شرایط جدید فروش ارز مسافرتی /قیمت و زمان پیش فروش سکه تغییر کرد


شرایط جدید فروش ارز مسافرتی /قیمت و زمان پیش فروش سکه تغییر کرد

سیف گفت:‌طبق ضوابط جدید برای سفر به کشورهای همسایه 500 یورو و کشورهای دور 1000 دلار ، ارز مسافرتی در نظر گرفته شده است.

شرایط جدید فروش ارز مسافرتی /قیمت و زمان پیش فروش سکه تغییر کرد

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، سیف رئیس کل بانک مرکزی در برنامه تیتر امشب در خصوص وضعیت بازار پس از ابلاغ دلار 4200 تومانی اظهار داشت: به تمامی بانک ها ابلاغ شده که از این پس برای گشایش اعتبار نرخ 4200 تومان را برای دلار در نظر بگیرند.

وی در خصوص دلایل نوسانات نرخ ارز طی چندماه گذشته گفت: بخشی از التهاب در بازار ارز ناشی از فضاسازی های دشمنان خارجی بوده است،برهمین اساس باید در داخل کشور خیلی مراقب باشیم .

سیف تصریح کرد: افزایش قیمت هیچ منشاء اقتصادی نداشته است و بخشی از آن به فعالیت شبکه های اجتماعی باز می گردد.

این عضو کابینه دولت یازدهم درباره نحوه اجرای ارز تک نرخی 4200 تومانی در بازار ارز در روز جاری اظهار داشت: امروز روزاول اجرای این تصمیمات بود و قرار شد بانک مرکزی دستور العمل ها را ارائه و مقدمات اجرا را فراهم کند.

رئیس کل بانک مرکزی درباره اثرات دلار 4200 تومانی در بازار آزاد گفت: این سیاست موجب شد تا دلار به 4900 تا 5100 تومان هم نزول داشته باشد البته این قیمت ها مهم نیست چراکه مبنای اصلی ما نرخ 4200 تومانی است.

وی ادامه داد: بازگشت آرامش به بازار ارز همچنین می تواند نرخ تورم را در سال جاری نیز تک رقمی نگه دارد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ابلاغ ضوابط فروش ارز دانشجویی و بیماران فردا بازنگری و ابلاغ می شود .

رئیس کل بانک مرکزی درباره ارز مسافرتی اعلام کرد:‌ برای سفر به کشورهای همسایه 500 یورو و کشورهای دور 1000 دلار ارز مسافرتی به عاملیت بانک های ملی و ملت در نظر گرفتیم.

سیف از برنامه جدید این بانک برای بازگشت آرامش به بازار طلا خبر داد و گفت:‌ تغییراتی در زمان و قیمت پیش فروش سکه اعمال کردیم که از فردا بانک ملی براساس آن، نسبت به ثبت نام مردم اقدام خواهد کرد.

سیف افزود: برهمین اساس پیش فروش سکه با سررسید یک ماهه ،با قیمت یک میلیون و 590 هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و 540 هزار تومان، شش ماه یک میلیون و 440 هزار تومان، 18ماهه یک میلیون و 245 هزار تومان و دوساله یک میلیون و 260 هزار تومان انجام خواهد شد.

وی افزود: قیمت های پیش فروش سکه ثابت نخواهد بود چراکه با روند بازار تعدیل خواهیم کرد.

سیف در خصوص نرخ سود بانکی اظهار داشت: افزایش سود سپرده ها بدون افزایش نرخ تسهیلات مشکلاتی برای بانک ها ایجاد می کند و در صورتی که سود تسهیلات نیز افزایش یابد به تولید ضربه خواهد خود ، در این شرایط مصلحت نمی بینیم سود سپرده افزایش یابد.

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: تا روز پنجشنبه ( ۲۳ فروردین) همه ابهامات ارزی برطرف می شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری