طولانی‌ترین صدرنشینی لیگ؛ عبور پروفسور از ژنرال


22 هفته صدرنشینی پیاپی، پرسپولیس و برانکو را صاحب یک رکورد جدید در فوتبال ایران کرده است.

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) :

فصل پیش پرسپولیس از هفته دوازدهم، به صدرجدول لیگ برتر رسید و تا پایان فصل هم صدرنشین ماند. آن‌ها در تمام نیم فصل دوم صدر را از دست ندادند و هفته بیست و هفتم، جشن قهرمانی گرفتند. با این حال دوران صدرنشینی آن‌ها، طولانی‌ترین صدرنشینی پیاپی لیگ برتر نبود و سپاهان لیگ نهم، با ۲۱ هفته صدرنشینی پیاپی توانست قهرمان لیگ برتر شود. البته در زمانی که تعداد مسابقات لیگ برتر، ۳۴ مسابقه بود.
با این حال، پرسپولیس و برانکو به این آمار هم رحم نکردند و این فصل با ۲۲ هفته صدرنشینی از هفته نهم تا سی‌ام، قهرمان این فصل شدند. البته سه امتیاز بازی دور رفت با صنعت نفت، آخر نیم فصل اول به امتیازات هفتگی آن‌ها اضافه شد اما به هر صورت، با به روز شدن جدول لیگ آن‌ها از هفته نهم، دوباره به صدرجدول برگشتند و حتی یک هفته هم صدر را به تیم دیگری ندادند.
تنها تیمی که بجز پرسپولیس این فصل صدرنشینی را تجربه کرد، پارس جنوبی بود که فقط ۵ هفته توانست برای نگه داشتن صدر پا به پای پرسپولیس بجنگد. فاصله پرسپولیس و رقبا، خیلی زود بیشتر شد و در صورتی که آن‌ها هفته‌های آخر هم خوب نتیجه بگیرند و فاصله‌شان را حفظ کنند، صاحب اولین قهرمانی با فاصله دو رقمی در لیگ برتر هم خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی