خبر


رئیس‌جمهوی: اساسی‌ترین مسئله در حمایت از کالای ایرانی، فرهنگ‌سازی است ایسنا: رئیس‌‌جمهور دیروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک سال نو و اعیاد رجبیه، بعثت پیامبر اسلام(ص) را بزرگ‌ترین حادثه تأثیرگذار در تاریخ و مهم‌ترین نعمت الهی...

رئیس‌جمهوی:
اساسی‌ترین مسئله در حمایت از کالای ایرانی، فرهنگ‌سازی است
ایسنا: رئیس‌‌جمهور دیروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک سال نو و اعیاد رجبیه، بعثت پیامبر اسلام(ص) را بزرگ‌ترین حادثه تأثیرگذار در تاریخ و مهم‌ترین نعمت الهی برای بشریت دانست. حجت‌الاسلام حسن روحانی افزود: پیامبر اسلام(ص) با وحی الهی و سیره اخلاقی و رفتاری خود و ائمه هدی علیهم‌السلام، مسیر هدایت انسان‌ها و تمدن نوینی را به ارمغان آورد که همچنان الهام‌بخش و منشأ بسیاری از علوم و پیشرفت‌ها در جامعه جهانی است. او انقلاب اسلامی را فرصتی بزرگ برای تبیین الگوی حکومت نبوی(ص) و علوی(ع) دانست و بر لزوم انتقال صحیح آموزه‌های اسلام به عنوان دین رحمت و مودت انسان‌ها به نسل‌های جدید، به‌ویژه در جوامع اسلامی تأکید کرد. روحانی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری، افزود: اساسی‌ترین مسئله در حمایت از کالای ایرانی، جنبه فرهنگی آن است و دستگاه‌های تبلیغاتی، به‌ویژه صداوسیما باید با فرهنگ‌سازی و روش‌های اقناعی چنان عمل کنند که عموم مردم حمایت از کالای ایرانی را وظیفه ملی و زمینه‌ساز رونق تولید و اشتغال فرزندان خود بدانند. رئیس‌جمهور بر ضرورت توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در صورت نیاز تدوین مصوبات لازم در عرصه فرهنگ عمومی برای حمایت از کالای ایرانی تأکید کرد. در این جلسه ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موضوع حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتقال پیکر ۷ شهید حمله به پایگاه هوایی اسرائیل
ایلنا به نقل از رویترز: هفت نیروی نظامی ایرانی روز یکشنبه در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی سوریه جان خود را از دست داده‌اند. این تعداد تقریبا دو برابر تعدادی است که در ابتدا گزارش شده بود. پیکر جان‌باختگان به ایران منتقل شده و سه‌شنبه به خاک سپرده شدند. بر اساس این گزارش، دولت سوریه و ایران، اسرائیل را برای این حمله به پایگاه تی-۴ مقصر می‌دانند. اسرائیل هنوز به صورت رسمی این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرده است. این حمله چند ساعت بعد از هشدار ترامپ مبنی بر پرداخت هزینه‌ای سنگین بابت آنچه حمله شیمیایی به دوما ادعا می‌شود، انجام شد. حمله‌ای که دولت سوریه دخالت در آن را رد کرده است. رویترز در این گزارش به اظهارات وزیر خارجه کشورمان که گفته بود به نظر می‌رسد دولت آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای دخالت نظامی در سوریه است اشاره کرد و نوشت: «ظریف گفته که مواضع ایران درباره استفاده از سلاح شیمیایی روشن است و ما هر گونه استفاده از این سلاح‌ها را در برابر هر هدفی محکوم می‌کنیم».
هرکسی محاسبه غلطی کرده
پاسخ دندان‌شکنی دریافت می‌کند
ایسنا: امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم سالگرد شهید صیاد‌شیرازی گفت: با همه شیطنت‌ها و خباثت‌ها بدانید، این مراسم‌های گرامیداشت شهدا نشان می‌دهد که خون شهدای ما در رگ‌های تمام مردم و جوانان کشور جاری است، اگر کسی بخواهد محاسبه‌ غلطی کرده و اشتباهی کند، پاسخ دندان‌شکنی را دریافت خواهد کرد؛ توصیه می‌کنم هرگز هیچ احدی قدرت ملت ایران را مورد آزمون قرار ندهد. او با اشاره به اینکه نام ستارخان و باقرخان در وادی آزادی‌خواهی همواره درخشان است، تأکید کرد: اوج بصیرت مردم آذربایجان در انقلاب اسلامی به چشم می‌خورد و ما با داشتن چنین مردمی است که در این دیگ جوشان و ملتهب منطقه و در شرایطی که دشمنان جدی و قسم‌خورده‌ای داریم که نمی‌خواهند پیشرفت کنیم، دارای آرامش و اسایشی بوده و توأما در حال پیشرفت و تعالی هم هستیم. او به جایگاه والای شهید صیاد در بین مردم اشاره کرد و گفت: اینکه نزدیک به 20 سال از شهادت صیاد‌شیرازی می‌گذرد و در تبریز این همه جمعیت برای مراسم گرامیداشت وی جمع می‌شوند، جای تأمل دارد و نشان از محبوبیت این شهید است.
هشدار هلند به اتباعش برای سفر به ایران، روسیه، چین و ترکیه
ایسنا: وزارت خارجه هلند در هشداری به شهروندان این کشور که قصد سفر به ایران، روسیه، چین و ترکیه را دارند، مدعی شد ممکن است در این کشورها ابزارهای الکترونیکی برای استفاده ناامن باشند. مارک روته، نخست‌وزیر هلند، همراه سه وزیر، یک وزیر مشاور و ۲۵۰ نماینده از ۱۶۵ شرکت هلندی می‌خواهند به چین سفر کنند تا بین هلند و چین مناسبات اقتصادی تقویت شود. وزارت امور خارجه هلند به این هیئت هشدار داده است لپ‌تاپ خالی و گوشی همراه ساده با خود ببرند؛ چون چینی‌ها اطلاعات آن را تخلیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس