعی، افشین سنگ چاپ، مهرناز بیات، فرخنده فرمانی زاده ، شیدا یوسفی، سمانه حبیب پور، علی برقی و یوناتدین، نیوشا علیپور و آریا نرج آبادی بازیگران کودک فاز یک هستند.

دیگر عوامل سریال عبارتند از: تهیه کننده:سعید سعدی، کارگردان: علی غفاری، نویسنده: سجاد ابوالحسنی، مدیرتصویربرداری : رضا شیخی، مدیر برنامه ریزی: سعید نقدزاده، طراح صحنه: حمید شهیری، طراح لباس: مژگان عیوضی، طراح چهره پردازی: محسن بابایی، مدیر صدابرداری: رضا تهرانی، سرپرست گروه کارگردانی: محمد جواد کاسه ساز، تدوین: ناصر فخری، علی غفاری، دستیار یک کارگردان: محمدجواد سعدی

تصویربرداری سریال "بچه مهندس" از اوایل آبان ماه در بوستان ولایت آغاز شد.

این سریال به قلم سجاد ابولحسنی در تاریخ معاصر روایت می شود و زندگی پسری را تصویر می کند که در کودکی رها شده و در پرورشگاه بزرگ می شود و این سریال بیشتر مربوط به گروه سنی کودک و نوجوان برای بزرگسالان تولید شده است. "بچه مهندس" در ۶۰ قسمت و سه فاز برای شبکه پنج سیما ساخته خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها