اپل ادعا می کند که 100% از انرژی پاک استفاده و منابع تجدیدپذیر استفاده می کند!


اپل ادعا می کند که 100% از انرژی پاک استفاده و منابع تجدیدپذیر استفاده می کند!

اپل پس از مدت ها تلاش موفق شد به هدف خود مبنی بر استفاده صد در صد از انرژی پاک دست یابد. اپل روز دوشنبه اعلام کرد تمام فروشگاه ها، دفاتر و دیتاسنترهای این شرکت در سراسر جهان انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیری همچون انرژی خورشیدی، باد، هیدروژن و سایر منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین میکنند. در ادامه همراه نت نوشت باشید. نوشته اپل ادعا...

0

اپل پس از مدت ها تلاش موفق شد به هدف خود مبنی بر استفاده صد در صد از انرژی پاک دست یابد. اپل روز دوشنبه اعلام کرد تمام فروشگاه ها، دفاتر و دیتاسنترهای این شرکت در سراسر جهان انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیری همچون انرژی خورشیدی، باد، هیدروژن و سایر منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین میکنند. در ادامه همراه نت نوشت باشید.

اپل ادعا می کند که 100% از انرژی پاک استفاده و منابع تجدیدپذیر استفاده می کند!

اگرچه تمام این زیرمجموعه های اپل در ۴۳ کشور دنیا از انرژی پاک بهره میبرند، اما اوضاع در رابطه با شرکت های حاضر در چرخه تأمین اپل به این صورت نمیباشد. اپل موفق شده است ۹ تأمین کننده دیگر خود را به استفاده از انرژی پاک متقاعد کند و به این ترتیب شمار تأمین کنندگان خود که از انرژی پاک بهره میبرند را به عدد ۲۳ برساند. از جمله شرکت های تأمین کننده اپل که به استفاده از این انرژی روی آورده‌اند میتوان به کارخانجات پگاترون در شانگهای و کانشان، شرکت امریکایی که ساخت قطعاتی برای انیموجی و Face ID را برعهده دارد و تنی چند از دیگر شرکت ها اشاره کرد.

دستیابی به انرژی ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر یک برنامه طولانی مدت بوده است. در سال ۲۰۱۵ اپل آمار ۹۳ درصد را در اختیار داشت. انجام پروژه های بزرگتر سبب میگردد این شرکت به میزانی بیشتر از انرژی پاک دست بیابد.

در همین راستا اپل انجام ۲۵ پروژه که شامل انرژی باد، خورشید و بیوگاز میشود را در دست دارد که روی هم رفته قادر به تولید ۶۲۶ مگاوات انرژی پاک میباشند. همچنین پروژه های بیشتر که در ۱۱ کشور دنیا در حال انجام است، قادر به تولید ۱٫۴ گیگاوات از این نوع انرژی خواهند بود.

در چین پروژه های انرژی بادی و خورشیدی ۴۸۵ مگاوات انرژی را در شش ایالت این کشور تأمین خواهد کرد. همچنین نصب یک پنل خورشیدی ۱۷ مگاواتی و سلول های سوختی بیوگاز بر روی سقف پایگاه اصلی اپل در کوپرتینو ایالت کالیفرنیا سبب ایجاد انرژی پاک گردیده است.

طبق آمار اپل، این شرکت از سال ۲۰۱۱ تمام پروژه های مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای واحدهای خود در سراسر جهان را ۵۴ درصد کاهش داده است و به این ترتیب از انتشار ۲٫۱ میلیون متر تن گاز دی اکسید کربن جلوگیری کرده است.

باید توجه داشت اگرچه روند پیش گرفته شده توسط اپل بسیار خوب میباشد، اما همچنان روند تعمیر و جایگزینی محصولات این شرکت به همان شکل گذشته و با استفاده از انرژی غیرتجدیدپذیر صورت خواهد گرفت.

منبع: mashable

اپل ادعا می کند که 100% از انرژی پاک استفاده و منابع تجدیدپذیر استفاده می کند!اپل ادعا می کند که 100% از انرژی پاک استفاده و منابع تجدیدپذیر استفاده می کند! اپل ادعا می کند که 100% از انرژی پاک استفاده و منابع تجدیدپذیر استفاده می کند!اپل ادعا می کند که 100% از انرژی پاک استفاده و منابع تجدیدپذیر استفاده می کند!
اپل ادعا می کند که 100% از انرژی پاک استفاده و منابع تجدیدپذیر استفاده می کند!
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق