رویداد


یورش «اف‌بی‌آی» به دفتر وکیل ترامپ بامداد سه‌شنبه مأموران «اف‌بی‌آی» دفتر و خانه مایکل کوهن، وکیل شخصی دونالد ترامپ را تجسس کردند. حکم قضائی تفحص به این دلیل صادر شده که مبادا مایکل کوهن مدارک مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک هنرپیشه فیلم‌های پورن...

یورش «اف‌بی‌آی» به دفتر وکیل ترامپ
بامداد سه‌شنبه مأموران «اف‌بی‌آی» دفتر و خانه مایکل کوهن، وکیل شخصی دونالد ترامپ را تجسس کردند. حکم قضائی تفحص به این دلیل صادر شده که مبادا مایکل کوهن مدارک مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک هنرپیشه فیلم‌های پورن را نابود کند. به گزارش نیویورک‌تایمز، مأموران پلیس فدرال آمریکا، ایمیل‌ها، برگه‌های مالیاتی و اوراق مربوط به کسب‌وکار را از دفتر مایکل کوهن برداشته‌اند.

سفر لاوروف به پیونگ‌یانگ
ری یونگ هو، وزیر خارجه کره ‌شمالی، در جریان سفر خود به روسیه با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، دیدار کرد. همچنین لاوروف از پذیرش دعوت پیونگ‌یانگ برای سفر به کره ‌شمالی خبر داد و گفت: در دیدار ری یونگ هو هیچ تصمیمی برای مذاکره میان رهبران دو کشور گرفته نشد.

مرخص‌شدن یولیا اسکریپال از بیمارستان
یولیا اسکریپال، دختر جاسوس سابق روس که در شهر سالزبری بریتانیا با سم اعصاب مسموم شده بود از بیمارستان مرخص و به جای امنی منتقل شده است. پدر خانم اسکریپال، سرگی، افسر سابق اطلاعات ارتش روسیه بود که در سال ۲۰۰۳ به اتهام جاسوسی برای بریتانیا در روسیه دستگیر و در سال ۲۰۰۶ به ۱۳ سال زندان محکوم شد.

کاهش تعرفه‌های گمرکی چین به دستور رئیس‌جمهوری
شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین، گفته است در زمینه بازکردن فضای اقتصاد آن کشور به روی رقابت خارجی و کاهش تعرفه بر واردات اقداماتی انجام خواهد شد. همچنین، چین خواستار رسیدگی سازمان تجارت جهانی به اختلاف تجاری با آمریکا شده است.

انتشار متن شهادت‌نامه زاکربرگ
مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک، متن شهادت‌نامه خود در برابر کنگره آمریکا را پیش از حضور در جلسه‌ای دو روزه در این نهاد منتشر کرده است. قرار است آقای زاکربرگ درباره رسوایی شرکت مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا، دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و تدابیر شرکتش برای جلوگیری از حوادث مشابه در کنگره توضیح دهد.

دفاع فرانسه از فروش سلاح به عربستان
دولت فرانسه از فروش سلاح خود به عربستان دفاع کرد، این در حالی است که سازمان‌های غیردولتی فرانسه درباره احتمال استفاده از این سلاح‌ها علیه غیرنظامیان یمن انتقاد کرده‌اند. همچنین رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار سه‌جانبه‌ای را میان خود، بن‌سلمان و سعد حریری برگزار خواهد کرد.

دادگاهی در ونزوئلا به دنبال محاکمه مادورو
«دادگاه عالی» ونزوئلا متعلق به مخالفان، اعلام کرد به‌دنبال دادگاهی‌کردن رئیس‌جمهوری این کشور به اتهام فساد و پول‌شویی است. این دادگاه از سوی دولت و دادگاه عالی رسمی ونزوئلا به رسمیت شناخته نمی‌شود.

درخواست وکلای برزیلی برای آزادی داسیلوا
یک انجمن وکلای کیفری برزیل از دادگاه عالی درخواست کرد تا با صدور حکمی مانع از زندانی‌شدن لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری سابق این کشور آمریکای لاتین شود. حبس ۱۲‌ساله لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد