کمیته امداد برای 3750 مددجوی کردستانی شغل ایجاد کرد


کمیته امداد برای 3750 مددجوی کردستانی شغل ایجاد کرد

گروه اجتماعی- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان به بیان میزان پرداخت تسهیلات و شغل‌های ایجادشده برای مددجویان کردستانی در سال 96 پرداخت و گفت: کمیته امداد استان برای سه هزار و 750مددجوی تحت حمایت در سال 96 از طریق پرداخت تسهیلات شغل ایجاد کرد.

فرشید جهان‌بین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، بابیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان مهم‌ترین فعالیت این نهاد است که باهدف توانمند کردن خانوارهای تحت حمایت صورت می‌گیرد، افزود: ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در سال ۹۶به مددجویان کردستانی پرداخت شد.
وی با بیان اینکه این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل و همچنین صندوق امداد ولایت پرداخت‌شده است، افزود: با پرداخت این مبلغ تسهیلات برای سه هزار و ۷۵۰ نفر از مددجویان شغل ایجادشده است.
جهان‌بین با اشاره به اینکه ۶۷ درصد از دریافت‌کنندگان تسهیلات، مددجویان مرد و ۳۳ درصد هم زن بودند که هفت درصد از این زنان سرپرست خانوار هستند، بیان کرد: همچنین ۴۸ درصد از این افراد مددجویان روستایی و ۵۲ درصد هم مددجویان شهری بودند.
وی اعلام کرد: ۴۵ درصد از طرح‌های اشتغال ایجادشده در قالب مشاغل خدماتی، ۳۶ درصد دام‌پروری، هشت درصد حمل‌ونقل، ۹ درصد کشاورزی و دو درصد هم جزو فرش و صنایع‌دستی بوده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه همچنین ۸۴ دستگاه خودرو زامیاد تمام قسط و با تخفیف هفت‌درصدی در سال گذشته تحویل مددجویان داده شد، عنوان کرد: باهدف ایجاد اشتغال هشت هزار نفر از مددجویان تحت حمایت از طریق این نهاد آموزش فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی داده‌شده‌اند.
وی یادآور شد: مهم‌ترین بخش فعالیت حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بعد از پرداخت تسهیلات که باهدف پایداری شغلی انجام می‌شود نظارت بر طرح‌های اشتغال ایجادشده است که در این جهت ۴۵ هزار بازدید از ۱۲ هزار طرح ایجادشده در سال ۹۶ صورت گرفته است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام